تاریخ انتشار: شنبه 1395/07/10 - 12:00
کد خبر: 211428

در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد؛

جشنواره روز آزادی نرم‌افزار +فیلم

جشنواره روز آزادی نرم‌افزار +فیلم

بنیاد آزادی نرم‌افزار بین‌الملل (SFI) یک بنیاد ناسودبر است که هدایت کنندهٔ رسمی روز آزادی نرم‌افزار است. این بنیاد وظیفه دارد تا برای ارسال هدایا برنامه ریزی کند و همچنین با شرکت‌های مختلف برای حمایت این روز قرارداد ببندد. SFI دارای معافیت مالیاتی در آمریکا است. نام بنیاد آزادی نرم‌افزار بین‌الملل برای این انتخاب شده است تا با رویداد روز نرم‌افزار آزاد تداخل ایجاد نکند.

خبرنامه دانشجویان ایران: همزمان با سراسر دنیا پنجشنبه 8 مهر جشنواره "روز آزادی نرم‌افزار" در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جشنواره روز آزادی نرم‌افزار با هدف معرفی مفهوم نرم‌افزار آزاد به دیگران و تشویق آن‌ها به استفاده از آن در دو بخش ارائه‌ها و کارگاه‌ها در دانشکده کامپیوتر با همکاری انجمن علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

روز آزادی نرم‌افزار چه روزی است؟
روز آزادی نرم‌افزار (SFD) روزی است که طرفداران نرم‌افزار آزاد، آن را جشن می‌گیرند. هدف اصلی این جشن‌ها، معرفی مفهوم نرم‌افزار آزاد به دیگران و تشویق آن‌ها به استفاده از آن است. اولین بار این روز در ۲۸ اوت سال ۲۰۰۴ جشن گرفته شد. سال اول ۷۰ گروه در نقاط مختلف جهان جشن‌ها را برگزار کردند. این عدد در سال بعد به ۳۰۰ تیم در ۶۰ کشور رسید و تا جایی که پیش رفت که در سال ۲۰۰۸، این جشن در ۹۰ کشور جهان برگزار شد.
از سال ۲۰۰۶ به بعد، تصمیم گرفته شد تا روز آزادی نرم‌افزار در سومین شنبه سپتامبر جشن گرفته شود. گروهی به نام آزادی نرم‌افزار بین‌الملل مرجع تصمیم‌گیری‌های کلان در مورد روز آزادی نرم‌افزار و هماهنگی و حمایت از تیم‌های برگزارکننده است.

بنیاد آزادی نرم‌افزار بین‌الملل (SFI) یک بنیاد ناسودبر است که هدایت کنندهٔ رسمی روز آزادی نرم‌افزار است. این بنیاد وظیفه دارد تا برای ارسال هدایا برنامه ریزی کند و همچنین با شرکت‌های مختلف برای حمایت این روز قرارداد ببندد. SFI دارای معافیت مالیاتی در آمریکا است. نام بنیاد آزادی نرم‌افزار بین‌الملل برای این انتخاب شده است تا با رویداد روز نرم‌افزار آزاد تداخل ایجاد نکند.

حمایت‌کننده اصلی این روز از ابتدا شرکت کنونیکال، حامی توزیع گنو/لینوکس اوبونتو است. بعد از آن IBM، سان مایکروسیستمز، DKUUG، گوگل، ردهت، Linode، نوکیا و هم‌اکنون MakerBot و qt و البته بنیاد نرم‌افزار آزاد و بنیاد نرم‌افزار آزاد اروپا به حمایت از این روز پرداختند. البته هم‌اکنون آی‌بی‌ام و سان مایکروسیستمز از این روز حمایت نمی‌کنند. دو وبگاه Ubuntu User و Linux Magzine با بنیاد SFI در زمینهٔ پوشش خبری این روز همکاری می‌کنند. همچنین هر تیم نیز می‌تواند به صورت جداگانه حامی‌های محلی داشته باشد و همچنین روزنامه‌ها و تلویزیون محلی هر تیم نیز این رویداد را پوشش خبری می‌دهند.

شرکت کنندگان در این جشنواره مزایای نرم افزارهایی که در این محل تولید و کار می شوند در این می دانند که در بحث امنیت بسیار بالاتر از نرم افزارهایی است که شرکت های بزرگ تولید می کنند و در موضوع اقتصادی هم باعث باعث عدم خروج ارز و در نهایت تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.


نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top