تاریخ انتشار: جمعه 1395/10/24 - 10:38
کد خبر: 222873

محمدسعید ابراهیمی

جان مستضعفین از نظر دولتمردان، بی کیفیت است

جان مستضعفین از نظر دولتمردان، بی کیفیت است

همانطور که خاطر نشان گشت تنها 5 درصد ایرانیان ایرلاین ها را برای طی طریق بر می گزینند و 95 درصد دیگر، از سایر وسائط نقلیه استفاده می نمایند اما می توان گفت نسبت اهمیت و بودجه ای که دولت برای بخش های مختلف حمل و نقل، قائل شده است نسبتی معکوس را نشان می دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدسعید ابراهیمی*// چندی پیش خبری منتشر شد که خاطر همه ملت ایران را مکدّر و متالم کرد و آن سانحه تصادف دو قطار در مسیر تبریز_مشهد و جان باختن 47تن از زائران رضوی بود. از نقش عامل انسانی که در هر حادثه ای کم و بیش دخیل است اگر بگذریم عامل تاثیرگذار دیگر در این حادثه نقص در سیستم کنترل اتوماتیک بوده است.

مدتی قبل تر نیز در اثر استاندارد نبودن جاده، اتوبوس حامل سربازان به درون دره سقوط و 19 سرباز وطن، در این حادثه جان باختند. 

از این دست سوانح که عامل فرسودگی وسائط نقلیه و نیز ایمن نبودن مسیر در وقوع آن نقش تعیین کننده دارند به کرّات اتفاق می افتد و این امر ضرورت توجه جدی به این حوزه را می نمایاند و بایسته است وزارت راه دولتی که نام پر طمطراق تدبیر را یدک می کشد چاره ای در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و بهسازی جاده های فاقد استاندارد، بیندیشد.

طی ماه های اخیر اما شاهد آن بودیم که وزارتخانه معهود، توسعه و روزآمد کردن سیستم حمل و نقل هوایی را که تنها 5 درصد شهروندان از آن متمتّع می گردند، بر سایر امور مرجّح دانسته، تمام همت خود را در این راستا مصروف داشته است تا جایی که برای تحویل یک فروند هواپیمای مرجوعی از سوی شرکت ایرباس، مجلس استقبال برگزار می کنند و آن را فتح الفتوح قلمداد می کنند.

همانطور که خاطر نشان گشت تنها 5 درصد ایرانیان ایرلاین ها را برای طی طریق بر می گزینند و 95 درصد دیگر، از سایر وسائط نقلیه استفاده می نمایند اما می توان گفت نسبت اهمیت و بودجه ای که دولت برای بخش های مختلف حمل و نقل، قائل شده است نسبتی معکوس را نشان می دهد.

این امر شاید در نگاه نخست، غیر عادی به نظر برسد اما باید توجه داشت که چه دولتی بر مصدر امر تکیه زده است و چه افراد و با چه تفکراتی زمام امور را در دست گرفته اند. وزیر متولی این حوزه جناب آخوندی، همان مسئول ستاد انتخاباتی دیکتاتور مخملی در سال 88 می باشد. و این بدان معناست که همان نگاهی که رای مردم را در انتخابات یاد شده، به بی کیفیت و با کیفیت منقسم می نمود اکنون بر سر کار آمده است و جان آدمیان را با این ملاک به با کفیت و بی کیفیت، دسته بندی می کند.

ایرباس و بوئینگ برای شهروندان درجه یک و اتوبوس و قطارهای فرسوده و قدیمی برای انسان های درجه دو.

* فعال دانشجویی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top