تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/12/09 - 15:44
کد خبر: 228385

به بهانه نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی؛

دانشجویانی که در تعطیلات نوروز تنبل می‌شوند +اینفوگرافیک

دانشجویانی که در تعطیلات نوروز تنبل می‌شوند +اینفوگرافیک

از خودتان بپرسید انجام این کار به مدت 15دقیقه واقعا خیلی سخت و دشوار است؟ با کمی دقت متوجه می شوید که این طور نیست. با این روش مشاهده خواهید کرد بعد از مدتی از انجام همان کارها لذت خواهید برد.

خبرنامه دانشجویان ایران: به تعطیلات نوروز نزدیک می‌شویم و کلاس‌های درس و دانشگاه نیز شروع نشده باید به اتمام برسند و در این میان، بازار وعده‌ها و امیدهای همیشگی دانشجویان داغ است. وعده‌هایی از جنس "از عید میخونم"، "توی تعطیلات میخونم"، "بعد از عید میخونم" و ...

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیاری از دانشجویان و البته کنکوری‌ها، گرفتار تبلی‌های تعطیلات نوروز می‌شوند، تعطیلاتی که ممکن استد امن هر کسی را بگیرد؛ حتی شاگرد زرنگ و ممتاز کلاس را!

اینوگرافیک

برای مشاهده اندازه اصلی، روی عکس کلیک کنید

برای همین خوب است نگاهی به سازوکارهای مقابله با تنبلی بیاندازیم تا این معضل، دامن گیر دانشجویان، دانش آموزان و کنکوری‌ها نشود و بتوانند از تعطیلات نوروز و تعطیلات غیررسمی و نانوشته‌ی قبل و بعد از ایام نوروز استفاده کامل را ببرند.

آیا شما هم جزو آن دسته از دانشجویان و یا داوطلبان کنکوری هستید که زمان‌های مطالعه‌تان را به تاخیر می‌اندازید و گاه و بی‌گاه از خواندن حتی یک صفحه از کتاب درسی‌تان فرار می‌کنید؟

 اگر جواب این سوال شما بله است باید بدانید شما دچار تنبلی و طفره رفتن از درس خواندن شده‌اید. تنبلی در اینجا به معنای تاخیر انداختن یا خودداری از انجام تکالیف درسی است. کارشناسان آموزشی معتقدند، تنبلی در دانش‌آموزان و دانشجویانی که در آستانه کنکور قرار دارند، امری طبیعی است اما تنبلی مفرط می‌تواند موجب بروز مشکلات درسی و شکل‌گیری احساس گناه در وی شود.

الگوی ذهنی ما طوری شکل گرفته که مغزمان پاداش های آنی و نتایج کوتاه مدت را ترجیح می دهد. اما ما وقتی از عهده کارهای ناخوشایند بربیاییم، بیشتر از خودمان رضایت داریم. برای مقابله با تنبلی توصیه های زیر می تواند مفید باشد.

* از کم شروع کنید: از خودتان بپرسید انجام این کار به مدت 15دقیقه واقعا خیلی سخت و دشوار است؟ با کمی دقت متوجه می شوید که این طور نیست. با این روش مشاهده خواهید کرد بعد از مدتی از انجام همان کارها لذت خواهید برد.

* در برابر افکار منفی و پیش فرض هایتان مقاومت کنید: حتی تصور نتوانستن را از خودتان دور کنید. ما بیشتر مواقع با آزمون و خطا یاد می گیریم. اگر دید وسیع تری داشته باشید می توانید از عهده کارهای بزرگ بربیایید.

* برنامه ریزی داشته باشید: هر روز اهداف تان را بنویسید. با این کار احتمال اینکه از هدفتان دور نشوید و طی روز کارهایی انجام دهید که شما را به هدف نزدیک تر کند ، بیشتر است.

* از دیگران کمک بگیرید: برای انجام کامل یک کار از دیگران کمک بگیرید. موضوع را با آنها در میان بگذارید. انگیزه های خارجی حس انجام وظیفه شما را بر می انگیزد و شما را به انجام کار تشویق می کند.

* قبول کنید که برای پیشرفت باید صبر و تحمل داشت: این تصور را که برای انجام هر کار باید سریع پاداش بگیرید، از خودتان دور کنید. این طرز فکر باعث می شود نتوانید به اهداف بلند مدت تان برسید.

* به خودتان پاداش بدهید: استراحت با تنبلی فرق دارد. بعد از اینکه یک کار را به طور کامل به اتمام رساندید، به عنوان پاداش به خودتان استراحت بدهید. شما بعد از یک دوره تلاش به استراحت نیاز دارید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top