تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/07/26 - 13:44
کد خبر: 213113

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان درباره محصولات تراریخته

از همان ابتدا با شروع کردن جنگی نابرابر علیه ایران کمر به نابودی نظام نوپای انقلاب اسلامی بسته بودند تا این زمان که جنگ اقتصادی و تحریم خود علیه ملت مقاوم ایران را تشدید می کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان درباره محصولات تراریخته بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این بیانیه به شرح زیر است:

در سال های اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن با ترفندهای مختلف به جنگ با جمهوری اسلامی ایران پرداخته است؛ از همان ابتدا با شروع کردن جنگی نابرابر علیه ایران کمر به نابودی نظام نوپای انقلاب اسلامی بسته بودند تا این زمان که جنگ اقتصادی و تحریم خود علیه ملت مقاوم ایران را تشدید می کند.

در این بین دشمن حیله گر، راه های فرعی و زمان بر را هم برای نابودی این نظام امتحان می کند؛ چه بسا این امید را دارد که بتواند در آینده ای نه چندان دور با حذف نیروی انسانی کارآمد به این نیت شوم خود دست پیدا کند و یقینا برای رسیدن به این آرزوی خود برنامه ریزی خواهد کرد.

بهترین گزینه برای این مورد، کشاورزی و مواد غذایی است که همانا از آن میتوان به اسلحه پنهان دولت ها نام برد؛ به این اسلحه پنهان از دو طریق می‌توان نگاه کرد:

1- دولتی با در دست داشتن مواد غذایی فراوان و ذخیره انبوه محصولات استراتژیک بتواند کشور های دیگر را نیازمند خود کند و بتواند با این حربه به اهداف خود برسد و نظر خود را بر آنها تحمیل کند.

2- می‌توان از این محصولات کشاورزی در جهت منفی استفاده کرد؛ بدین صورت که مواد غذایی صادراتی به کشورهای دیگر را آغشته به سموم خطرناک کرد تا هم از طریق صادرات آن، سودی نصیب آن کشور شود و هم بتواند مردم آن را به تدریج به امراض و بیماری های گوناگون دچار کرد.

در این مقال میخواهیم به مورد دوم اشاره کنیم.

در سال های اخیر شاید بتوان یکی از مهم ترین بحث های کشاورزی کشور را بحث محصولات تراریخته دانست، اما این محصولات به چه دلیل تا این حد مورد توجه قرار گرفته است؟
محصولات تراریخته محصولاتی هستند که با دستکاری های ژنتیکی به امراض مختلفی آغشته هستند و برای سلامتی انسان و حتی دام بسیار خطرناک است و اثرات سوء فراوانی را بدنبال دارد.

مسئله محصولات تراریخته و واردات و کشت و توسعه ی این محصولات بایستی با یک علامت سوال بزرگ وجدی از طرف همه دستگاه های مسئول مواجه شود و تا زمانی که بی خطر بودن این محصولات بطور قطع به نتیجه نرسیده است نباید اجازه رهاسازی وخصوصا کشت این محصولات داده شود، حال آن که بسیاری از نتایج علمی وجود خطرات فراوان این محصولات را اثبات کرده اند که در ادامه به چند مورد از آن اشاره خواهیم کرد:

پس از گزارش هایی که پیرامون بیماری های مشاهده شده در بدن کسانی که مشخصا در مصرف کنندگان محصولات تراریخته خصوصا در مناطقی که محصولات کاشت نیز می شد می رسید و همین طور آمار میزان بالای مصرف سموم در مزارعی که این محصولات کاشت شده بود در تمام جهان نگرانی های پیرامون این محصولات و عوارض آن ها بوجود آمد تا آنجا که در اکثر کشور های اروپایی ابتدائا قوانینی وضع شد تا از واردات و همچنین کاشت این محصولات در کشور هایشان جلوگیری شود و همزمان آزمایشات مختلفی روی این محصولات و همچنین عوارض آنها روی حیوانات آزمایشگاهی آغاز شد.

یک آکادمی آمریکایی با استناد به مطالعات صورت گرفته بر حیوانات، تأثیرات این اصلاحات ژنتیکی را بر روی ارگان‌های صدمه‌دیده، اختلالات دستگاه گوارش و دستگاه ایمنی بدن، افزایش سرعت پیر شدن و ناباروری عنوان کرد.

همچنین مطالعات انسانی نشان ‌داد که چگونه اصلاحات ژنتیکیGMO مواد غذایی می‌تواند موادی در درون بدن انسان باقی بگذارد که باعث مشکلات طولانی‌مدت خواهد شد.

طبق گزارش‌های این آکادمی به‌عنوان‌مثال، ژن‌ها در داخل سس سویا، می‌توانند به دی. ان. ای باکتری زنده درون بدن انسان منتقل شوند. همچنین اصلاحات ژنتیکی درون‌دانه ذرت، سم حشره‌کشی تولید می‌کند که درون خون زنان باردار و جنین آن‌ها یافت شده است.

آسیب پذیری محصولات تراریخته به حدی بود که 38 کشور دنیا از جمله: روسیه، بریتانیا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و ... کشت و تکثیر آن را در کشور خود ممنوع کرده اند. اما متاسفانه با وجود تاکیدات فراوان مراجع محترم تقلید مبنی بر حرام بودن کاشت تجاری آنها، اما سخنگوی دولت همچنان مصر بر تصویب این قانون است.
قانونی که شاید بتوان آن را به قانون کشتار دسته جمعی ملت ایران تشبیه کرد و عواقب خطرناک بعدی آن را بر گردن رای دهندگان به این قانون انداخت.
در پایان این بیانیه به طرح سوالاتی که همه ی صاحب نظران نسبت به آنها نگران و دغدغده مند هستند میپردازیم که امیدواریم موافقان این طرح جواب های قانع کننده ای را به آحاد ملت بدهند.

آیا مردم حق ندارند بدانند چه محصولاتی مصرف میکنند و محصولات نباید برچسب گذاری شوند؟

آیا وظیفه دولت ها این نیست که مردم را نسبت به مخاطرات این محصولات آگاه کنند؟

آیا مافیای مونستانتو به کشور ما نیز نفوذ کرده که نمیتوان جلوی این محصولات ایستاد و مخالفان آن براحتی حذف می شوند؟

" والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته"
حوزه بسیج دانشجویی حضرت بقیه ا... الاعظم(عج) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع  طبیعی گرگان
معاونت علمی و پژوهشی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
تشکیل نشست شورای عالی کار با دستور کار افزایش حق مسکن
چرا طلا و سکه گران شد؟
جهاددانشگاهی اقیانوسی است که می‌شود همه گوهرها را در آن پیدا کرد
کارت اعتبار فرهنگی دانشگاه تهران رونمایی شد
کدام ویتامین کلید درمان میگرن است؟
مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌تواند تا ۲۵ سال آینده ۳۹ میلیون قربانی بگیرد
دادستان تهران: به بیش از ۶ هزار زندانی واجد شرایط مرخصی اعطا می‌شود
نتایج تحقیقات بلغارستان درباره انفجارهای لبنان منتشر شد
وزش باد و گردوخاک تا ۵ روز آینده در شرق و شمال‌شرق
ترافیک در محورهای شمالی کشور سنگین شد
رشد ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در هفته‌ای که گذشت
کاروان تیم فوتبال جوانان ایران وارد لائوس شد
روزهای شلوغ آبی پوشان در تابستان؛ نقل و انتقالات استقلال هنوز ادامه دارد
زارعی: چهارمی علیپور در المپیک کمتر از مدال نبود
ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم، خانه‌تکانی گاریدو مقابل گربه سیاه
سفر رئیس جمهور به نیویورک می‌تواند مقدمه ای بر رفع تحریم‌ها علیه ایران باشد
نخستین حضور رئیس‌ دولت چهاردهم در سازمان ملل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top