تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/11/11 - 16:20
کد خبر: 224995

آیت‌الله مکارم شیرازی: راه اساسی برخورد با فضای مجازی فیلتر نیست

استاد برجسته حوزه در ادامه طلاق را یکی از آسیب‌های جدی کشور عنوان کرد و گفت: مهمترین علت وقوع این اتفاق شبکه‌های مجازی هستند و بسیار جای تأسف دارد که برخی از افراد از طریق همین شبکه‌ها جشن طلاق هم می‌گیرند.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: فیلتر کردن راه اساسی برخورد با فضای مجازی نیست زیرا می‌توان آن را دور زد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر دوشنبه در دیدار اعضا کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: کمیسیون آموزش یک کمیسیون بنیادی است زیرا شخصیت فرزندان و جوانان کشور از دوران مدرسه تا دانشگاه را برنامه‌ریزی می‌کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نظارت و برنامه‌ریزی این کمیسیون می‌تواند در سرنوشت آینده نسل کشور تأثیرگذار باشد، اظهار داشت: اسلامیت و جمهوریت دو رکن نظام هستند و باید تلاش‌های این کمیسیون در راستای تقویت این دو رکن باشد.

لزوم چاره اندیشی برای فضای مجازی
این مفسر قرآن کریم در ادامه با اشاره به اینکه وجود زمینه‌های گناه و فساد برای سنین مختلف جامعه خطر بزرگی است، گفت: متولیان فرهنگی، دولت و دستگاه قضایی در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید با درک شرایط موجود در این زمینه چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان معتقدند اگر جمهوریت و اسلامیت را تخریب کنند کل نظام را تخریب کرده‌اند، به مسئله فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی امروز غوغا می‌کند و ۹۵ درصد محتوای این فضا مفاسد اخلاقی است.

دشمن جوانان را نشانه گرفته است
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: برخی در فضای مجازی در راستای زدودن اسلامیت نظام فعالیت می‌کنند و کمیسیون آموزش مجلس باید برای فضای مجازی کشور راهکار اساسی اتخاذ کند زیرا محور اساس این فعالیت‌ها جوانان هستند و دشمن هم جوانان را نشانه گرفته است.

وی با تأکید بر این مطلب که فیلتر کردن راهکار اساسی نیست، ابراز کرد: چون می‌توان فیلتر کردن را دور زد و بهترین راه این است که با راه‌اندازی شبکه ملی و تقویت دسترسی به آن مردم اطلاعات خود را از این شبکه دریافت کنند.

فضای مجازی عامل بسیاری از طلاق‌ها
استاد برجسته حوزه در ادامه طلاق را یکی از آسیب‌های جدی کشور عنوان کرد و گفت: مهمترین علت وقوع این اتفاق شبکه‌های مجازی هستند و بسیار جای تأسف دارد که برخی از افراد از طریق همین شبکه‌ها جشن طلاق هم می‌گیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top