تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/09/29 - 18:46
کد خبر: 220053

رسایی در دانشگاه تهران: مشکل فتنه‌گران با ساختار جمهوری اسلامی است

این اختلاف از آن جهت است که در زمان تولد پیامبر (ص) کسی از اهمیت شخصیت این بزرگوار اطلاعی نداشت لذا روایات متعددی در تاریخ ولادت ایشان بوجود آمده است اما در تاریخ وفات ایشان همه مسلمانان در روز 28 صفر اتفاق نظر دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: رسایی گفت: فتنه ۸۸ نشان داد که مشکل فتنه‌گران با ساختار جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش دوگانه فتنه و نفاق که عصر امروز (دوشنبه 29 آذر)‌ در تالار شهید رجب‌بیگی دانشکده فنی دانشگاه تهران به همت جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) درباره علت نامگذاری هفته وحدت، اظهار کرد: در تاریخ ولادت پیامبر اسلام میان شیعیان و اهل سنت 7 روز اختلاف است و به همین دلیل این هفته را جهت ایجاد وحدت میان مسلمانان هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند.

وی افزود: این اختلاف از آن جهت است که در زمان تولد پیامبر (ص) کسی از اهمیت شخصیت این بزرگوار اطلاعی نداشت لذا روایات متعددی در تاریخ ولادت ایشان بوجود آمده است اما در تاریخ وفات ایشان همه مسلمانان در روز 28 صفر اتفاق نظر دارند.

نماینده سابق تهران در مجلس بیان کرد: وقتی وقایع را در تاریخ 28 صفر مشاهده می‌کنیم می‌بینیم که در 28 صفر فقط شیعیان برای پیامبر اکرم (ص) عزاداری می‌کنند و این سؤال مطرح می‌شود که چرا روز وفات پیامبر اکرم (ص) به مردم یادآوری نمی‌شود؟

رسایی افزود: پاسخ این سؤال این است که اگر روز وفات پیامبر اکرم (ص) به مردم یادآوری شود این سؤال در ذهن مردم بوجود می‌آید که آیا پیامبر وصیت و وصی نداشته است؟

وی با طرح این سؤال که چرا یک عده از یادآوری حماسه 9 دی ناراحت می‌شوند، گفت:در حماسه 9 دی این سؤال مطرح می‌شود که چرا مردم در سطح کشور بیرون ریختند و آن حماسه را ایجاد کردند و مردم از چه چیز عصبانی بودند؟

نماینده سابق تهران در مجلس با بیان علت خشم مردم در روز 9 دی خاطر نشان کرد: مردم از اینکه یک عده در روز عاشورا در خیابانهای تهران هلهله کردند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر دادند خشمگین بودند و این مسئله بیان می‌کرد که فتنه‌گران تنها با رهبری مشکل ندارند بلکه مشکل اصلی‌شان ساختار نظام جمهوری اسلامی بود.

رسایی با اشاره به جریان تحمیل‌ در قضیه فتنه 88 تصریح کرد: برخی از سران فتنه در سال 88 وقتی دیدند رای و اقبال مردمی ندارند سعی کردند تقلب را به جمهوری اسلامی تحمیل کنند. لذا این موضوع را از قبل زمینه‌سازی کردند که اگر رای نیاوردند بتوانند ادعای تقلب را مطرح کنند.

وی با اشاره به برخی موضع‌گیری‌ها و مصاحبه‌ها در زمان فتنه 88 گفت: زمانی عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی می‌گوید «اگر موسوی رای نیاورد بریزید به خیابانها» یعنی در خانه شاهد جلساتی بوده که نتیجه‌اش این بود که اگر آنچه ما می‌خواستیم نشد این آتش‌ها ایجاد شود.

نماینده سابق تهران در مجلس با اشاره به استدلال برخی از سران فتنه مبنی بر ادعای تقلب بیان کرد: زهرا رهنورد در سال 88 در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی بیان کرد آقای موسوی ترک‌زبان است چگونه می‌شود در یک شهر ترک‌زبان وی نتواند اکثریت آرا را کسب کند؟ یا آقای موسوی داماد لرها است، چگونه می‌شود وی در شهرهای لر نشین اکثریت ارا را کسب نکند؟ آیا این توهین به شعور ملت نیست؟

رسایی با بیان اینکه سال 88 تلقی جامعه این بود که رهبری تنهاست، خاطر نشان کرد: جامعه از برخی خواص توقع موضع‌گیری داشت اما آنها یا در صف تحلیلگران بودند و یا سکوت کردند.

نماینده سابق تهران در مجلس با بیان اینکه برجام فتنه بود، گفت: در قضیه برجام عده‌ای به دنبال تحمیل این توافق بودند و عده‌ای هم تردید داشتند و به دنبال بزک کردن فتنه برجام بودند.

رسایی خاطر نشان کرد: من قسم جلاله می‌خورم برخی از خواص درجه یک نظام برجام را نخواندند و از آن تعریف می‌کردند. آنهایی که برجام را توجیه و تحمیل کردند و 20 دقیقه‌ای آن را در مجلس به تصویب رساندند، روزی در تاریخ این کشور محاکمه می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top