تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/10/26 - 11:13
کد خبر: 223112

سرمای زمستانی در بازار «کتاب»

این رکود تا جایی بود که هیچ کتابی نتوانست در این هفته پرفروش شود و این برای اولین بار است که طی دو سال پس از انتشار این گزارش هیچ کتابی نتوانسته به عنوان پرفروش‌ترین کتاب دست پیدا کند. این مسئله ناراحت‌کننده‌ای است که فعالان این عرصه را نیز نگران کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در هفته سوم دی ماه 95 سرمای سختی بر جان بازار کتاب افتاد تا جایی که می‌شود گفت سرمای زمستانی تا مغز استخوان بازار کتاب نفوذ کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» هفته سوم دی ماه 95 هفته خوشایندی نبود. علاوه بر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این هفته که همه را در بهت بزرگی فرو برده بود، سرمای سختی بر جان بازار کتاب افتاد که در گزارش «زیر بازارچه کتاب» هم نمود داشت. سرمای زمستانی تا مغز استخوان بازار کتاب نفوذ کرد.

این رکود تا جایی بود که هیچ کتابی نتوانست در این هفته پرفروش شود و این برای اولین بار است که طی دو سال پس از انتشار این گزارش هیچ کتابی نتوانسته به عنوان پرفروش‌ترین کتاب دست پیدا کند. این مسئله ناراحت‌کننده‌ای است که فعالان این عرصه را نیز نگران کرده است.

ای‌کاش مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه می‌توانستند تدبیری کنند تا اوضاع کتابفروش‌ها، ناشران و فعالان این حوزه بهبود یابد؛ اتفاقی که اگر رقم بخورد ثمرات بسیاری بر تک تک اعضای جامعه خواهد داشت.

ارنست همینگوی، نویسنده امریکایی در هفته‌ای که سرمای هوا در جان بازار کتاب رخنه کرده بود با داستان «برف‌های کلیمانجارو» به کتابفروشی‌ها آمد. همینگوی در این داستان درد و رنج مردی زخمی به نام هری را که پایش قانقاریا گرفته شرح داده‌ است. او در این داستان دردهای مادی و معنوی هری را به تصویر کشیده و خاطرات گذشته‌اش را در لحظه‌های رهایی از درد بیان کرده ‌است. این داستان تلفیقی از دردمندی آدمی و بی رحمی طبیعت است.

کتاب «رؤیای نیمه شب» اثر مظفر سالاری کتابی بود که هفته گذشته دوباره مطرح شد و توانست پس از دوره‌ای مجدد به جمع پرفروش‌ها بازگردد. توجه رهبر انقلاب به نویسنده و کتابش، سبب شد بار دیگر این رمان مذهبی در میان پرفروش‌ها به جایگاه قبلی خود بازگردد. البته کتاب دیگری که رهبری به آن اشاره فرموده بودند کتاب «وقتی مهتاب گم شد» اثر حمید حسام بود که این کتاب نتوانست به جایگاه رمان «رؤیای نیمه شب» دست پیدا کند.

کتاب «تن تن و سندباد» اثر محمد میرکیانی نیز دیگر کتابی است که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته بود و توانست در این هفته در میان پرفروش‌ها خودنمایی کند. به تعبیری باید گفت در میان مسئولان فرهنگی تنها کسی که بیشترین اثرگذاری را در حوزه کتاب دارد باز هم رهبر معظم انقلاب است و مسئولان فرهنگی باید از ایشان سرمشق بگیرند.

منبع: جوان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه
بورس تعطیل شد
اعلام خبر شهادت رئیس جمهور در حرم امام رضا(ع) +فیلم
لحظه اعلام شهادت آیت‌الله رئیسی +فیلم
نجوای زیبای شهید رئیسی با شهید سلیمانی +فیلم
رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد +فیلم
صندلی خالی رئیسی در جلسه امروز هیات دولت +عکس
نقش موثر دولت سیزدهم در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان
تشکیل جلسه فوری هیات دولت در پی اعلام خبر شهادت رئیس جمهوری
آزمون‌های مدارس امروز برگزار می‌شود
آخرین صحبت‌های رئیسی با مردم +فیلم
فیلم دیده نشده یکی از همراهان ابراهیم رئیسی در بالگرد
آخرین عکس‌ رئیسی در سایت ریاست‌جمهوری
پاسخ به شایعه/ خبر ترور سردار رادان کذب است
سید ابراهیم رئیسی شهید راه خدمت شد
آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه به ملکوت اعلی پیوستند
پهپاد آکینجی ترکیه وارد آسمان ایران شد +عکس
اختتامیه جشواره جام رسانه امید +عکس
روسیه از اعزام دو هواپیما و بالگرد پیشرفته برای کمک به عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایران خبر داد
شهیده گیلانی نخستین بانوی شهیده رسانه کشور شد
سومین مدال ژیمناستیک ایران در مسابقات جوانان آسیا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top