تاریخ انتشار: شنبه 1395/10/11 - 18:03
کد خبر: 221413

حاشیه‌ای بر نگاه استاد و دانشجویی در آستان آغاز فصل امتحانات؛

کدام استاد نمره می‌دهد؟ +فیلم

کدام استاد نمره می‌دهد؟ +فیلم

فارغ از خوب و بدهای روابط بین اساتید و دانشجویان که در نتیجه امتحانات نیز بی تاثیر نیست اما ممکن است اساتیدی باشند که سلایق فردی یا جمعی، سیاسی یا اجتماعی و یا حتی حزبی و تشکیلاتی را سیستم نمره دهی تاثیر بدهند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نزدیک فصل امتحانات که می‌شود، این دانشجویان و اساتید هستند که در دانشگاه حرف اول و آخر را می‌زنند؛ هر دو هم قلم به دست هستند اما این کجا و آن کجا! دانشجو تمام دانش و علمی که بدست آورده است را با قلم پیاده می‌کند و استاد نیز با قلمش به دانشجو نمره می‌دهد و اینگونه است که پرونده این ترم بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رابطه بین استاد و دانشجو در نزدیکی امتحانات ترم، معنای جدیدی پیدا می‌کند و شاید برای خیلی‌ها در نتیجه امتحانات موثر باشد.

فارغ از خوب و بدهای روابط بین اساتید و دانشجویان که در نتیجه امتحانات نیز بی تاثیر نیست اما ممکن است اساتیدی باشند که سلایق فردی یا جمعی، سیاسی یا اجتماعی و یا حتی حزبی و تشکیلاتی را سیستم نمره دهی تاثیر بدهند.

حتی اگر خودتان با چنین اساتیدی روبرو نشده باشید اما حتما وصف آنها را دوستان یا همکلاسی‌هایتان شنیده‌اید؛ اساتیدی که ممکن است فاکتورهای دیگری را علاوه بر مهارت فنی، دانش علمی یا قابلیت‌های دیگر را در نمره نهایی به دانشجو تاثیر بدهند.

شاید کلیشه‌ای به نظر برسد که بگوییم برخی از اساتید به دانشجویان ارزشی سخت می‌گیرند، آنقدر سخت می‌گیرند که حتی ممکن است وی را از ادامه تحصیل منصرف کنند؛ روی دیگر سکه اما دانشجویانی هستند که امید به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور را منوط به نظر اساتید و اهل علم می‌دانند و وقتی پای صحبت استاد می‌نشینند، دیگر امیدی برای ماندن ندارند و می‌روند که بروند...

این مسئله اما بارها مورد تذکر رهبر انقلاب به مسئولین مربوطه در وزارت علوم و وزارت بهداشت قرار گرفته است.


این در حالی است که بعد از این همه چالش و تذکر باز هم این موضوع مورد اعتراض دانشجویان است و گودرزی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی در برنامه زنده تلویزیونی "زاویه" به معاون فرهنگی وزارت علوم در این باره هشدار می‌دهد:



 

رابطه بین دانشجویان و اساتید در ماجرای امتحانات و نمره‌دهی، فقط به روابط سیاسی و اجتماعی بر نمی‌گردد؛ برخی از اساتید نیز روی تحقیق و پروژه حساس هستند و از دانشجویان توقع درج نام روی آثار و مقالاتشان را دارند.

این جنبه از روابط به استاد و دانشجو نیز در نوع خودش جالب توجه است که خبرنامه دانشجویان ایرانف پیش تر در گزارشی در این باره، به بررسی جنبه‌های مختلف ان پرداخته است.


دانلـــــــــود

همه آنچه که دیدید و شنیدید، نمونه کوچکی از مشکلات موجود در حوزه آموزش عالی است که متوجه مسئول یا حزب خاصی نیست چراکه با دوزهای مختلف اما همیشه بوده است و برای حل آن، نیاز به تعبیه ساز و کاری مناسب به منظور بهره‌برداری هرچه بهتر از دانشگاه است؛ دانشگاهی که دیگر برای دانشجو، نگران کننده نباشد و با خیال راحت و بدون ترس از استاد، فعالیت کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top