تاریخ انتشار: شنبه 1395/11/23 - 14:26
کد خبر: 226464

طرح ضربتی جمع آوری متکدیان پایتخت

فرماندار تهران از آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان با همکاری شهرداری تهران و سازمان بهزیستی به مدت ۱۰ روز خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: فرماندار تهران از آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان با همکاری شهرداری تهران و سازمان بهزیستی به مدت ۱۰ روز خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، عیسی فرهادی در حاشیه آئین افتتاح مرکز روزانه آموزش و توانبخشی بیماران روانی مزمن «احبا» در جمع خبرنگاران گفت: از امروز دو دستگاه شهرداری تهران و سازمان بهزیستی کشور با هماهنگی فرمانداری تهران به مدت ۱۰ روز طرح ضربتی جمع آوری متکدیان را آغاز کردند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران موظف به ساماندهی و پذیرش متکدیان بالای ۱۵ سال و بهزیستی موظف به پذیرش و ساماندهی متکدیان کمتر از ۱۵ سال است.

فرماندار تهران ادامه داد: این افراد پس از جمع آوری در یک مجتمع فوریت‌های اجتماعی مورد غربالگری قرار گرفته و پس از تفکیک جنسیتی و جداسازی زنان، مردان و اتباع توسط دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و شهرداری، با هماهنگی فرمانداری تهران ساماندهی می‌شوند.

فرهادی ادامه داد: به علت آنکه تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود پس از شناسایی باید تعهد دهند که دیگر اقدام به تکدی گری در سطح خیابان‌ها و معابر شهری نمی‌کنند و چنانچه نیازمند تشخیص داده شوند به نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد معرفی شده و باید تحت پوشش قرار گیرنداین در حالیست که چنانچه همکاری آنها با باندهای سوء استفاده کننده محرز شود با آنها برخوردهای قانونی و قضایی خواهد شد.

وی در خصوص بودجه این طرح نیز اظهار کرد: برای اجرای این طرح ضربتی بودجه مشخصی در اختیار بهزیستی و شهرداری قرار نگرفته است زیرا آنها وظیفه‌شان را انجام می‌دهند.

فرماندار تهران همچنین از جمع آوری حدود ۸۰۰۰ معتاد طی حدود ۸ ماه گذشته خبر داد و گفت: این افراد در کمپ‌ها حضور دارند و پس از طی مراحل اولیه به ۲۰ مرکز بهاران شهرداری تهران منتقل می‌شوند و پس از پاکی از این مراکز به اجتماع باز می‌گردند.

فرهادی همچنین از شناسایی پاتوق‌های تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر اکثر پاتوق‌های تهران از جمله آزادگان، هرندی، مدرس، حاشیه چمران و فرحزاد شناسایی شدند تا جایی که در حال حاضر به ندرت شاهد فعالیت پاتوق‌ها در تهران هستیم. هر چند اجرای این طرح برای فرمانداری کار بسیار سنگین و سختی بود.

به گفته فرماندار تهران، تا پیش از نوروز طرح ضربتی جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در تهران اجرا نخواهد شد و شناسایی‌ها و ساماندهی‌ها به صورت عادی ادامه پیدا می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top