تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/09/23 - 09:12
کد خبر: 219321

سایه «بلاتکلیفی» بر وزارت علوم؛

تجمع دانشجویان و اساتید در اعتراض به انتقال رشته روان شناسی بالینی +تصاویر

تجمع دانشجویان و اساتید در اعتراض به انتقال رشته روان شناسی بالینی +تصاویر

جمعی از اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه‌های بزرگ تهران، صبح دیروز(دوشنبه) در اعتراض به انتقال رشته‌ روانشناسی بالینی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، از شرکت در کلاس درس خودداری کرده و در محوطه دانشکده‌های خود تجمع کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: همه چیز از تصمیم دو وزارتخانه برای تعیین تکلیف چند رشته آغاز شد. وقتی گفته شد رشته های مرتبط با سلامت از دانشگاههای وزارت علوم می روند، کلید اختلاف درباره «روانشناسی بالینی» زده شد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه‌های بزرگ تهران، در اعتراض به انتقال رشته‌ روانشناسی بالینی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، از شرکت در کلاس درس خودداری کرده و در محوطه دانشکده‌های خود تجمع کردند.

«خبرنامه دانشجویان ایران» پیش از این گزارشی درباره اعتراض دانشجویان و اساتید رشته روانشناسی در قبال انتقال این رشته منتشر نموده است.

*** ماجرا از کجا آغاز شد؟
همه چیز از تصمیم دو وزارتخانه برای تعیین تکلیف چند رشته آغاز شد. وقتی گفته شد رشته های مرتبط با سلامت از دانشگاههای وزارت علوم می روند، کلید اختلاف درباره «روانشناسی بالینی» زده شد. در این باره، وزیر بهداشت 17 خرداد ماه 95 در نامه ای به رئیس جمهور با اشاره به نام برخی از رشته ها از جمله روانشناسی بالینی و 14 رشته دیگر از رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرده بود که این رشته به وزارت بهداشت واگذار شود و دفتر رئیس جمهور نیز در پاسخ به این درخواست، خطاب به فرهادی وزیر علوم، اعلام کرد: «نامه وزیر بهداشت درمورد انجام کلیه امور مربوط به آموزش گرایش‌های مرتبط با سلامت رشته مقاطع تحصیلی مختلف به صورت متمرکز در وزارت بهداشت، به استحضار ریاست جمهوری رسید، پی‌نوشت فرمودند: همه رشته‌های مرتبط به سلامت باید در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متمرکز باشد».

*** انتقالی که هنوز ابلاغ نشده است!
در هفته ابتدایی آذرماه، پس از رایزنی های وزارتین علوم و بهداشت، در جلسه کمیته رسیدگی به رشته های مشترک دو وزارتخانه، رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت منتقل شد. با این حال، قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت مدعی است که هنوز هیچ ابلاغیه رسمی در این خصوص به وزارت بهداشت اعلام نشده است اما در صورت انتقال، وزارت بهداشت برنامه ریزی های مناسبی در این راستا صورت خواهد داد.

*** نظر دانشجویان و اساتید درباره انتقال به وزارت بهداشت
در چند ماه گذشته، برخی از اساتید این رشته با تشکیل کمپین هایی مخالفت خود را با این انتقال اعلام نمودند و این اقدام وزارتین علوم و بهداشت را «عجولانه» و «غیرکارشناسی» می دانند.

همچنین یک کانال دانشجویی منتسب به دانشگاه تهران، از شب گذشته(دوشنبه) تاکنون اقدام به نظرسنجی درباره انتقال رشته روانشناسی بالینی نموده که نتایج آن در ادامه آمده است:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top