تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/12/08 - 09:55
کد خبر: 228218

برگزاری کارگاه ملی رباتیک برای اولین بار در کشور؛

هم افزایی و نوآوری با رقابت و رفاقتی از جنس رباتیک

هم افزایی و نوآوری با رقابت و رفاقتی از جنس رباتیک

رقابتی علمی میان دانشجویان عضو انجمن های علمی سراسر کشور به میزبانی انجمن علمی رباتیک دانشگاه اصفهان با هدف سنجش توان علمی انجمن ها در حوزه رباتیک و تربیت مربیان علوم رباتیک در دانشگاه ها و برگزاری دومین دوره مجمع عمومی انجمن های علمی دانشجویی رباتیک و مکاترونیک ایران که طی روزهای 4 و 5 اسفندماه برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی رباتیک و مکاترونیک ایران مجموعه ای غیرانتفاعی و غیرسیاسی متشکل از انجمن های علمی دانشجویی فعال در حوزه تخصصی رباتیک و مکاترونیک می باشد که در موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها به ثبت رسیده و فعالیت می کنند.

صالحه جعفری عضو کانون خبری این انجمن در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، گفت: از اهداف تاسیس و فعالیت اتحادیه می توان به ایجاد زمینه مناسب جهت شکوفایی استعدادها و برانگیختن روحیه مشارکت جمعی، خلاقیت و شکوفایی علمی دانشجویان و ارتقای سطح علمی دانشجویان در جهت رفع نیازهای صنعتی کشور اشاره کرد.

همچنین ارتقای سطح علمی فعالیت های انجمن های علمی و دانشجویان از طریق آموزش هم افزایی و همکاری مشترک و تکثیر ایده های موفق، ایجاد زمینه مناسب جهت همکاری با مراکز پژوهشی صنعتی و جوامع علمی بین المللی،تعیین خط و مشی فعالیت های انجمن های علمی در جهت رشد علمی و عملی دانشجویان و اشتغال زایی با استفاده از نواوری با مساعدت و همکاری سازمان ها و صنایع کوچک و بزرگ وابسته به علم رباتیک، از مهمترین اهداف اتحادیه می باشد.

رضا رواقی پاریزی دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی رباتیک و مکاترونیک ایران نیز در این گفتگو با خبرنگار ما، آموزش، هم افزایی و ایجاد زمینه مناسب در جهت انجام فعالیت های پژوهشی را از اهداف اصلی اتحادیه دانست و معتقد است که این هدف در نهایت به نواوری و کارافرینی دانشجویان منجر خواهد شد.

رواقی پاریزی در ادامه گفت: از همین رو طرح کارگاه ملی رباتیک در کمیته آموزش و پژوهش به سرپرستی سرکار خانم رضایتی دبیر این کمیته مورد بررسی قرار گرفت و بعد از اعمال اصلاحات مورد نیاز و بررسی جوانب و فواید طرح در شورای مرکزی به تصویب رسید.

وی افزود: کارگاه ملی رباتیک به صورت رسمی در نهمین جشنواره ملی حرکت به تمامی دانشگاه های ایران اطلاع رسانی و ابلاغ گردید تا دانشگاه ها فرصت هماهنگی و همکاری مناسب را با تیم برگزار کننده پیدا کنند و در فاصله زمانی برگزاری کارگاه و ابلاغ رسمی آن، تیم کارگاه ملی، جزوه کامل وجامع علوم رباتیک را فراهم نمود و به صورت مجازی در اختیار دبیران و دانشجویان قرار گرفت، تا به نحوی رسالت اتحادیه مبنی بر ارتقای علمی تمامی دانشجویان تا حدودی هر چند اندک به سرانجام برسد.

با توجه به این که جزوه اموزشی به تنهایی نمی تواند تمامی اهداف کارگاه را برطرف کند جزوه مذکور به عنوان منبع ازمون داخلی دانشگاه ها در نظر گرفته شد تا برگزیدگان هر دانشگاه جهت دریافت اموزش های با سطح بالاتر انتخاب شده و در کارگاه ملی شرکت نمایند.

رواقی خبر داد: تیم کارگاه ملی رباتیک توانست با رعایت اهداف اصلی اتحادیه حدود ١٨٠٠ نفر از دانشجویان رشته های مختلف در سراسر کشور را به مطالعه جزوه رباتیک مقدماتی و ارتقای سطح علمی ان ها تشویق نماید که در نهایت نزدیک به ١٧٠ نفر از ٢٦ دانشگاه  در ازمون داخلی دانشگاه ها شرکت کردند، که ٤٧ نفر آن ها به عنوان برگزیدگان آزمون  به کارگاه ملی دعوت شدند و اموزش هایی در حوزه علم رباتیک را فراگرفتند.

حسن ختام کارگاه ملی رباتیک و اتمام دوره اول شورای مرکزی اتحادیه از شرکت کنندگان درخواست شد در دانشگاه خود اقدام به تشکیل گروه های پژوهشی رباتیک نمایند و با محوریت اتحادیه و سیاست گذاران کارگاه ملی و ایجاد پل های ارتباطی مابین همدیگر سطح علمی خود دانشجویان و در نهایت کشور را بالا ببرند و نیاز کشور را رفع کنند.

 رواقی در پایان گفت: از نظر من به عنوان عضو کوچکی از اتحادیه و تیم برگزاری کارگاه ملی رباتیک، این کارگاه توانست دین اتحادیه و اعضای ان در جهت هم افزایی ایجاد مشارکت و رشد ایران اسلامی با نوآوری و کارافرینی را ادا کند که این مهم را مدیون کادر اجرایی تیم سیاستگذاری کارگاه ملی و دانشجویان انجمن علمی رباتیک دانشگاه اصفهان و مسئولین هستیم که به نوبه خود قدردان تمامی افراد بخاطر همکاری پویا و خوبشان هستیم.

صالحه جعفری به این باور اشاره کرد که جوانان عضو اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی پیمان بسته اند با خود در مسیر شکوفایی استعداد های نهان جامعه جوان قدم بردارند و همراه و هم قدم با جوانان برای هم افزایی وبهبود سطح علمی و توان اجرایی انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور دست به دست هم دهند و تلاش کنند جامعه ای تاب آور داشته باشیم و زمینه ای مناسب جهت انجام فعالیت های پژوهشی با رویکرد کارآفرینی و ارزش آفرینی برای جوانان را فراهم سازند و در این راه پر پیچ وخم، مدد و حمایت مسئولان ارشد کشوری می تواند خود به تنهایی برترین ایجاد کننده انگیزه و تداوم بخشی به آن در جوانان باشد.

جعفری معتقد است مسئولان ارشد وزارت علوم و تحقیقات با اعتماد راسخ به جوانان اتحادیه و تصمیم گران انجمن های علمی می توانند انتظار پیش آمد بهترین تدابیر را در انجمن های علمی داشته باشند وبا حمایت هرچند کوچک خود از عملکرد جوانان فعال اتحادیه در حوزه رباتیک و مکاترونیک می توانند شاهد پیشرفت وارتقاء روز افزون کشور در سطح کمی و کیفی تجهیزات ربات های صنعتی باشند.

گفتنی است اتحادیه رباتیک و مکاترونیک یکم اسفندماه سال 1394 با پیگیری دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه های شهید باهنر کرمان، صنعتی سیرجان و ولیعصر رفسنجان تاسیس گردید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top