تاریخ انتشار: شنبه 1395/09/20 - 15:49
کد خبر: 218999

وقتی هیات موسس مجوز برگزاری برنامه برای 16 آذر می‌گیرد!

«بی‌قانونی» تشکل مدعی «قانون‌مداری» دانشگاه شهید رجایی +سند

«بی‌قانونی» تشکل مدعی «قانون‌مداری» دانشگاه شهید رجایی +سند

در نامه این تشکل به هیات نظارت دانشگاه، خود را «هیات موسس» معرفی می کند، این بدین معنی است که مجمع اسلامی دانشجویان این دانشگاه به صورت هیات موسس اداره می شود و طبق ماده 5-4 آیین نامه تشکل های دانشجویی "هیأت مؤسس متقاضی ایجاد تشکل باید تعهد کتبی مبنی بر عدم فعالیت تا زمان صدور مجوز (اعم از اعلام موجودیت یا انجام سایر فعالیت‌ها) نماید."

خبرنامه دانشجویان ایران: شانزده آذرماه سال 95 نیز به پایان رسید؛ سالی که دانشگاه ها روزهای «پر حاشیه ای» را پشت سرگذاشتند و تشکلی با توجه به جمع بندی خود از فضای دانشگاه برای دانشجویان برنامه هایی را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «التزام به قانون»، «رعایت قانون اساسی»، «عمل به قانون» و عباراتی از این جنس از مهمترین محورهای سخنرانی های مدعوین و موضع گیری های تشکل های دانشجویی در شانزده آذر امسال بود، موضع گیری هایی که بعضا با رویکر «سیاسی و جناحی» آمیخته می شد، به طور مثال ماجرای حصر سران فتنه از مهمترین «دغدغه های» تشکل های تجدیدنظر طلب بود که امسال نیز با مطرح کردن آن با مدل های مختلف، «غیرقانونی» بودن آن را به مخاطبین دانشجوی خود القا می کردند.

اما در این بین بعضا تشکل هایی از همین نوع بودند که واژه «قانون» هیچ سخنیتی با برنامه برگزار شده، نداشتند، یکی از این برنامه ها در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

مصطفی کواکبیان در مراسمی به مناسبت روز دانشجو در روز دوشنبه هفته گذشته به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی رفت، این برنامه که از سوی مجمع اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، کواکبیان از برخوردهای «غیرقانونی» در مسائل مختلف که طی هفته های گذشته در خبرها آمده بود، گفت. (اینجــا)

از سوی دیگر نیز این تشکل دانشجویی نیز با نصب پرچم و پارچه های «سبز» و با نصب تصاویر رئیس دولت اصلاحات به مسائل حصر سران فتنه پرداخت.

اما نکته قابل تامل این برنامه، برگزار کننده آن است، تشکلی که اقدام به برگزاری این مراسم نموده بود هنوز فاقد مجوز برای فعالیت در دانشگاه بوده و صرفاً اقدام به کسب موافقت اصولی جهت انجام امور کسب مجوز کرده است و متاسفانه مسئولان این دانشگاه نیز در این تخلف به دلیل صدور مجور برای برگزاری مراسم شریک هستند و مشخص نیست در چنین شرایطی با توجه به تخلف صورت گرفته چه مرجعی می بایست به آن رسیدگی نماید.

همانطور که در تصویر مشهود است در نامه این تشکل به هیات نظارت دانشگاه، خود را «هیات موسس» معرفی می کند، این بدین معنی است که مجمع اسلامی دانشجویان این دانشگاه به صورت هیات موسس اداره می شود و طبق ماده 5-4 آیین نامه تشکل های دانشجویی "هیأت مؤسس متقاضی ایجاد تشکل باید تعهد کتبی مبنی بر عدم فعالیت تا زمان صدور مجوز (اعم از اعلام موجودیت یا انجام سایر فعالیت‌ها) نماید."

برگزاری «غیرقانونی» این برنامه با توجه به این ماده آیین نامه تشکل های دانشجویی، توسط این تشکل دانشجویی که مدعی مطالبه «قانون» در ماجرای فتنه 88 است، قابل تامل است.

البته نکته مهم تر موافقت برگزاری این مراسم از سوی مسئولین این دانشگاه است.

حالا باید دید با توجه به این مسئله پاسخ مسئولین این دانشگاه درباره این «بی قانونی» چه خواهد بود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
موسوی: هیچ دانشجویی به صرف دانشجو بودن مصونیت ندارد/ آقای پزشکیان یا تاریخ نمی‌خوانید یا فراموش کار هستید
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top