تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/08/05 - 18:43
کد خبر: 214145

معاون وزیر کشور؛

مشکلات اقتصادی دلیل اصلی مهاجرت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور توزیع نامناسب جمعیت را واقعیت تلخ کشور دانست و گفت: این مسئله باعث حاشیه نشینی و حضور یک سوم جمعیت در هشت شهر بزرگ شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: هوشنگ خندان دل عصر چهارشنبه در هشتمین همایش معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور که به میزبانی کرمان در حال برگزاری است، گفت: استانداری ها در اقتصاد و توسعه نقش بسزایی دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر، وی با اشاره به توزیع جمعیت در کشور گفت: توزیع جمعیت در کشور بسیار نامناسب است و این موضوع حاشیه نشینی و حضور یک سوم جمعیت در هشت شهر بزرگ کشور را به همراه دارد.

خندان دل افزود: متاسفانه شرایط اقتصادی به گونه ای است که مردم به صورت مرتب از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگتر با امکانات شهری مناسب تر مهاجرت می کنند و همین امر بحث حاشیه نشینی را به وجود می آورد که این مسئله در همه شهرهای کشور پیامدهای نامقبول به همراه داشته است.

وی مسائل خانوادگی، اقتصادی، بدهکاری ها و ... را از جمله مشکلات مهاجرت نام برد و گفت: این مسئله نه تنها شرایط و امکانات را برای زندگی مهاجران سخت کرده است بلکه برای کسانی که از قبل ساکن منطقه بوده اند نیز مشکل آفرین شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بخش قابل توجهی از مشکل مهاجرت افراد را شرایط اقتصادی عنوان کرد و گفت: این بحث از دستور کار ما ممکن است خارج باشد اما مسئله مهمی است که باید به آن توجه داشت و توزیع نامناسب ثروت، امکانات و در نهایت کسب شغل مناسب و مواردی از این قبیل از جمله مشکلات افرادی است که از محل زندگی خود مهاجرت می کنند.

وی جذابیت های محیطی، خدمات شهری مناسب، وجود مراکز بهداشتی مناسب و امکانات آموزشی را موثر در امر مهاجرت موثر دانست و گفت: انسان همیشه به دنبال تغییر است و در انتخاب افراد نیز این تغییر بسیار موثر است و این عوامل باعث می شود که افراد تعلق خاطری نسبت به شهری که در آن زندگی می کنند نداشته باشند.

یک میلیلون تومان بودجه متوسط کشور در ارائه خدمات شهری به هر فرد
خندان دل با توجه به اینکه بودجه متوسط کشور در ارائه خدمات شهری برای هر نفر حدود یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است، گفت: این در حالی است که متاسفانه  بودجه ها و اعتبارات برای فراهم ساختن امکانات شهری به نسبت جمعیت تقسیم نمی شوند و برخی از شهرها بودجه و اعتبارشان برای هر فرد بیشتر یا کمتر از بودجه متوسط کشور برای این امر است.

وی در رابطه با رفع کمبودهای ناشی از خدمات و امکانات شهری گفت: جمع آوری به موقع زباله ها، جاری نشدن آب در زمان بارندگی در سطح زمین، تبدیل نشدن فاضلاب ها به برکه و در نتیجه به وجود آوردن دهها بیماری باعث شده است که در این زمینه مداخله کنیم.

خندان دل افزود: با توجه به بودجه کشور در شرایطی نیستیم که بتوانیم این مداخله را انجام دهیم در حالی که مداخله در این امر بسیار مهم است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بودجه تخصیص داده شده را به نسبت منابع ثبت شده کمتر اعلام کرد و گفت: امسال آنچه به نام شهرداری ها ثبت شده است حدود هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است؛ از این مقدار آنچه تا امروز تخصیص داده شده ۲۹.۵ میلیارد تومان است که در قالب پروژه خاص تخصیص یافته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top