تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/11/12 - 15:50
کد خبر: 225125

آمار و ارقام نهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران؛

۴ هزار سایت ایرانی با هم رقابت می‌کنند

۴ هزار سایت ایرانی با هم رقابت می‌کنند

در این دوره در مجموع 3997 وب‌سایت در جشنواره وب و موبایل ایران شرکت کرده‌اند که در 77 گروه مختلف دسته‌بندی شدند. گروه فروشگاه‌های آنلاین با 284 شرکت کننده بیشترین سهم را در میان گروه‌های مختلف داشت و بعد از آن گروه شرکت‌های خصوصی با 256 و گروه فروشگاه‌های تخصصی با 247 سایت، بیشترین شرکت‌کننده را در اختیار داشتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در این دوره در مجموع 3997 وب‌سایت در جشنواره وب و موبایل ایران شرکت کرده‌اند که در 77 گروه مختلف دسته‌بندی شدند. گروه فروشگاه‌های آنلاین با 284 شرکت کننده بیشترین سهم را در میان گروه‌های مختلف داشت و بعد از آن گروه شرکت‌های خصوصی با 256 و گروه فروشگاه‌های تخصصی با 247 سایت، بیشترین شرکت‌کننده را در اختیار داشتند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دبیرخانه جشنواره وب و موبایل ایران پس از اتمام مهلت ثبت‌نام وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در نهمین دوره جشنواره، گزارش مربوط به شرکت‌کنندگان را منتشر کرد.

همچنین در بخش نرم‌افزارهای موبایل در مجموع 902 شرکت‌کننده حضور یافتند که در 20 گروه مختلف قرار گرفته‌اند و گروه نرم‌افزارهای آموزشی با 130 و گروه کسب و کار با 85 اپلیکیشن، بیشترین شرکت‌کننده را دارند.

اکنون، سایت‌ها و نرم‌افزارهای شرکت‌کننده در این جشنواره در حال بررسی و داوری و همچنین رای‌گیری مردمی هستند که تا ۲۵ بهمن ماه طول می‌کشد.

مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران 28 بهمن ماه همزمان با کنفرانس وب و موبایل ایران در سالن همایش خلیج فارس پژوهشگاه نیرو توسط انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی با همکاری سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی برگزار می‌گردد.

جشنواره وب ایران
سال ۱۳۸۷ برای اولین در ایران برگزار شد. این جشنواره هر ساله از میان سایت های فعال در تمامی حوزه های وب و در گروه های مختلف یک سایت را به عنوان سایت برتر سال معرفی میکند. این جشنواره توسط شایان شلیله بنیانگذاری شد و پس از چندین سال برگزاری به صورت شخصی مدیریت ان به کانون کارآفرینی ایران واگذار شد. و در حال حاضر توسط افرادی مدیریت و برنامه ریزی میشود که به صورت داوطلبانه برای توسعه وب فارسی با جشنواره وب ایران همکاری میکنند.

جشنواره نرم افزارهای موبایل ایران
جشنواره نرم افزارهای موبایل ایران در سال ۱۳۹۱ توسط میلاد احرامپوش و محسن براتی راه اندازی و تاسیس و برای اولین بار در ایران برگزار شد. جشنواره نرم افزارهای موبایل ایران، بزرگ ترین جشنواره در زمینه اپلیکیشن های تلفن همراه در ایران محسوب شده و هر ساله هزاران اپلیکیشن فارسی برای کسب عنوان بهترین اپلیکیشن فارسی سال در این رقابت ثبت نام می کنند.
پس از ادغام جشنواره ها. میلاد احرامپوش به عنوان دبیر علمی این جشنواره وب و موبایل ایران فعالیت می کند.

 همکاری مشترک جشنواره وب ایران و جشنواره اپلیکیشن های موبایل
برگزار کنندگان جشنواره وب ایران و جشنواره اپلکیشن های موبایل از سال ۱۳۹۲ تصمیم گرفتند تا به منظور هم افزایی بیشتر هر دو جشنواره را در هم ادغام کنند. به همین منظور این همکاری ابتدا با یکی کردن زمان برگزاری و در سال های بعد با برگزاری کنفرانس وب و موبایل ایران به صورت هم زمان به صورت یکپارچه عملی شد. امسال همزمان با نهمین دوره برگزاری جشنواره، تصمیم بر یکپارچه سازی دایرکتوری های جشنواره وب ایران و جشنواره نرم افزارهای موبایل ایران گرفته شد و امید است در ادامه این مسیر نیز شاهد همکاری های بیشتر در این خصوص باشیم.

برگزار کننده جشنواره
انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کار اینترنتی در آذرماه سال 1392 راه اندازی شده است. هدف از تشکیل این انجمن پیگیری مشکلات و دغدغه های صنفی کسب و کارهای اینترنتی است. هم اکنون بیش از 600 وب سایت عضو این تشکل غیر دولتی شده اند. بنا بر پیشنهاد بنیانگذاران جشنواره وب و موبایل ایران از 1394 این رویداد توسط انجمن برگزار می گردد.

جشنواره وب و موبایل در رسانه ها
آی‌تی‌رسان
شنبه مگ
خبرگزاری فارس
ایلنا
عصرایران
معیارهای داوری در جشنواره وب ایران

محتوا (Content)

ساختار و مسیر (Navigation)

طراحی دیداری (Visual Design)

کارکرد(Performance)

تعامل (Interactivity)

تجربه کلی (Overall Experience)

محتوا
محتوا٬ اطلاعات ارائه شده دریک وب سایت است. محتوا فقط شامل متن نیست بلکه تصویر٬صدا، انیمیشن یا ویدیو و هر چیزی که با مخاطب از طریق وب سایت رابطه برقرار میکند محتوای یک سایت میباشد. محتوای خوب باید برای مخاطب مرتبط٬ مناسب و جذاب باشد. محتوای خوب چه علمی و مفید باشد و چه سرگرم کننده٬ همیشه کاربر را مشتاق تر میکند.

ساختار و مسیر
ساختار و مسیر عبارت است از چارچوب یک وب سایت٬ نحوه سازمان دهی محتوا و اولویت بندی اطلاعات و روشی که شما در سایت هدایت می شوید. یک سایت با ساختار و سامان دهی مناسب باید یک پارچه، قابل درک ، و شفاف باشد. این به شما اجازه میدهد تا یک مدل ذهنی مناسب برای اطلاعات ارائه شده پیدا کنید و بدانید مطالب مورد نیاز را کجا پیدا کرده و بعد از هر کلیک انتظار چه چیزی را داشته باشید. هدایت و مسیر گذاری مناسب باعث میشود تا شما سریعا به محتوایی که میخواهید در هر کجای وب سایت دسترسی پیدا کنید.

طراحی دیداری
طراحی دیداری همان ظاهر یک وب سایت است. یک طراحی دیداری مناسب پیام خود را به خوبی به مخاطب عرضه می دارد.

کارکرد
کارکرد یک وبسایت به معنای استفاده از فن آوری در وب سایت است. کارکرد مناسب بدین معناست که یک وب سایت درست کار کند، سریعا بالا بیاید، همه لینک هایش فعال بوده هر فناوری جدیدی که در آن استفاده میشود کاربردی و مرتبط با هدف و درخواست مخاطب باشد. وب سایت نباید وابسته به مرورگر و یا سیستم عامل خاصی باشد. یک وب سایت کاربردی مناسب تنوع نیازهای کاربران را از سایز فایل ها، نوع و فرمت فایل ها، و سرعت دانلود در نظر میگیرد.

تعامل
تعامل با مخاطب روشی است که یک وب سایت به شما اجازه میدهد کاری را در آن انجام دهید. تعامل مناسب به کاربر اجازه میدهد تا ارتباطش با وب سایت دو جانبه باشد. ورودی و خروجی وب سایت مانند جست و جو ها، اتاق های گفت و گو، تجارت الکترونیک و بازیها، فرم ها و بازخوردهای آنی شامل این تعامل میشوند. یک وب سایت تعاملی خوب باعث میشود که کاربر احساس مناسبی از تعامل با آن داشته باشد. معیارهای تعاملی در وب سایت ها این رسانه را از دیگر رسانه ها مانند نشریه و تلویزیون مجزا میسازد.

تجربه کلی
تجربه کلی در استفاده از یک سایت فراتر از محتوا، ساختار، طراحی، کارکرد، و تعامل است. این تجربه موارد بیشتری را در بر می گیرد که معمولا غیر ملموس هستند. عواملی که باعث بازگشت دوباره کاربر به وب سایت می شوند یا کاربر را در وب سایت بیشتر نگه می دارند. عواملی مانند خبرنامه ها٬ ارسال به دوستان٬ نسخه چاپی و موارد مشابه از این قبیل هستند. ملاک های تخصصی در گروه های خاص ملاک های داوری بصورت خاص به ملاگ هایی گفته می شود که در یک گروه بسیار اهمیت دارند و در گروه دیگری شاید اهمیت کمتری داشته باشند. برای مثال برای یک فروشگاه الکترونیکی، وجود تلفن تماس، راهنمای خرید، راهنمای برگشت کالا، سرویس پرداخت الکترونیکی و یا بطور مثال سرویس پرداخت امن از ملاک های داوری است. همچنین برای سایت های خبری داشتن خروجی های مختلف خبری از نکات مهم در ملاک های داوری است.

برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.iwmf.ir مراجعه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top