تاریخ انتشار: شنبه 1395/07/17 - 09:18
کد خبر: 212219

در حاشیه حضور منتجب‌نیا در دانشگاه مازندران؛

دست چین کردن دانشجویان کار دست تشکل تجدیدنظر طلب داد؛ استقبال سرد با صندلی‌های خالی +عکس

دست چین کردن دانشجویان کار دست تشکل تجدیدنظر طلب داد؛ استقبال سرد با صندلی‌های خالی +عکس

گفتنی است از میان بیش از 400 دانشجویی که در انتخابات این انجمن شرکت کردند، تنها 30 نفر از دانشجویان در این مراسم حضور یافتند و این در حالی است که تشکل‌های اصلاح‌طلب همواره مدعی هستند که در دانشگاه بی شمارند و در اکثریت قرار دارند و با این که در اکثریت هستند، مسئولین دانشگاه به آنها توجهی نمی‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مجمع عمومی انجمن ایران اسلامی دانشگاه مازندران در حالی برگزار شد که از 400 دانشجوی شرکت‌کننده در انتخابات این تشکل دانشجویی اصلاح‌طلب، تنها 30 دانشجو در این نشست حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجمع عمومی انجمن ایران اسلامی دانشگاه مازندران، در حالی با حضور رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد که دارای حاشیه‌های عجیب و غریبی بود.

بی‌تفاوتی دانشجویان از برنامه تشکل اصلاح‌طلب
این مراسم که با عنوان رسالت تشکل‌های دانشجویی برگزار شد، علیرغم تبلیغات محیطی و مجازی، با استقبال بسیار سرد دانشجویان مواجه شد.

اعضای انجمن ایران اسلامی دانشگاه مازندران به دلیل اینکه این برنامه مختص اعضا و شرکت‌کنندگان در انتخابات مجمع عمومی این انجمن بوده است، از ورود هرگونه خبرنگار و دانشجویان دیگر به مراسم جلوگیری می‌کردند.

گفتنی است از میان بیش از 400 دانشجویی که در انتخابات این انجمن شرکت کردند، تنها 30 نفر از دانشجویان در این مراسم حضور یافتند و این در حالی است که تشکل‌های اصلاح‌طلب همواره مدعی هستند که در دانشگاه بی شمارند و در اکثریت قرار دارند و با این که در اکثریت هستند، مسئولین دانشگاه به آنها توجهی نمی‌کنند.

لازم به ذکر است که از 30 نفر حاضر در مراسم، 10 نفر آن از دانشجویان منتقد این برنامه بودند که در آن شرکت کردند. البته قبل از شروع مراسم نیز بیش از 60 نفر از دانشجویان انقلابی که منتقد این مراسم بودند، پشت درهای بسته ماندند و از حضور آنان توسط تشکل مذکور جلوگیری شد.

اما به دلیل عدم حضور دانشجویان و علیرغم حضور یک ساعته منتجب‌نیا در دانشگاه، برنامه با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

پخش کلیپ سران فتنه و انتقاد تند دبیران انجمن اصلاح‌طلب به رئیس دانشگاه
طبق معمول در این دست مراسم ها، در ابتدا کلیپی از سران فتنه و فتنه‌گران آزاد شده از زندان پخش شد.

در ادامه برنامه دبیران فعلی و سابق انجمن ایران اسلامی سخنرانی کردند. این دو دانشجو طبق معمول با حمله به رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه، آنها را مقصر عدم استقبال دانشجویان از این برنامه عنوان کردند و این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی که خود اعضای انجمن اسلامی ایران اسلامی انجام دادند، نه خبرنگاران و نه دانشجویان غیر انجمنی اجازه حضور در مراسم را نداشتند.

مهدی لطف‌آبادی دبیر سابق و عضو هیئت موسس انجمن ایران اسلامی در این مراسم ضمن عذرخواهی از مهمانان برای مشکلات به وجود آمده، این موارد را متوجه دانشگاه دانست و تاکید کرد: همه مشکلاتی که امروز با آن مواجه شدیم و برخورد بد مسئولان دانشگاه برای برگزاری این مراسم، به این دلیل است که اولا مسئولان دانشگاه اساسنامه ما را مطالعه نکردند و ثانیا برای دادن امکانات به ما گروکشی کردند.

انتقاد از فضای خفقان دولت یازدهم
وی ادامه داد: به همین دلیل چون این خواسته‌ها با بسیاری از اصول ما سازگار نبود، ما تصمیم گرفتیم تا به خواسته‌های دانشگاه تن ندهیم.

لطف‌آبادی در بخش دیگری سخنانش با انتقاد شدید از فضای خفقان در محیط دانشگاهی و تفتش عقاید در دولت یازدهم، ادامه داد: ما در این دوره با تفتیش شدید زندگی دانشجویان توسط دانشگاه مواجهیم و کار به جایی رسیده است که برخی از دانشجویان ما از ترس در دانشگاه حاضر نمی‌شوند.

توهم ما بیشماریم اصلاح‌طلبان
در ادامه سهند بریانی اقدم دبیر جدید انجمن اصلاح‌طلب ایران اسلامی برای سخنرانی حاضر شد و مانند دبیر سابق، از کارشکنی مسئولان دانشگاه برای برگزار نشدن این مراسم انتقاد و دیگر تشکل‌های دانشجویی را متهم به کارشکنی برای دیده نشدن انجمن کرد.

البته مسئول جدید که از این استقبال سرد دانشجویان غافلگیر شده بود، بارها خطاب به آقای منتجب‌نیا گفت، ما همین قدر نیستیم و بی شماریم و پشتوانه دانشجویی خوبی داریم و اگر دانشجویان می‌دانستند که شما حضور دارید، قطعا بیش از 400 نفری که در انتخابات انجمن شرکت کرده بودند، در این مراسم شرکت می‌کردند.

البته بریانی اقدم هرچقدر هم که تلاش کرد، نتوانست صندلی‌های خالی سالن آمفی‌تئاتر را پر کند.

خفقان امروز، میراث دولت قبل است
پس از سخنرانی‌های این دو مسئول، نوبت به رسول منتجب‌نیا رسید که وی نیز در ابتدا از عدم حضور دانشجویان گلایه و از خفقان حاکم بر فضای دانشگاه انتقاد کرد و با ربط این موضوع به دولت قبل، تاکید کرد که این خفقان حاکم بر فضای دانشگاه باقی مانده از دوران قبلی است و دولت یازدهم تلاش بسیاری را برای باز کردن فضای دانشگاه انجام داده است که قابل تقدیر است.

منتجب‌نیا در حالی در بخش پایانی سخنانش یکی از اقدامات دولت قبل را انحلال انجمن‌های اسلامی مستقل و تشکیل انجمن‌هایی نوکرساز و نوکرپرور عنوان کرد، که انجمن‌های منحله در دولت قبل، بیش تر به خاطر عدم التزام به «قانون» و بازنشر تفکرات رادیکال جریانات سیاسی در دانشگاه تعلیق شده اند.

منتجب نیا چه گفت
مشاور رئیس جمهور در دولت اصلاحات با بیان اینکه این جلسه و این برخورد نشانگر خیلی از مسائل است،خطاب به دانشجویان اظهار کرد: نیاز به تبیین و تشریح ندارد تصاویر تجمع شما و تصاویر دانشجویانی که بیرون هستند در نشریات منتشر شود و زیرش بنویسند بدون شرح، تا خواننده و بیننده خیلی از مسائل را درک کند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه قبل از انقلاب با این حوادث بسیار مواجه بودیم، افزود: اقدام امروز هم نوعی از مدیریت ها و برخوردها است.

وی تصریح کرد: من تعجب می کنم از برخی مسوولان، نمیدانم منطق آنها چیست، کار امروز مسوولان دانشگاه مازندران غیرطبیعی و غیرعادی بود که جلوی تجمع را گرفتند و گفتند آنهایی که کارت دارند می توانند وارد شوند.

سیستان و بلوچستان که با مشکلات امنیتی مواجه است بزرگترین تجمع را داشتند و مقامات امنیتی استان از من تشکر کردند و خواستند که دوباره در این استان حضور یابم.

وی با بیان اینکه مسوولان دانشگاه مازندران برای چه اینگونه برخورد کردند و باید پاسخگوی برخورد خود باشند.

وی در ادامه درمورد لزوم تشکلات دانشجویی اینچنین گفت: نخستین مساله ضرورت تجمع و تشکل در جامعه است و در طرح سوال که آیا ضرورت دارد در جامعه تشکل و تجمعات قانونی داشته باشیم یا اینکه پراکنده و توده وار میتوانیم کارها را پیش ببریم باید گفت ادله فراوانی وجود دارد بر اینکه جامعه حتی جامعه دینی و اسلامی اگر در آن تشکل قانونمند نباشد دچار پراکندگی و حرج و مرج می شود حتی اگر سالم ترین حکومت و دولت باشد.

مشاور رئیس جمهور دولت اصلاحات با بیان اینکه اگر مسوولی دچار انحراف شد چه کسی باید با او برخورد کند، عنوان کرد: برای پرهیز از خودمحوری و انحراف باید تشکل های قانونمند در جامعه تشکیل شود.

وی با طرح این سوال که آیا تشکل و انجمن ها مربوط به جامعه غیر دینی است،  گفت: برخی می گویند جامعه دینی و کشوری که حکومت دینی و ولایتی دارد با حزب و تشکیلات منافات دارد پس همه باید تابع ولایت باشند در حالی که اینچنین نیست.

منتجب‌نیا تصریح کرد: ضرورت ایجاد تشکل تنها مربوط به جامعه غیر دینی نیست بلکه هر جامعه ای که دینی است و تابلوی دین را دارد بیشتر نیاز به پرهیز از انحراف، خودمحوری و امثال آن دارد.

وی افزود: کشور ولایت مدار و کشوری که حکومت دینی دارد باید بیشتر تحت کنترل و نظارت باشد،کنترل و نظارت بخشی مربوط به قوه قضاییه و سازمان بازرسی، بخشی مربوط به قوه مقننه و نمایندگان مجلس و بخش زیادی از آن مربوط به مردم است.

وی افزود، دین باید در چارچوب قوانین حرکت کند و دین حکومت را کنترل کند ن حکومت دین را به عنوان ابزار در اختیار گیرد.

دین حکومتی دینی است که همه ارکان حکومت خود را در چارچوب دین تعریف می کند و هیچ کس تخلف نمی کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از آیات قرآنی به تجمع و تشکل فراوان تاکید شده است: گفت: رهبر کبیر انقلاب نیز بر تشکل و تجمع بسیار تاکید کرد تا جاییکه قبل از پیروزی انقلاب و در زمان تبعید، امام در پاریس و نجف سخنرانی های زیادی در بین تشکل ها و انجمن های اسلامی داشتند و زمانی که انقلاب به پیروزی رسید فصل جدیدی در این زمینه گشوده شد.

منتجب‌نیا با بیان اینکه دولت گذشته بسیار خلاف کار و با انحرافات زیادی مواجه بود: ضربه ای که در این هشت سال به نظام وارد شد بعد از گذشت دهها سال و استفاده از افرادی روشنفکرتر از روحانی هم نمیشود جبران کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top