تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/09/11 - 10:21
کد خبر: 217904

بشار الجعفری مطرح کرد؛

حمایت ترکیه و عربستان از تروریست ها

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل رژیم سعودی، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی را عامل حمایت همه جانبه از تروریست ها دانست و از ادعاهای واهی کشورهای غربی در قبال شهروندان سوری در حلب انتقاد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل رژیم سعودی، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی را عامل حمایت همه جانبه از تروریست ها دانست و از ادعاهای واهی کشورهای غربی در قبال شهروندان سوری در حلب انتقاد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از المنار، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی به بیان آخرین مواضع سیاسی این کشور در قبال بحران سوریه و کشورهای مداخله گر در آن پرداخت.

در همین راستا، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: دمشق به مبارزه با تروریسم و تلاش برای دستیابی به راهکاری سیاسی از طریق گفتگوهای سوری-سوری و بدون هیچ پیش شرط و مداخله طرف های خارجی پایبند است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: وزارت خارجه آمریکا، فرانسه و انگلیس که دائما مدعی حمایت از شهروندان حلب هستند، هیچ برنامه ای برای آزاد کردن 80 هزار نفر از زنان و کودکان اسیر در حلب ندارند.

نماینده سوریه در سازمان ملل بیان داشت: بار دیگر نمایندگان تروریست های جبهه النصره و گروه های وابسته به آن با برگزاری جلسه اضطراری در شورای امنیت تلاش می کنند تا به تروریست ها کمک های روحی و سیاسی ارائه دهند.

وی افزود: این که نمایندگان الجولانی و داعش همچنان با خون مردم سوریه در پوشش پرونده های بشردوستانه تجارت می کنند، موجب نخواهد شد که سوریه با حمایت متحدانش از ادای وظیفه قانونی خود در مبازره با تروریسم دست بردارد.

الجعفری گفت: رژیم سعودی و دولت اردوغان رئیس جمهور ترکیه از گروه های افراطی حمایت مادی و رسانه ای می کنند. قطر نیز همچنان در صدر کشورهای حامی تروریسم است. به علاوه متجاوزان اسرائیلی هم برای افزایش روحیه از بین رفته تروریست ها تلاش می کنند.

وی در پایان به مواضع دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پرداخت و تاکید کرد: دی میستورا از لفظ تروریست استفاده نمی کند و این عناصر تروریستی را افرادی مسلح از دیگر کشورها می خواند.

گفتنی است، شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه به درخواست فرانسه نشست اضطراری را با هدف بررسی وضعیت استان «حلب» سوریه برگزار کرد تا بدین طریق فرصتی را برای تروریست هایی که در شرق حلب در حال فروپاشی هستند، فراهم کند تا بدین طریق توان خود را بازیابی کنند. زیرا نیروهای ارتش سوریه در هفته گذشته پیشروی های زیادی در شرق حلب داشتند و برخی مناطق را بازپس گرفتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top