تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/10/20 - 17:53
کد خبر: 222552

از سوی انجمن نواندیش دانشگاه فردوسی صورت گرفت؛

ناامید کننده خواندن رأی مردم در پیام تسلیت برای درگذشت هاشمی

نتایج اعلام شده انتخابات ۸۸ اما کمتر از انتخابات چهار سال قبل ناامیدکننده نبود و محمود احمدی‌نژاد که بارها هاشمی مشفقانه در خصوص تبعات ناخوشایند حمایت از او به اصول‌گرایان هشدار داده بود همچنان در رأس قوه مجریه باقی ماند تا میراثی از تحریم، فساد، تفرقه، ناکارآمدی و ... از خود بر جای بگذارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: در آغازین سال‌‌های نهمین دهه زندگی خود بود اما خستگی‌ناپذیر پای در ششمین دهه سیاست‌ورزی‌اش گذاشته بود. بی شک او را در صف چند سیاستمدار تأثیرگذار سده اخیر ایران می‌توان قرار داد. سال‌ها با رژیم پهلوی مبارزه کرد و چند نوبت نیز روانه زندان شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن کامل پیام انجمن آزاداندیش دانشگاه فردوسی مشهد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن رحیم
انا لله وانا الیه راجعون

پیش و پس از انقلاب اسلامی از نزدیک‌ترین افراد به رهبر فقید انقلاب اسلامی بود. پس از انقلاب از نقش‌آفرینان برجسته سپهر سیاست در ایران شد و مناصب بسیاری را عهده‌دار شد. از جمله آن‌ها به ریاست مجلس، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست جمهوری و ریاست مجلس خبرگان می‌توان اشاره داشت. انقلابی که همچون سایر انقلاب‌های تاریخ بسیاری از فرزندان خود را بلعیده بود لیکن هیچگاه از پس او برنیامد. شاید بتوان راز تداوم حضورشدر عرصه سیاسی کشور را ذکاوت سیاسی و میانه‌روی مستمر وی دانست. در دوران ریاست جمهوری خود در بازسازی خرابی های ناشی از جنگ بسیار کوشید.

خرداد سال 76 جناح چپ‌ در حالی که برای پیروزی به صحنه هفتمین انتخابات ریاست‌جمهوری پای نگذاشته بودند اما اعلام نتایج انتخابات در بعد از ظهر سومین روز خردادماه سال ۷۶ حاکی از ظفری بزرگ برای آن‌ها بود. در واقع این رشد اقتصادی عصر سردار سازندگی بود که با دمیدن روحی تازه در کالبد جامعه ایران و از جمله طبقه متوسط جدید، درب های پاستور را به روی شعار جامعه مدنی گشوده بود. دو سال بعد سنگر مجلس نیز از سوی چپ‌هایی که اکنون موسوم به اصلاح‌طلبان شده بودند فتح شد. شش سال بعد لیکن کاندیداتوری وی در نهمین انتخابات ریاست جمهوری فرجامی خوش نداشت.

پس از واقعه تلخ سوم تیر عزم مجلس خبرگان رهبری را کرد و با پیروزی قاطع در انتخابات آن توانست بر کرسی ریاست آن تکیه بزند. انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ فرا رسید. اکنون از هر زمانی به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر شده بود. نتایج اعلام شده انتخابات ۸۸ اما کمتر از انتخابات چهار سال قبل ناامیدکننده نبود و محمود احمدی‌نژاد که بارها هاشمی مشفقانه در خصوص تبعات ناخوشایند حمایت از او به اصول‌گرایان هشدار داده بود همچنان در رأس قوه مجریه باقی ماند تا میراثی از تحریم، فساد، تفرقه، ناکارآمدی و ... از خود بر جای بگذارد. هیچگاه حاضر نشد در برابر اقدامات مخرب رئیس دولت‌های نهم و دهم آنطور که باب میل جریان اصول‌گرا بود سکوت پیشه کند؛ لذا هشت سال مورد هجمه شدیدی از سوی بسیاری محافل و تریبون‌های رسمی و غیررسمی جریان راست قرار گرفت.

روزها می‌گذشت و هر روز تبعات سوء تدابیر نابخردانه دولت دهم بیش از پیش بر همگان آشکار می‌گشت. قریب به یک سال مانده تا انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری یازدهم  دوراندیشانه سخن از «دولت وحدت ملی» به میان آورد اما این بار هم مورد هجمه اهالی افراط قرار گرفت. در این اواخر این زمستان هشت ساله عرصه سیاست ایران این حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در واپسین دقایق مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست‌جمهوری در بعد از ظهر ۲۱ اردیبهشت سه سال پیش بود که امید را در دل ها زنده کرد. اما در شامگاه روز ۳۱ اردیبهشت و مادامی که نام هاشمی در بین لیست هشت نفره احراز صلاحیت‌شدگانی که اخبار ساعت ۹ شب رسانه ملی اعلام کرد، نبود، باری دیگر یاس و سرخوردگی بر فضا مستولی شد.

با این حال از پا ننشست و صبورانه و مدبرانه تدبیری دیگر در پیش گرفت. پس از رد صلاحیت وی کمتر کسی به ذهنش خطور می‌کرد که ۲٥ روز بعد خیابان‌های سراسر ایران صحنه‌ جشنی ملی شوند اما این آیت‌الله متجدد بود که یک بار دیگر صحنه را طوری سامان داد که به سان دو دهه پیش، باز هم درب‌های پاستور به روی اصلاح‌جویان وطن گشوده شود. صفیر پیروزی زمانی در شبانگاه  ۲٥ خرداد به هوا برخاسته بود که گردش روزگار دو رقیب انتخاباتی اصلی سال ۷۶ را در یک جبهه و پشت سر مرد اول گارد قدیم انقلاب اسلامی یعنی اکبر هاشمی رفسنجانی  قرار داده بود. این چنین بود که با تدابیرش شخصی بر مسند ریاست‌جمهوری تکیه زد که کشور را از بند تحریم و تخریب رهانید.

دو سال بعد مردم تهران با رأیی چشمگیر مجددا او را به وکالت خود در مجلس خبرگان برگزیدند. او گفته بود این آخرین باری است که خود را در معرض آراء عمومی قرار می‌دهم و چنین نیز شد. حال او  در میان حیرت و اندوه عمومی سرانجام در یک عصر زمستانی چشم از جهان فروبست و از میان ما رفت. بی‌شک از او در صفحات کتاب‌های تاریخ بسیار سخن خواهد رفت. انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه فردوسی مشهد در نهایت تأثر و اندوه درگذشت این یار دیرین امام و انقلاب را تسلیت گفته و برای او از پیشگاه خداوند منان طلب لطف و مغفرت دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1395/10/20 - 19:12

مرگ بر فتنه گرانی که جمهوریت مردم را ناامیدکننده می دانند
زهرا
1395/10/21 - 11:41

ان شاالله به زودی ما از شر شما تندروهایی که با نتیجه انتخابات سال ۹۲ سوزش شدیدی پیدا کردید خلاص میشیم.... اگر یه عده اون سال اشتباه کردند و به احمدی نژاد دروغگوی ریاکار رای دادند سال ۹۲ فهمیدند اون واقعا چه فتنه گری بود دیگه به جریانش رای ندادند و با رای به روحانی مفتضحش کردند... همون احمدی نژاد فتنه گری که رهبر امسال دربارش گفت که دیگه نباید توی سیاست ما باشه... به امید رسوایی هرچه بیشتر او و امسال شما اقلیت تندرو و بی دین که این سایت رو باز کردید...سال ۹۶ هم تودهنی دوباره ای می خورید....
علی
1395/10/22 - 11:24

نمی دونم زهرا خانم از چی ناراحته؟
اما این خبر رو خوندم همه خبر متن کامل بیانیه ای ای است که احتمالاً زهرا خانم ازش حمایت می کنه و خبرنامه هیچ حرف اضافه ای بهش اضافه و یا کم نکرده حتی در لید خبر و ابتدای خبر هم توضیح اضافه ای نداده و فقط با هنر رسانه ای تونسته تیتر خوبی از واقعیت وجودی این تشکل رو رو کنه که شاید در حجم زیاد اخبار مربوط به درگذشت آقای هاشمی گم شده بوده و این هنر یک رسانه است
پس چرا توهین؟!
تورهای مسافرتی آفری
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top