تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/10/12 - 14:42
کد خبر: 221538

مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) در نشست خبری:

کسی که می‌گوید بی‌خانمان نداریم بی‌مسئولیت است

کسی که می‌گوید بی‌خانمان نداریم بی‌مسئولیت است

مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) گفت: قطعا کسانی که می‌گوید بی‌خانه‌مان در تهران نداریم، افراد بی اطلاع و بی‌مسئولیت هستند و از وضعیت بی‌خانمان‌‌ها اطلاعی ندارند و در حقیقت عمق فاجعه را ندیده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) در نشست خبری خود که صبح امروز یکشنبه (دوازدهم دی ماه) در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به سابقه کار جهادی در کشور گفت: قرارگاه امام رضا کار خود را سه سال قبل با کاشت درخت در سطح تهران و البرز آغاز کرد و حدود 5 میلیون درخت در دامنه جنوبی البرز کاشته شد و بعد از آن به این نتیجه رسیدیم که می توانیم کارهای بزرگ‌تری را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وی با بیان اینکه در ابتدا به شکل سنتی گروه‌های جهادی را برگزار می کردیم، ادامه داد: در آن گروه ها حدود 5 تا 7 هزار نیروی جهادی به منطقه ای می رفتند و اقدامات جهادی را انجام می دادند، بعد از آن راهیان نور جهادی را راه اندازی کردیم که در آن علاوه‌ بر بازدید از یادمان‌ها اقدامات جهادی هم صورت می‌گرفت.

مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) با انتقاد از NGOهای که در حوزه تهران فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بچه‌حزب‌اللهی‌ها بیشتر درگیر مسایل سیاسی شده‌اند و کارهای اجتماعی را فراموش کرده‌اند و وقتی کار جهادی‌ را در تهران آغاز کردیم متوجه شدیم که بالای 90 درصد افرادی که در حوزه اجتماعی‌ از قشر مذهبی نیستند.

وی با بیان اینکه تصور نمی‌کردیم عمق فاجعه در تهران تا این اندازه باشد، خاطرنشان کرد: صحنه‌هایی در زیر پوست تهران دیده می‌شود که باورکردنی نیست اما این آسیب‌های اجتماعی وجود دارند و آمارهای بسیاری در این زمینه در تهران داریم، به طور مثال 20 خانوار در یک خانه 70 متری زندگی می‌کنند  و یا دختر شهیدی را در زیر پوست شهر تهران داریم که قادر به تامین شیرخشک کودک خردسالش نیز نیست و تن‌فروشی می‌کند.

وی با بیان اینکه در تهران ده‌ها هزار سوژه مانند گورخواب ها داریم، تصریح کرد: ما در قرارگاه امام رضا با نمونه‌های بسیاری روبرو شده‌ایم اما روش ما افشاگری نیست اما اگر بخواهیم جامعه را ملتهب کنیم سوژه‌های کمی نداریم.

حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان اینکه سوژه گورخواب‌های چشمه کوچکی از اتفاقاتی است که در تهران صورت می‌گیرد، تصریح کرد: وضعیت تهران وضعیت بدی است و اتفاق بدتر آن است که مردم نسبت به وضعیت یکدیگر بی‌مسولیت شده و مردم، مردم را ول کرده‌اند، مردم به نسبت هموطن خود مسئولیتی احساس نمی‌کنند.

وی  با اشاره به گفته‌ای از امیرالمؤمنین مبنی بر اینکه برخی مسئولین مسئولیت را مانند طمعه می‌بینند اظهارداشت: مساله گورخواب‌ها بیانگر آن است که یکسری از مسئولان به وظایف خود واقف نیستند و  به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، اما از طرفی مردم نیز نسبت به همدیگر بی‌مسئولیت شده‌اند، شاید اطلاع‌ ندارند اما هدف کلی قرارگاه این است که مردم خودشان به میدان بیایند و ما در این مهم مردم را گزینش نمی‌کنیم، وقتی‌ از مردم صحبت می‌کنیم صحبت از همه اقشار همه مردم است.

حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان اینکه دختر شهید باید به خاطر غفلت من تن‌فروشی کند، خاطرنشان کرد: وضعیت جامعه به جایی رسیده است که مردم وقتی فقیر می‌بینند با خود می‌گویند که رسیدگی به وضعیت فقیران وظیفه آنان نیست و بهزیستی و کمیته امداد، دستگاه‌های مسئول در این زمینه وظیفه دارند در حالی که همه در آن گناهی که آن فرد انجام داده است سهیم هستیم و باید در روز قیامت جواب دهیم.

وی با بیان اینکه در دنیا کشورهایی را داریم که خود قادر به تامین مشکلات مردم کشور خود هستند اما این وظیفه را به عهده مردم و NGOها می‌گذارند، تصریح کرد: در این صورت مردم در امور اجتماعی فعال می‌شوند و آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد چراکه عشق‍ی که مردم در امور اجتماعی خرج می‌کنند هیچ‌گاه یک نهاد دولتی نمی‌تواند اجرایی‌ کند و مردم خودشان را درگیر موضوع می‌کنند برای مثال در محرم هیچ‌گاه یک نهاد دولتی نمی‌تواند مانند عمل کند.

مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) با بیان اینکه دستگیری از یتیمان در سیره ائمه نیز دیده ‌می‌شود، تصریح کرد: افراد می‌توانند با قرار دادن بخش کوچکی از وقت خود در یاری رساندن به خانواده‌های نیازمند کمک کنند و خیر و برکتی که در این امور هست باورکردنی نیست.

حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان اینکه امروزه 71 هزار خانوار در تهران شناسایی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها مشکلات جدی بسیاری دارند و در فقر مطلق به سر می‌برند و در مقابل 2 تا 3 برابر این جمعیت هم خانوارهایی داریم که از حد سیری نمی‌دانند چه اقداماتی انجام بدهند و ثروت بسیاری دارند.

مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) با بیان اینکه قرارگاه امام رضا با توانمندی در این حوزه وارد شده است، خاطرنشان کرد: ما چندین مرکز ترک اعتیاد داریم که در آن آموزش‌هایی هم برای افراد داده می‌شود،  از سوی دیگر مجموعه بهاران و صبح رویش نیز ذیل این قرارگاه فعالیت می‌کنند ،از سوی دیگر ما 331 نفر از  زندانیان غیرعمد را با هزینه 4 میلیارد تومانی از زندان آزاد کردیم.

وی با اشاره به برگزاری تورهای سیاهی برای مسئولان گفت: به آنها مشکلات تهران را نشان دادیم اما واکنش مسئولان در مشاهده این تورها جالب بود و برایشان مشاهده برخی صحنه‌ها عجیب بود.

وی در پاسخ سوالی درباره اظهارات روز گذشته استاندار تهران مبنی بر اینکه بعید می‌دانم بی‌خانمانی در تهران داشته باشیم، اظهارداشت: من نمی‌گویم این افراد دروغ می‌گویند بلکه بی‌اطلاع ‌هستند، ما در حال حاضر بیش 71 هزار خانواده نیازمند و بی‌خانمان را شناسایی کردیم و تحت پوشش قرار داده ایم و قطعا کسانی که می‌گویند بی‌خانمی در تهران نداریم، افراد بی اطلاع بی‌مسئولیت هستند و از وضعیت بی‌خانمان‌‌ها اطلاعی ندارند و در حقیقت عمق فاجعه را ندیده‌اند.

مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) تصریح کرد: طبیعتا مسئولینی که هر روز با اسکورت از در خانه تا محل کار می روند و حتی منتظر رسیدن آسانسور هم نمی‌شوند، نمی‌تواند وضعیت بی‌خانمان‌ها را درک کنند، از این رو آمادگی داریم که به طور افتخاری برای این مسئولین این تورهای سیاه برگزار کنیم تا از نزدیک عمق این فاجعه را ببینند.

حجت الاسلام قاسمیان بیان داشت: فقرا و نیازمندان تنها از این قرارگاه کمک دریافت نمی کنند، بلکه آنها اعضای قرارگاه به شمار می‌روند و حتی فرزندان مدرسه صبح رویش که یک زمانی در چهارراه‌ها دستفروشی و کار می کردند، امروزه خودشان نذری پخش می کنند، در میان کارتن خواب ها افرادی را داریم که مدرک دکترا از دانشگاه های معتبر کشور دارند و اینگونه نیست که بگوییم که خودمان و نزدیکان در معرض این معضل قرار نداریم.

مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) گفت: انجام دادن یکسری کارها در قرارگاه مانند اعتمادسازی میان مردم کار بسیار سختی است و با تجربه 30 ساله ام می گویم که توفیقات قرارگاه فراتر از حد انتظار بوده است و امروزه در 15 استان محروم دفتر قرارگاه دایر شده است و حتی خدمات بین‌المللی را هم شروع کرده ایم.

حجت الاسلام قاسمیان خاطر نشان کرد: امسال در مراسم پیاده روی اربعین 3 هزار و 500 نفر از طرف قرارگاه مسئول نظافت مسیر نجف و کربلا شدند، در حقیقت در قرارگاه چنین کارهایی را نیز انجام می‌دهیم.

باید گفتمان خدمت رسانی در جامعه حفظ شود
در ادامه امیرمحمد اژدری، معاون گروه جهادی امام رضا(ع) گفت: ما نیازمندان را در بیش از 354 محله تهران شناسایی کردیم و بعد از شناسایی در 5 دسته عمرانی، پزشکی، فرهنگی، آموزشی و معیشتی تعریف کار کرده‌ایم و برای خدمات‌رسانی به هر کدام از آنها، با همکاری مردم و نیروهای جهادی و دانشگاهی وارد عمل شدیم.

وی ادامه داد: دو معضل اعتیاد و کودکان کار را در حوزه آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار دادیم که برای آن مدرسه صبح رویش و همچنین مراکز ترک اعتیاد را ایجاد کردیم و امروزه 3 مدرسه راهنمایی و دبستان دخترانه و پسرانه را برای کودکان کار تاسیس کرده ایم که میانگین کادر آن 25 سال است.

معاون گروه جهادی امام رضا(ع) تصریح کرد: هدف مان در مدارس صبح رویش این نیست که کودکان کار دست از کار کردن بردارند، بلکه تلاش می کنیم تا آنها در کنار کار، درس هم بخوانند.

اژدری درباره معضل اعتیاد اظهار داشت: بسیاری از مراکز ترک اعتیاد بعد از اینکه ترک، دیگر کاری به افراد ندارند و همین مسئله باعث شده که در ایران از هر 100 ترک، تنها نیم نفر پاک به زندگی اش ادامه داد، از این رو ما در مراکز ترک اعتیادمان علاوه بر ترک معتادان، برنامه ریزی 6 ماهه تا یک ساله برای افراد داریم تا به جامعه برگردند.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث عقیم سازی کارتن خواب ها خاطر نشان کرد: این مسئله درست نیست و نباید چنین بحثی مطرح شود؛ چرا که ممکن است هر کدام از ما و نزدیکان مان در معرض کارتن خوابی قرار بگیریم.

معاون گروه جهادی امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: باید همه اهالی  رسانه و مردم با طرح جهاد مهربانی هم پیمان باشند و در حقیقت باید گفتمان خدمت‌رسانی را در سطح کشور حفظ کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top