تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/11/12 - 10:22
کد خبر: 225059

مجتبی رضاخواه

برجام و سامری

برجام و سامری

قرار بود با اجرای برجام همه تحریم‌ها "بالمره" برداشته شده و عزت پاسپورت ایرانی افزایش یابد. منتها در دستور اخیر ترامپ، هم تحریم‌ها بطور خارق‌العاده‌ای گسترش پیدا کرده (تا کابین هواپیما) و هم بخشی از مردم را به شکل بی‌سابقه‌ای تحقیر کرده است. امامزاده داستان ما (برجام) شفا که نمی‌دهد، ولی بد کور می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مجتبی رضاخواه*// قانون تعلیق صدور ویزای ایرانیان، نه تنها باعث ایجاد مشکلات متعدد مادی و روحی، بلکه موجب تحقیر برخی از ایرانیان شده است.

فرض کنید گرین کارت آمریکا دارید و سوار هواپیما شده‌اید و منتظر پرواز هواپیما هستید. ناگهان یک مهماندار سراغ شما آمده و در جلوی چشم سایر مسافرین، شما را از هواپیما بیرون می‌کند. وقتی می‌پرسید دلیل اخراج از هواپیما چیست، جواب می‌دهند که هیچ ایرانی اجازه ورود به آمریکا را ندارد. شما در این حالت چه احساسی دارید؟

قرار بود با اجرای برجام همه تحریم‌ها "بالمره" برداشته شده و عزت پاسپورت ایرانی افزایش یابد. منتها در دستور اخیر ترامپ، هم تحریم‌ها بطور خارق‌العاده‌ای گسترش پیدا کرده (تا کابین هواپیما) و هم بخشی از مردم را به شکل بی‌سابقه‌ای تحقیر کرده است. امامزاده داستان ما (برجام) شفا که نمی‌دهد، ولی بد کور می‌کند.

نقل است در زمانی که حضرت موسی به کوه طور رفته بود تا تورات را بیاورد، سامری طلاهای مردم را گرفت و گوساله‌ای از طلا درست کرد که از خود صدایی ساطع می‌کرد. بناگاه مردمی که منتظر بازگشت موسی با تورات بودند، در غیاب موسی(ع) گوساله پرست شدند. هر چه حضرت هارون فریاد برآورد که "گوساله" پرستیدن ندارد، فایده نداشت. سامری مردم را فریفته بود، فقط با صدایی که گوساله از خود ساطع می‌کرد ولی هیچ منفعتی برای کسی نداشت.

قرآن در وصف این افراد می‌فرماید: دلهایشان از محبت به گوساله لبریز شده است، چون کافر شدند. بگو اگر ادعای ایمان دارید، ایمان شما چه دستورات بدی به شما می‌دهد (بقره ۹۳).

گوساله دنیای امروز ما، غرب و بویژه آمریکاست. دلهای برخی آنقدر شیفته شده که نتیجه‌اش در اعتماد کامل به غرب متبلور گشته است. برجام را یک طرفه اجرا کردند تا غرب راضی شود. گفتند با غرب قراردادهای تجاری می‌بندیم که برایشان نصرفد که ما را تحریم کنند. مثلا قرارداد خرید ۱۰۰ هواپیمای بویینگ بستیم ولی رییس جمهورشان صدور ویزا برای همه ایرانیان را ممنوع کرد! آری این گوساله فقط صدا دارد (وعده می‌دهد).

بگو اگر ایمان دارید، ایمان‌تان به شما دستورات بدی می‌دهد (یعنی ایمان ندارید!)

آری ایمان که نداشته باشی، هم چوب را می‌خوری و هم پیاز را (هم برجام را یک طرفه اجرا می‌کنی و به مملکت خسارت محض وارد می‌کنی و هم بطور بی‌سابقه‌ای خفتت می‌دهند).

* دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه ماینز کلرادو آمریکا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top