تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/12/03 - 15:37
کد خبر: 227685

یکصدا شدن اسرائیل و عربستان

در این میان لیبرمن با سوء استفاده از کنفرانس امنیتی مونیخ در صدد تحریک عربستان علیه ایران برآمد و با بیان اینکه هدف اصلی ایران، عربستان و ایجاد بی ثباتی و نابودی آن در خاورمیانه است، در صدد برآمد خود را متحد ریاض در رویارویی با تهدید مشترک نشان دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اظهارات وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران تهدیدی علیه کشورش به شمار می‌آید و مطابقت و همزمانی آن با اظهارات مشابه وزیر جنگ اسرائیل در مونیخ تصادفی نیست، بلکه بیانگر مواضع یکسان عربستان و اسرائیل در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران تهدیدی علیه کشورش به شمار می آید و مطابقت و همزمانی آن با اظهارات مشابه اویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل به طور تصادفی از سوی هر دو نفر در یک مناسبت اعلام نشد، بلکه بیانگر مطابقت دیدگاهها و مواضع عربستان و اسرائیل در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

زمینه چینی اسرائیل و عربستان برای هرچه علنی تر کردن روابط مشترک
به نظر می رسد اظهارات این دو اظهاراتی سیاسی است که هدف از آن فراهم کردن گزینه ها و گام های بعدی تا هماهنگی علنی بین نظام های میانه روعربی خلیج فارس با اسرائیل است.

ظاهر شدن لیبرمن در لباس متحد عربستان
در این میان لیبرمن با سوء استفاده از کنفرانس امنیتی مونیخ در صدد تحریک عربستان علیه ایران برآمد و با بیان اینکه هدف اصلی ایران، عربستان و ایجاد بی ثباتی و نابودی آن در خاورمیانه است، در صدد برآمد خود را متحد ریاض در رویارویی با تهدید مشترک نشان دهد.

همچنین لیبرمن با این اظهارات به دنبال این بود، اعلام کند ایران که با حمایت از ملت های منطقه و مقاومت فلسطین به دنبال محو اسرائیل است در صدد تحقق همین هدف یا نابودی نظام حاکم سعودی است.

مواضع الجبیر، تکمیل مواضع لیبرمن در مونیخ
در مقابل مواضع عادل الجبیر در مونیخ تکمیل مواضع لیبرمن بوده و با آن مطابقت داشت زیرا وی نیز اظهار داشت ایران به عنوان بخشی از اقدامات منطقه ای خود به دنبال نابودی ما است.

در این خصوص باید در نظر داشت که اظهارات لیبرمن مبنی بر اینکه ایران منبع تهدید راهبردی علیه اسرائیل به شمار می آید، چیزی جز دیدگاه نهاد سیاسی و نظامی تل آویو نیست و در واقع این ناشی از موضع استوار ایران در قبال موجودیت اسرائیل و توسعه توانمندی های موشکی و تاکتیکی خود و حمایت از حزب الله در لبنان و گروههای مقاومت در فلسطین و نیز حمایت از سوریه است.

هم صدا شدن الجبیر با لیبرمن
در این شرایط و فضای حاکم، طبیعی است که عادل الجبیر به دعوت های ایران برای گفت وگو پاسخ منفی داده و ایران را عامل بی ثباتی در خاورمیانه معرفی کند و همصدا با لیبرمن اعلام کند  تا زمانی که ایران رفتار خود را تغییر ندهد، همکاری با آن بسیار دشوار است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top