تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/09/17 - 19:14
کد خبر: 218743

عباسی در دانشگاه آزاد کازرون: ظریف در غرب تحصیل کرده است

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه کازرون گفت: 16 آذر روزی است که دانشجوها باید همدل شوند در مقابل دنیای سلطه شعار بدهند و حرکت کنند .

خبرنامه دانشجویان ایران: فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه کازرون گفت: 16 آذر روزی است که دانشجوها باید همدل شوند در مقابل دنیای سلطه شعار بدهند و حرکت کنند .

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از غریو، فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه کازرون گفت: 16 آذر روزی است که دانشجوها باید همدل شوند در مقابل دنیای سلطه شعار بدهند و حرکت کنند.

عباسی با تاکید بر استکبار ستیزی گفت: حرکت دانشجویی ما، قبل از انقلاب و با مفهوم استکبارستیزی در جریان بوده است و این جریان هنوز ادامه دارد و قشر دانشگاهی ما بیش از 60 سال است که افتخار و مدال استکبارستیزی را به دوش می کشد.

رئیس سابق انرژی اتمی در ادامه با اشاره به اینکه لازمه دانشجو، پیشتاز بودن است گفت: جامعه دانشجویی باید از عموم جامعه جلوتر باشد و این پیشتازی چه در بحث علمی و چه در بحث بصیرتی باشد و من معتقدم که دانشجو باید عمیق درس بخواند .

وی افزود: ما دانشجویان باید ببینیم به عنوان یک دانشجو در کجای کشور کاستی داریم و به رفع آن بپردازیم، در اوایل انقلاب با وجود شرایط سخت جنگ، با اینکه آزمایشگاه های لازم برای تحقیق و آزمایش وجود نداشت، با یک تلاش کمتر از ده ساله توانستیم از اعزام دانشجو برای طی کردن مدارج علمی به خارج تا حدودی جلوگیری کنیم.

عباسی که در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد کازرون به ایراد سخنرانی پرداخته بود در راستای تاسیس دانشگاه آزاد گفت: قدردانی میکنم از کسانی که این امکان را با ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کردند که در نقاط مختلف کشور استعدادها شکوفا شود و مقاطع و مدارج علمی را طی کنند و این بنای خیر لازم است که مستحکم تر و وسیع تر شود.

فریدون عباسی یکی از فعالیت های ارزنده دانشجویان را برگزاری اردوی جهادی شمرد و افزود: شرکت شما دانشجویان در اردوهای جهادی قابل ستایش است و البته این ضعف است که هنوز بعد از گذشت بیش از 30 سال هنوز نقاط محروم داریم. اما اگر دانشجویان از کار بزرگ محرومیت زدایی هم غافل شوند با مشکلات موجود آشنا نمی شوند.

وی سپس با اشاره به وظیفه دیگر دانشجویان مبنی بر تمدن سازی گفت: اگر تمدن سازی را آغاز کنیم، تمدن سازی اسلامی نیاز به این دارد که در این بحث علوم مختلف به مدارج عالی برسیم و در همین مسیر باید پروژه های دانشجویی ما به دنبال این باشد که ما به چه چیزی برای قدرت جهانی شدن نیاز داریم و توجه به این موضوع نیز نباید فراموش شود که آیا برای ایجاد تمدن اسلامی، جمعیت 80 میلیونی کافیست؟

رئیس سابق انرژی اتمی در جهت شناساندن هویت ایرانی به همه دنیا گفت: باید با حفظ وحدت قومیت های مختلف حول اصول خود، هویت کشورمان را به رخ دنیا بکشیم و ما ماهواره میسازیم، توریست درمانی می پذیریم که اینها دست آورد انقلاب است و آنها میخواهند که با آن مقابله کنیم.

عباسی سپس به برجام اشاره داشت و فعالیت وزیر امور خارجه در مورد مذاکرات یک تئوری خاص نامید و در مورد وزیر اور خارجه گفت: ظریف در غرب تحصیل کرده است و اصلاحات شاهنشاهی را قبول داشتند. گروه مذاکره کننده همه دست آوردهای نظام را از دست دادند و بعد می گویند این اگر چه دندان پنبه ای است، اتفاقی نمی افتد . وی سپس در این خصوص متذکر شد: آنها فکر نمی کنند که حالا ما با دادن داشته هایمان چیز دیگری برای معامله وجود نخواهد اشت.

وی افزود: طرف مقابل ما اهل تعامل است اگر با دریوزگی و واماندگی پیش برویم به ما فشار می آورند و اگر مقتدرانه پیش برویم، اگرچه دور اما بالاخره حقوق ما را به رسمیت می شناسند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبلیغ شهرداری تهران برای خرید خارجی/ دلیل تبلیغات نسنجیده چیست؟
ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top