تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/10/09 - 09:16
کد خبر: 221173

این وطن فروشی خیلی هم بد نیست

گفت وگوی روزنامه اعتماد و سایر روزنامه های زنجیره ای با عناصری چون شایگان را اگر عملی مغرضانه در جهت تطهیر رژیم پهلوی و وابستگی فکری و فرهنگی به غرب ندانیم در خوش بینانه ترین حالت حاکی از فقر مطالعاتی در حوزه فرهنگ و تاریخ در روزنامه نگاران اصلاح طلب است.

خبرنامه دانشجویان ایران: گفت وگوی روزنامه اعتماد و سایر روزنامه های زنجیره ای با عناصری چون شایگان را اگر عملی مغرضانه در جهت تطهیر رژیم پهلوی و وابستگی فکری و فرهنگی به غرب ندانیم در خوش بینانه ترین حالت حاکی از فقر مطالعاتی در حوزه فرهنگ و تاریخ در روزنامه نگاران اصلاح طلب است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» روزنامه اصلاح طلب اعتماد دیروز در صفحه اول خود اعلام برائت اصلاح طلبان از نامه عده ای وطن فروش به دونالد ترامپ را با تیتر «اصلاح طلبان نامه به ترامپ را محکوم کردند» آورده است. این در حالی است که این روزنامه همزمان عکس بزرگ «داریوش شایگان» را در صفحه اول خود درج کرده و دو صفحه از روزنامه را به گفتگوی ویژه با شایگان اختصاص داده است.

داریوش شایگانی که مشابه همین نامه را خرداد سال 1368 به همراه داریوش همایون(وزیر اطلاعات رژیم پهلوی)، حسن شریعتمداری(ضدانقلاب فراری و عامل CIA)، حسن نزیه و ... برای پارلمان اروپا ارسال کردند و از اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران قدردانی کردند.

شایگان و دوستانش در این نامه نوشتند: «جای خوشحالی است که اکثریت مهمی از نمایندگان پارلمان اروپا قطعنامه ای را امضا کرده اند که در آن رژیم قرون وسطایی و تروریستی تهران محکوم شده است.

این پاسخ مناسبی است به فریاد اعتراض میلیون ها ایرانی که سالهاست در زیر ستم یک دیکتاتور مذهبی به سر می برند که هیچ گونه تنوع عقاید و آراء سیاسی را نمی پذیرد و کمترین ارزشی برای حقوق بشر قائل نیست ... مبارزه کنونی مردم ایران با رژیم تهران، مبارزه با ارتجاع مذهبی و بینش توتالیتر سیاسی برای رسیدن به نظامی است که در آن حقوق بشر و پلورالیسم سیاسی تضمین شده باشد.» شایگان حتی نسبت به حکم ارتداد سلمان رشدی که توسط حضرت امام(ره) صادر شد اعتراض کرد و گفت:

«تروری که تاکنون در داخل ایران اجرا می شده از این پس به خارج از مرزها صادر می شود.» باید یادآور شد وطن فروشانی که امروز برخی اصلاح طلبان در رویدادی کم سابقه اقدام آنها را محکوم می کنند روزگاری نه چندان دور در اردوگاه اصلاح طلبان قرار داشتند و برخی از آنان در جریان 18 تیر 1378 از مسئولان وزارت کشور دولت اصلاحات خط می گرفتند.

بدین ترتیب روزنامه اصلاح طلب اعتماد یک بار دیگر با انتشار اعلام برائت اصلاح طلبان از نامه به ترامپ و تجلیل از داریوش شایگان که سابقه همین سنخ نامه نگاری ها را دارد، آن هم به صورت همزمان و در صفحه اول؛ بد جوری به جدول زده است! به گزارش آکاایران گفتگوی داریوش شایگان با روزنامه اعتماد نشان می دهد که او همچنان خط فکری قبلی خود را ادامه می دهد. شایگان در این مصاحبه تصویری رؤیایی از رژیم پهلوی ارائه می دهد و می گوید: «ایران یک کشور جهان سومی بود که داشت از وضعیت جهان سومی بیرون می آمد.

ایران تنها کشور جهان سومی بود که شهروندانش می توانستند بدون ویزا به همه جا سفر کنند به جز آمریکا که مشتاقانه به متقاضیان ویزای چهارساله می داد.» وی در ادامه استبداد رژیم شاهنشاهی را تئوریزه می کند و آن را زمینه ساز توسعه می داند و می گوید: «[در زمان شاه] حرف های درستی هم گهگاه به گوش می رسید مثلا اینکه در ایران قدرت به طور نسبی متمرکز است و در انتخابات هم محدودیت هایی وجود دارد.

این حرف ها البته درست بود ولی می بینیم که کره جنوبی هم برای توسعه همین راه را پیش گرفت یعنی چند سالی قدرت مقتدرانه داشت و بعد از ایجاد توسعه به تدریج جامعه را دموکراتیک کرد.» با این تحلیل آقای شایگان به این نتیجه می رسیم که مردم ایران با اعتراض به حکومت دیکتاتوری پهلوی و پایه گذاری انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) مانع توسعه و دموکراسی در ایران شدند!

شایگان در اظهار نظری دیگر که نشان از فکر بیمار و ذهن وابسته اش می دهد می گوید: «اگر غرب را بشناسی که دیگر بیمار نمی مانی!» اظهار نظری که مشابه آن را می توان در جامعه بیمار روشنفکری ایران به دفعات دید. روشنفکرانی که با انفعال و وادادگی در مقابل غرب در طول بیش از صد سال، عقب ماندگی را به کشور ایران تحمیل کردند.

گفتنی است داریوش شایگان از 6 سالگی در مدرسه فرانسویان رشد کرد تا آنجا که به گفته خودش خواندن و نوشتن فرانسوی را قبل از فارسی آموخت و برای تسلط به فارسی احتیاج به معلم خصوصی پیدا کرد. وی به پاس گسترش ارزش ها و فرهنگ فرانسوی نشان دولتی لژیون دونور را از دولت فرانسه دریافت کرد؛ نشانی که زمانی ناپلئون به ژنرال ها و سربازان نظامی فرانسه می داد و اکنون دولت فرانسه به سربازان فرهنگی این کشور در اقصی نقاط جهان می دهد.

با تقدیر و تجلیل و بزرگنمایی از عناصری اینچنین در روزنامه های زنجیره ای، اعتلای فرهنگ ایرانی هم در نمی آید چه رسد به فرهنگ اصیل اسلامی-ایرانی!گفت وگوی روزنامه اعتماد و سایر روزنامه های زنجیره ای با عناصری چون شایگان را اگر عملی مغرضانه در جهت تطهیر رژیم پهلوی و وابستگی فکری و فرهنگی به غرب ندانیم در خوش بینانه ترین حالت حاکی از فقر مطالعاتی در حوزه فرهنگ و تاریخ در روزنامه نگاران اصلاح طلب است.

البته وقتی مدیرمسئول یک روزنامه به جای تحقیق و مطالعه در امور فرهنگی به رستوران داری روی آورد دیگر از اعضای تحریریه آن انتظاری نیست و معلوم می شود که دست پخت این روزنامه برای فرهنگ ایران اسلامی چه خواهد شد! با این حساب اگر چند سال بعد وطن فروشانی که در نامه به ترامپ خواستار تحریم ایران شدند؛ مصاحبه های شان به عنوان روشنفکر و فعال حقوق بشر سر از روزنامه های اصلا ح طلبی چون اعتماد و شرق و ... درآورد؛ چندان تعجب نکنید.

منبع: کیهان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top