تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/08/18 - 12:56
کد خبر: 215552

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به قالیباف؛

اگر قرار باشد شما نیز مانند دولت بجای مبارزه با فساد، سرپوش بگذارید مشکلی حل نمی‌شود

اگر قرار باشد شما نیز مانند دولت بجای مبارزه با فساد، سرپوش بگذارید مشکلی حل نمی‌شود

بدانید که اگر قرار باشد شما نیز مانند دولت محترم بجای اصلاح و مبارزه با فساد به سرپوش گذاشتن بر آن بپردازید مشکلی حل نمی شود و تنها مشکلی بر مشکلات افزوده می شود اما همچنان که تا اینجا شهردار محترم اهتمام به پیگیری مسئله داشت، اگر در برخورد فساد و اصلاح قوانین مفسده آور آن نیز مهتمم باشند قطعا هم اعتماد عمومی کسب می شود

خبرنامه دانشجویان ایران:  اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به شهرداری تهران پیرامون پیگیری مسئله واگذاری های مسکن نامه ای را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این نامه که پس از گزارش احمد توکلی منتشر شده، آمده است: حال که مبتنی بر مستندات سازمان زیرمجموعه شما یک گزارش دقیق و جامع عمل آمده است و از آن جا که حضرت عالی خود بر بررسی این مورد از سوی جمعی از کارشناسان اصرار داشته اید، مظلوم نمایی و یا فرافکنی از واقعیت راهگشا نیست و آنچه که مطالبه ما و همه مردم از شماست پاک کردن این آلودگی از شهرداری تهران است. اولین قدم بازگشت املاک و دریافت خسارت های وارده به بیت المال است و در قدم دوم برخورد قاطع با متخلفان این مفسده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف
شهردار محترم تهران

بیش از دو ماه است که مسئله واگذاری های مسکن در شهرداری تهران در رسانه ها منتشر شده است و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور نیز بنا به رسالت عدالت خواهی جنبش دانشجویی و تبیین واقعیت در همان روزهای نخست در جلسه با مدیران شهرداری گزارشی از واقعیت آنچه شما معتقدید «مخدوش ارائه شده» را طلب نمود و توضیحاتی شنید و بنا شد این توضیحات همراه با مستندات به جامعه عرضه گردد.

امروز پس از دو ماه و در جلساتیکه شما با احمد توکلی، مدیر سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت داشته اید و مبتنی بر مستندات ارائه شده از سمت شهرداری و با تاکید شخص شما که گزارشی فارغ از نگاه جناحی و بی رحمانه ارائه شود، امروز این گزارش منتشر شده است و مسائلی در آن عیان است.

اگرچه در گزارش آمده است که شما و خانواده تان و اقوام تان هیچ ملکی از شهرداری نگرفته اید و هیچ نفعی از این ماجرا نداشته اید و بعضی از اسامی آورده شده در آن نامه رسانه ای شده سازمان بازرسی کل کشور نیز منفعتی از این نبرده اند اما نکاتی که در این گزارش آمده است نشان می دهد که "همه فرایند واگذاری املاک خاص (املاک مدیران) از جمله قیمت گذاری، تخفیف، تقسیط و اخذ وجه توسط سازمان املاک شهرداری بود و فقط به خاطر رعایت ظواهر قانونی از طریق تعاونی ها انجام میشد."، "آیین نامه شهرداری در واگذاری املاک برخلاف اسناد و قوانین بالادستی نوشته شده است"، "واگذاری املاک شهرداری به کارمندان شهرداری غیرقانونی و مخالف قانون منع مداخله کارمندان دولت بوده و جرم محسوب می شود"، مطابق با گفته رهبری واگذاریها قانونی هم باشد نامشروع است!"، "حتی به آیین نامه واگذاری هم عمل نکردند؛ تخفیف و تقسیط تنها برای واگذاری زمین، عوارض پروانه و پایان کار و ... بوده است و تخفیف و تقسیط شامل املاک و مستغلات نبوده است"، "واگذاری املاک نه تنها با عدل اسلامی در تناقض بوده بلکه ممکن است مشمول تحصیل مال ناشروع محسوب شود"، "در ۱۰۸ مورد ملک ٢٤ میلیارد تخفیف داده شده است و ۸۲ میلیارد تومان مجموع قیمت املاک واگذاری است" و موارد بسیار دیگر نشان می دهد که تخلفات بسیاری صورت گرفته است.

جناب آقای قالیباف
حال که مبتنی بر مستندات سازمان زیرمجموعه شما یک گزارش دقیق و جامع عمل آمده است و از آن جا که حضرت عالی خود بر بررسی این مورد از سوی جمعی از کارشناسان اصرار داشته اید، مظلوم نمایی و یا فرافکنی از واقعیت راهگشا نیست و آنچه که مطالبه ما و همه مردم از شماست پاک کردن این آلودگی از شهرداری تهران است. اولین قدم بازگشت املاک و دریافت خسارت های وارده به بیت المال است و در قدم دوم برخورد قاطع با متخلفان این مفسده است.

شهردار محترم تهران
اما آنچه بیش از همه امروز نیاز است اصلاح رویه ها و قوانینی است که به موجب آن این بی عدالتی ها روا داشته می شود. قانونی که با آن بی عدالتی قانونی شود جز ریزش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی نتیجه ای نخواهد داشت.

پنج ماه است که از مسئله فیش های نجومی گذشته و دولت محترم هیچ اقدامی در جهت اصلاح و برخورد با متخلفین صورت نداده است و روادارانه در حال توجیه کردن این خیانت است، بدانید که اگر قرار باشد شما نیز مانند دولت محترم بجای اصلاح و مبارزه با فساد به سرپوش گذاشتن بر آن بپردازید مشکلی حل نمی شود و تنها مشکلی بر مشکلات افزوده می شود اما همچنان که تا اینجا شهردار محترم اهتمام به پیگیری مسئله داشت، اگر در برخورد فساد و اصلاح قوانین مفسده آور آن نیز مهتمم باشند قطعا هم اعتماد عمومی کسب می شود و هم کارآمدی اصل بنیادین عدالت در جمهوری اسلامی نمایان می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top