تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/12/16 - 16:25
کد خبر: 229155

رضوی علوی در مراسم رونمایی از نشریه «ندای دختران ایران» مطرح کرد؛

انتشار اولین شماره نشریه «ندای دختران ایران» توسط دفتر تحکیم وحدت

زهرا سادات رضوی علوی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در این مراسم گفت:‌ ما در جامعه با دو دسته مواجه هستیم. یک دسته کسانی هستند که از سوی دولت حمایت می‌شوند و در دانشگاه‌ها فعالیت‌های فمنیستی را آغاز کردند و حتی دیده می‌شود این افراد با بحث‌هایی مانند آزادی و جنسیتی، اسلام را می‌زنند بدون اینکه مبنای دقیقی وجود داشته باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: شماره اول نشریه دانشجویی«ندای دختران ایران»به صاحب‌ امتیازی دفتر تحکیم وحدت منتشر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مراسم رونمایی از نشریه دانشجویی «ندای دختران ایران» عصر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

زهرا سادات رضوی علوی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در این مراسم گفت:‌ ما در جامعه با دو دسته مواجه هستیم. یک دسته کسانی هستند که از سوی دولت حمایت می‌شوند و در دانشگاه‌ها فعالیت‌های فمنیستی را آغاز کردند و حتی دیده می‌شود این افراد با بحث‌هایی مانند آزادی و جنسیتی، اسلام را می‌زنند بدون اینکه مبنای دقیقی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دسته دوم یک جریان انقلابی است که متأسفانه به نظر می‌رسد دغدغه‌ مقابله با گروه اول را ندارد و در این جریان می‌بینیم که جایگاه زنان درست تبیین نمی‌شود یا یک نگاه متحجرانه وجود دارد یا نگاه فمنیستی و به نگاه اسلام به مسئله زنان بی‌توجهی شده است.

این فعال دانشجویی افزود: به دلیل این مسائل تلاش کردیم نشریه‌ای را راه‌اندازی کنیم تا در آن ما به‌عنوان دخترانی که حرف برای گفتن داریم، ندای خود را برسانیم.

رضوی علوی اظهار داشت: صاحب امتیاز این نشریه دفتر تحکیم وحدت است و به صورت سراسری در تمام دانشگاه‌ها توزیع خواهد شد.

مدیرمسئول نشریه «ندای دختران ایران» تصریح کرد: برای گرفتن مجوز این نشریه به درهای بسته خیلی زیادی خوردیم و اواخر دی‌ماه پس از شش ماه تلاش توانستیم مجوز این نشریه را از وزارت علوم بگیریم.

مسئول دفتر خواهران دفتر تحکیم وحدت تأکید کرد: سنگ‌اندازی‌های وزارت علوم برای ارائه به این نشریه بسیار زیاد بود و کار را به جایی رساند که ما به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم و ضمن اینکه وعده‌های وی در رابطه با زنان را یادآور شدیم، از آقای روحانی خواستیم تا به مسئولان وزارت علوم تأکید کند تا کارهای لازم برای دادن مجوز انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه وعده‌های رئیس‌جمهور در رابطه با زنان بیشتر شعارهای انتخاباتی بود و در این دولت آنچنان که باید به مسئله زنان توجه نشده است.

رضوی علوی گفت: عمر فعالیت دانشجویی یک سال است و شش ماه پیگیری فرسایشی برای گرفتن مجوز یک نشریه نیمی از فعالیت ما را مختل کرد که این بی‌انصافی در حق دختران این سرزمین است.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: اولین شماره نشریه در تیراژ پنج هزار نسخه و قطع A3 منتشر و مطالب آن توسط دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تهیه شده است.

وی ادامه داد: هدف ما برای انتشار شماره اول این نشریه این بود که بگوییم ما بر سر حق خود محکم ایستاده‌ایم و می‌خواهیم ندای خود را به گوش همه برسانیم و وعده‌های رنگی و انتخاباتی ما را گول نخواهد زد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top