تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/11/19 - 14:12
کد خبر: 226001

اظهارات تازه محمود صادقی درباره دانشگاه آزاد

عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حوزه تحصیلات تکمیلی باید به سمت استانداردسازی برود، تاکید کرد: نباید این مصوبه مجلس درخصوص دانشگاه آزاد را سیاسی جلوه داد چراکه به دلیل توسعه کمی بی‌رویه دانشگاه آزاد باید تغییراتی در "میزان پذیرش " و "رشته‌ها دانشگاه آزاد" ایجاد شود و شخصا با روند ایجاد شده در نحوه پذیرش‌های دانشگاه آزاد موافق هستم.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس در تشریح چگونگی  پذیرش داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی پس از تجمیع آزمون ورودی این دانشگاه با دانشگاه‌های دولتی گفت: پس از اعلام نتایج آزمون، داوطلبان انتخاب رشته خواهند کرد و در ادامه سازمان سنجش نمره کل آزمون را در اختیار دانشگاه آزاد گذاشته و پذیرش‌ها براساس رشته‌های مصوب شورای گسترش وزارت علوم صورت می‌گیرد، در مرحله بعد پیرو نمرات اعلامی از سوی سازمان سنجش، مصاحبه‌ها در گروه‌های علمی دانشگاه آزاد انجام و نتایج توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، مطابق مصوبه جلسه شماره 3 شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی یکی از وظایف سازمان سنجش بررسی میزان پایبندی دانشگاه آزاد به قانون در زمینه "پذیرش‌ دانشجویان متناسب با ظرفیت‌ها و همچنین تدریس رشته‌های درسی طبق مصوبه شورای گسترش وزارت علوم است. 

باید این حق را برای دانشگاه‌های محل پذیرش و گروه‌های علمی قائل شد که خودشان بتوانند مصاحبه‌های داوطلبان‌شان را انجام دهند.

صادقی در پاسخ به این دغدغه که ممکن است پس از برگزاری آزمون دانشگاه آزاد زیرنظر وزارت علوم، بخشی از سهمیه‌های دانشگاه‌های دولتی در دانشگاه آزاد نیز دخیل شود، توضیح داد: این موضوع نگرانی‌های حاشیه‌ای است درحالی که اکنون اجرای درست قانون حائزاهمیت است بنابراین باید در آینده برای مسائل پیرامون این قانون فکری کرد؛ البته باید با ماجرای سهیمه‌های غیرشفاف و تحمیل‌ سهمیه به دانشگاه‌های دولتی که منجر به پذیرش‌های مازاد بر ظرفیت شده در وقت مناسب برخورد شود.

عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی  با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حوزه تحصیلات تکمیلی باید به سمت استانداردسازی برود، تاکید کرد: نباید این مصوبه مجلس درخصوص دانشگاه آزاد را سیاسی جلوه داد چراکه به دلیل توسعه کمی بی‌رویه دانشگاه آزاد باید تغییراتی در "میزان پذیرش " و "رشته‌ها دانشگاه آزاد" ایجاد شود و شخصا با روند ایجاد شده در نحوه پذیرش‌های دانشگاه آزاد موافق هستم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
تشکیل نشست شورای عالی کار با دستور کار افزایش حق مسکن
چرا طلا و سکه گران شد؟
جهاددانشگاهی اقیانوسی است که می‌شود همه گوهرها را در آن پیدا کرد
کارت اعتبار فرهنگی دانشگاه تهران رونمایی شد
کدام ویتامین کلید درمان میگرن است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top