تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/12/04 - 11:57
کد خبر: 227798

سخنگوی قوه قضائیه: مرخصی مهدی هاشمی استثنا نیست

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی عنوان شده که تا زمان استرداد پول‌ها زنجانی اعدام نمی شود، آیا درست است گفت: این حکم همین الان در حال اجرا است.

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه عنوان شده در تمدید مرخصی مهدی هاشمی رودربایستی وجود داشته است، گفت: مطلقا رو دربایستی وجود ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه همایش «نقش و تاثیر مرکز امور وکلا و کارشناس قوه قضائیه در حوزه وکالت» با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه عنوان شده در تمدید مرخصی مهدی هاشمی رودربایستی وجود داشته است، گفت: مطلقا رو دربایستی وجود ندارد، مرخصی مهدی هاشمی مورد استثنایی نیست و از اختیارات قاضی است که اگر استدلال فرد را پذیرفت، مرخصی را تمدید کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت متهم اصلی رشد وابسته به هلال احمر گفت: قرار مجرمیت این فرد هنوز صادر نشده  است.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی عنوان شده که تا زمان استرداد پول‌ها زنجانی اعدام نمی شود، آیا درست است گفت: این حکم همین الان در حال اجرا است.

وی افزود: حکمی که صادر می‌شود وقتی که بخش‌های مختلف دارد بعد از قطعیت شروع به اجرا می‌شود. ممکن است اجرای بخشی از حکم زمان ببرد، در حال شناسایی اموال هستیم اعدام هم متوقف بر این امر نیست، تکرار می کنم و تاکید می کنم که اعدام متوقف بر این امر نیست، لکن بخشی از کار در حال اجرا است و اگر ذی حق ایشان نسبت به کارشناسی ها اعتراض داشته باشد باید به اعتراضات آنها رسیدگی شود.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای تصریح کرد: نکته دوم در مورد فردی است که اخیرا دستگیر شده، و ممکن است لازم باشد این دو مواجه حضوری داشته باشند، همچنین دو متهم دیگر که حکمشان نقض شده ممکن است برای تحقیقات از آنها استفاده شود، بنابراین حکم الان در مرحله اجرا است و برای استرداد اموال تلاش هایی صورت گرفته اما حکم اعدام متوقف بر این امر نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است حکم متهم ردیف اول این پرونده تغییر کند؟ گفت:نه اگر یک متهم مرتکب جرمی شود و در ارتکاب جرم تلاش بر جبران آثار آن کند، توبه کند، قانون عقل و شرع برای او تخفیفاتی قائل هستند و اگر ایشان از روز اول همکاری لازم را داشت قطعا تخفیفاتی در مورد او اعمال می‌شد ارفاقات قانون لزوما تغییر حکم اعدام او نیست، وی هر مقدار که همکاری های لازم را انجام دهد از ارفاقات بیشتری بهره می برد؛ مثلا یکی از ارقاقات این است که در زمان بازداشت انفرادی نرود، مرخصی برود یا به او ملاقات هفتگی بدهند و یا از ارفاقات گوناگون استفاده کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top