تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/10/15 - 02:02
کد خبر: 221844

انتقال رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم هزینه‌بر است

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه جدا کردن رشته روانشناسی بالینی از بدنه وزارت علوم ضربه سنگینی به این رشته خواهد زد، گفت: در تصمیم‌گیری‌ها همواره باید به جامعیت علم و سیاست‌گذاری هر دو به یک اندازه اهمیت داده شود. قربانی کردن یکی از این موارد به صلاح جامعه علمی کشور نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه جدا کردن رشته روانشناسی بالینی از بدنه وزارت علوم ضربه سنگینی به این رشته خواهد زد، گفت: در تصمیم‌گیری‌ها همواره باید به جامعیت علم و سیاست‌گذاری هر دو به یک اندازه اهمیت داده شود. قربانی کردن یکی از این موارد به صلاح جامعه علمی کشور نیست.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، دکتر محمدمهدی طهرانچی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: متاسفانه در موضوع انتقال رشته‌های مشترک بین دو وزارتخانه بخصوص رشته روانشناسی بالینی خلط مبحث می‌شود اینکه وزارت بهداشت مسئول حفظ و تامین سلامت جامعه است جای هیچ حرف و بحثی نیست؛ اما اینکه دانشگاه‌ها را از یکدیگر جدا کنیم و مثلا اعتقاد داشته باشیم که دانشگاه شهید بهشتی نمی‌تواند مباحثی که سیاست آن را وزارت بهداشت پیگیری می‌کند، ارائه دهد جای سئوال و مساله است.

وی در ادامه تصریح کرد: اشکالی ندارد دیدگاه‌های وزارت بهداشت به عنوان مسئول سلامت جامعه را در سیاست‌گذاری‌های مرتبط با رشته روانشناسی بالینی دانشگاه‌ها دخیل کنیم اما این موضوع که مباحث مرتبط با روانشناسی را از یکدیگر تکه تکه کرده و بخشی از رشته‌های آن را به این وزارتخانه انتقال دهیم، قابل قبول نیست. بنابراین دانشکده‌های روانشناسی می‌توانند به عنوان یک واحد دانشگاهی ملاحظات وزارت بهداشت درخصوص رشته‌ها را درنظر بگیرند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در پایان با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری درخصوص رشته روانشناسی بالینی باید درست و منطقی باشد، خاطرنشان کرد: جدا کردن این رشته از وزارت علوم و انتقال آن به وزارت بهداشت ضربه سنگینی را به این رشته و دانشجویان می‌زند. بنابراین باید در تصمیم‌گیری‌ها هم جامعیت علم و جامعیت سیاست‌گذاری هر دو با هم مورد توجه قرار بگیرد و نباید یکی از این موارد فدای دیگری شود. متاسفانه سیاستی که در حال حاضر برای جداسازی این رشته‌ها از بدنه وزارت علوم در حال پیگیری و پیاده سازی است، یکی از این موارد را قربانی می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top