تاریخ انتشار: شنبه 1395/11/30 - 09:25
کد خبر: 227220

گلایه فعال دانشجویی دانشگاه رازی از سنگ‌اندازی مسئولان فرهنگی؛

برخی مسئولین دانشگاه بدنبال محدودکردن فعالیت تشکل‌های دانشجویی هستند/ از جیب خرج فعالیت‌ها می‌کنیم

روند کنونی تعامل بخش های مختلف دانشجویی نیز بسیار کند است بگونه ای که قریب به دوماه است که هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی تشکیل نشده است و به همین علت مرجعی برای تأیید برنامه های فرهنگی و سیاسی نیز وجود ندارد.تو خود بخوان حکایت مفصل از این مجمل...

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر انجمن سالامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه در نامه ای به معاون فرهنگی وزارت علوم گلایه خود را از سنگ اندازی ها و عدم همکاری مسئولان فرهنگی این دانشگاه ابراز کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از نامه ابوذر صفره آمده است: مدیریت ضعیف و متزلزل دانشگاه رازی با اعمال محدودیت های فراوان و غیرعقلانی به دنبال محدودکردن فعالیت تشکل های دانشجویی است بگونه ای که از تخصیص حداقلی ترین امکانات لازم به تشکل های دانشجویی امتناع می ورزند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکترسیدضیاء هاشمی
معاون محترم فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری
سلام علیکم

همانگونه که مستحضر هستید، استان کرمانشاه به سبب موقعیت خاص جغرافیایی،فرهنگی،مذهبی و قومیتی نیازمند برنامه ریزی محتوایی و راهبردی متناسب با شرایط بومی استان و عملیاتی شدن این برنامه ها توسط نهادهای مختلف است.

دراین بین دانشگاه رازی با سرمایه علمی اساتید خبره، پژوهش های علمی و اجتماعی و نیز جامعه دانشجویی گسترده می تواند نقش مهمی در ارائه فرهنگ انقلاب اسلامی که منجر به تحکیم و تثبیت قشرهای مختلف مردمی در این دیار می شود را ایفا کند.

اما متاسفانه تفکر مدیریت حاکم بر دانشگاه رازی روزبه روز موجب رکود و عدم به روزرسانی فعالیت های سیاسی و فرهنگی در دانشگاه می شود به طوری که قاطبه بدنه دانشجویی ازتحلیل رخدادهای معمول درسطح کشور در حوزه های مختلف بی خبر است وبنابراین از ایفای نقش و تأثیرگذاری های لازم عقب می ماند.

مسئولین دانشگاه رازی نه تنها  به هیچ وجه خواهان توسعه فضای سیاسی و فرهنگی اجتماعی دانشجویان نیستند بلکه فعالین این حوزه را به چشم رقبای جناحی و حزبی خود نگاه می کنند که دریک جدال ناخواسته باید حذف شوند.

ابوذر صفره

مدیریت ضعیف و متزلزل دانشگاه رازی با اعمال محدودیت های فراوان و غیرعقلانی به دنبال محدودکردن فعالیت تشکل های دانشجویی است بگونه ای که از تخصیص حداقلی ترین امکانات لازم به تشکل های دانشجویی امتناع می ورزند.

بعدازچهارسال فعالیت درحوزه فرهنگی دانشگاه رازی به این نتیجه رسیده ام که توسعه فضای سیاسی و فرهنگی برای مسئولین این دانشگاه یک امر غیرقابل تعریف و به تعبیری کابوس تعریف می شود چراکه احساس می کنند که توان مدیریت آن راندارند.

معاونت فرهنگی هیچگاه همتراز سایر معاونت های دیگر نبوده است و تعامل با معاون آن و حیطه کاریش به گونه ای است که گویی از سراجبار آن را تحمل می کنند.

دریک نمونه، درمقایسه با دانشگاه های متوسط و حتی پایین تر از دانشگاه ما، وجه اختصاصی فرهنگی به تشکل های دانشجویی و سایر نهادهای فرهنگی تقریبا هیچ است.

درحالی که سرانه اختصاصی فرهنگی هر دانشگاه میزان مشخصی است و باید درآن حوزه مصرف شود، اما هیچوقت مسئولین دانشگاه اقدام به شفاف سازی مالی دراین حوزه نکردند و با اختصاص مبالغ ناچیز و بسیار مضحک باعث توقف فعالیت فرهنگی و سیاسی می شوند، به طوری که تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل که در ترم گذشته حجم زیادی از برنامه هارا برگزارنمود، امروز پس از ارائه اسناد مالی با این پاسخ مواجه می شویم که "به ما ربطی ندارد" وحتی درمواردی درحق  فعالین این حوزه نسبت های خلاف و تهمت روا می دارند که حتما باید درپیشگاه قانون پاسخگوی این صحبت ها باشند.

روند کنونی تعامل بخش های مختلف دانشجویی نیز بسیار کند است بگونه ای که قریب به دوماه است که هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی تشکیل نشده است و به همین علت مرجعی برای تأیید برنامه های فرهنگی و سیاسی نیز وجود ندارد.تو خود بخوان حکایت مفصل از این مجمل...

بنابراین همزمان  به فضای دانشجویی اعلام میکنیم علی رغم آنکه برنامه های متعدد و باکیفیت خوبی برای ترم جاری ازطرف انجمن اسلامی دانشجویان مستقل آماده شده است، اما اگر مسئولین بازهم بخواهند کما فی السابق سیاست"به ما ربطی ندارد"را پیش بگیرند، کما اینکه تا بحال غالب هزینه برنامه ها را از جیب شخصی پرداخت کرده ایم، مطالبات این حوزه را جدی تر پیگیری خواهیم کرد.

السلام علی من اتبع الهدی
ابوذر صفره
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top