تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/09/29 - 11:57
کد خبر: 219993

نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران به رؤسای دو قوه

خوب پاسخگویی برای بقیه مسئولین نظام باشید. مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران( آرمان) اعلام می دارد در هر زمانیکه رؤسای محترم قوای قضاییه و مقننه تعیین بفرمایند آمادگی میزبانی آنها را دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران نامه ای را به روسای قوای قضاییه و مقننه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

رئیس محترم قوه قضاییه حضرت آیت الله آملی لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی
سلام علیکم

«عقیده‌ام این است که مسئولین باید در دانشگاه‌ها شرکت کنند؛ رؤسای سه قوه، مسئولین میانی، رئیس صدا و سیما، مسئولین سپاه و نیروهای مسلح؛ اینها بروند با دانشجوها جلسه بگذارند و حرفهای گفتنىِ دانشجوها را بشنوند...من الان هم از همین جا به مسئولین سفارش میکنم که در جلسات دانشجوئی شرکت کنند؛ بیایند، بشنوند از دانشجوها، و بگویند به دانشجوها.» (بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان 16/5/91)

از بیانات مورد اشاره رهبرمعظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور رؤسای سه قوه و مسئولین نظام بیش از چهارسال می گذرد اما متاسفانه رؤسای قوا و مسئولین جز تکرار بیانات رهبری معظم و لزوم عمل به فرمایشات ایشان، اقدام شفاف و درخوری در پاسخگویی به دانشجویان و حضور در دانشگاه ها انجام نداده اند.

رئیس جمهور محترم حجه السلام حسن روحانی هر چند با امنیتی کردن مراسم 16 آذر در دانشگاه تهران و با صدور کارت های ویژه جهت حضور در مراسم جلسه را مهندسی کرد تا خیل عظیم دانشجویان پشت درب های سالن بمانند، اما همین حضور ایشان و شنیدن حرف های دانشجویان از سلایق مختلف خود امر مبارکی است. با اینکه حتی بعد از مراسم روز دانشجو، وزیر ارشاد دولت یازدهم در مواجه با انتقادهای دلسوزانه دانشجویان انقلابی، در توهینی وقیحانه آنها را همطراز گروهک منحوس منافقین خواند و آقایان دستور دادند تا فیلم سخنرانی دانشجویان نیز منتشر نشود، تا دولت باز هم نشان دهد اعتقادی به آزادی بیان و تحمل مخالف ندارد و صرفا به دنبال یک مانور تبلیغاتی است.

اما اینک جنبش دانشجویی منتظر است تا بعد از این همه سال، شاهد اقدام عملی از طرف رؤسای قوای قضاییه و مقننه در پاسخگویی شفاف و بدون ترتیبات امنیتی در محیط دانشگاه باشد تا دانشجویان سئوالات و شبهات فراوانی که در ذهن دارند را مستقیما و بدون واسطه بپرسند و پاسخ های خود را بگیرند. لازم به ذکر است جلساتی که در محیط های بسته و بدون حضور عموم دانشجویان و منع رسانه ای کردن جلسه برقرار شده است، خود نقض غرض از فلسفه برگزاری جلسات پاسخگویی مسئولین می باشد.

امید است بعد از گذشت چند سال اهمال و کوتاهی در پاسخگویی و حضور در دانشگاه ها، حضرات محترم با حضور خود در دانشگاه ها لبیک عملی به فرمایش رهبری داشته باشید و همچنین الگوی خوب پاسخگویی برای بقیه مسئولین نظام باشید. مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران (آرمان) اعلام می دارد در هر زمانیکه رؤسای محترم قوای قضاییه و مقننه تعیین بفرمایند آمادگی میزبانی آنها را دارد.

در پایان بخشی از نامه حضرت علی(علیه السلام) به مالک اشتر را در باب حقوق مردم بر مسئولان یادآور می شویم: «برای کسانی که به تو نیاز دارند، زمانی معین کن که در آن فارغ از هر کاری به آنان‌پردازی. برای دیدار با ایشان به مجلس عام بنشین، مجلسی که همگان در آن حاضر توانند شد و برای خدایی که آفریدگار توست، در برابرشان فروتنی نمای و دستور بده ‌تا سپاهیان و یاران و نگهبانان و محافظان به کنار بروند، تا سخنگویشان بی‌هراس‌ و بی‌لکنت زبان سخن خویش بگوید.که من از رسول الله(صلی الله علیه و آله) بارها شنیدم که می‌گفت: پاک و آراسته نیست امتی که در آن مردم زیردست نتواند بدون‌لکنت زبان حق خود را از قوی دست‌بستاند. پس تحمل نمای، درشت گویی یا عجز آنها را در سخن گفتن و تنگ حوصلگی و خودپسندی را از خود دور ساز تا خداوند درهای رحمتش را به روی تو بگشاید و ثواب طاعتش را به تو عنایت فرماید.»

به امید ظهور عدالت گسترگیتی
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران (آرمان)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top