تاریخ انتشار: شنبه 1395/10/11 - 09:07
کد خبر: 221318

علیرضا خرم روز؛

پایان برجام و آغاز عصر انقلابی گری

پایان برجام و آغاز عصر انقلابی گری

تضمین های حقوقی بی پایه در برابر افزایش عمق استراتژیک کشور در میدان نبرد منطقه ای توانست به خوبی پیامدهای مثبت و تاثیرگذار اندیشه مقاومت را نمایان سازد. لذا با پایان دوران هیجان محور برجام اکنون نه فقط در عرصه منطقه ای بلکه در حوزه بین المللی نیز رویش نوینی، این بار با ریشه هایی مستحکم تر از پیش، از عصر انقلابی گری را شاهد هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: علیرضا خرم روز//  برجام همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند، درس عبرتی برای آیندگان است و پایان دوران برجام نوید طلوع عصر جدیدی از رویکرد ملت اسلامی ایران را در ساحت بین الملل می دهد و آن آغاز عصر انقلابی گری است. این دوران برخلاف آنچه از آن تصور می شود، بیش از پیش در اندیشه صدور انقلاب و تحکیم بنیان های توحیدی اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری در عرصه بین المللی است.

اکنون نیز به لطف پیروزی های گسترده جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا، عصر جدیدی از تفکر انقلابی این بار با عمق بیشتر در حال گسترش است و پرچمداران آن جوانانی هستند که نه به چشم خود انقلاب را دیده اند و نه در جنگ حضور داشتند. تنها سند این نسل از انقلاب رهبری فرزانه و از جنگ پدرانی است که با مصائب باقی مانده از میدان نبرد دست و پنجه نرم می کنند.

پیروزی محور مقاومت در سوریه نشان داد که تکیه بر نگاه توحیدی نه تنها توهم نیست بلکه اصل روشنی بخش و قدرت افزا در ساحت بین المللی است. آنانکه مبانی قدرت جمهوری اسلامی را خارج از حیطه واقع گرایانه تفسیر می نمودند اکنون در تله اندیشه لیبرالیستی عاجز از درک وقایع ایام پیشین هستند.

پایان دورانی که قرار بود صلحی متزلزل را بر پایه برجام استوار نماید و نتیجه آن چیزی نبود جز اثبات چندین باره ی دروغگو بودن کشورهای غربی و در راس آنها ایالات متحده، نه تنها از اعتماد به نفس ملی ایرانیان نکاست بلکه کفه اندیشه مقاومت را در اذهان ملت سنگین تر نمود. همزمانی پیش روی جبهه مقاومت و روند دیپلماتیک برجام بهترین زمان را برای مقایسه میان آنچه حقیقت دارد و آنچه بر پایه توهم است، فراهم نمود.

تضمین های حقوقی بی پایه در برابر افزایش عمق استراتژیک کشور در میدان نبرد منطقه ای توانست به خوبی پیامدهای مثبت و تاثیرگذار اندیشه مقاومت را نمایان سازد. لذا با پایان دوران هیجان محور برجام اکنون نه فقط در عرصه منطقه ای بلکه در حوزه بین المللی نیز رویش نوینی، این بار با ریشه هایی مستحکم تر از پیش،  از عصر انقلابی گری را شاهد هستیم.

بازگشت به پتانسیل اولیه انقلاب اسلامی پس از پیروزی در حلب و زنده شدن شعارهای ابتدای نهضت اسلامی ملت ایران در سال پنجاه و هفت از مهمترین دستاوردهایی بود که عبرت برجام و موفقیت مقاومت آن را نمودار ساخت. آنچه اکنون میان نسل سوم انقلاب در حال گسترش است واقعیتی است که در کنار بحران های اقتصادی و اجتماعی، ناکارآمدی سازش را به رخ می کشد و آثار مشهود مبارزه با جریان غربی را به طرز ملموسی در عرصه ملی نمایان می سازد.

روش متداولی که سال ها در جامعه یاس و نومیدی داخلی و توسل به کشورهای به ظاهر پیشرفته را تبلیغ نمود اکنون با هرآنچه داشت در پرونده برجام به اتمام رسیده است و نتیجه عملی این اندیشه نافی تمام ادعاهای پیشین این جریان لیبرال روشن فکر نماست . ژست هایی که در این عرصه بروز داشت نیز تنها چندماه بیشتر دوام نیاورد و قهرمانان ساختگی را در اعتراف به اشتباه خود مجبور ساخت.

پیروزی بزرگ جبهه مقاومت بار دیگر توانست امید را در دل ملت های آزاده جهان بوجود بیاورد و نمونه بارز آن ملت یمن هستند. ملتی که در قاب فقر و فشار دولت فرومانده آل سعود با دست خالی در حال جنگ هستند و با انواع بحران های حیاتی در حال دست و پنجه نرم کردن می باشند. روند رو به رشد تفکر انقلابی گری معجزه ای است که در عصر مدارا و سازش با قدرت های بزرگ از سوی جمهوری اسلامی در حال رخ دادن است و شاید پایان آن تغییر در موازنه قدرت بین المل باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top