تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/12/16 - 18:51
کد خبر: 229163

عبدالملکی: تا مردم در محور اصلی نباشند گله‌مند هستند

همچنین مردم احساس می‌کنند اصول دینی‌شان، مهدویت، حضرت زهرا و ارزش‌های دفاع مقدسشان زیر سؤال رفته است. اینها مضاعف شده بر مشکلات اقتصادی که قبلاً بوده و الان بیشتر شده است. بخش عمده گلایه مردم به خاطر این است که اصلاً مردم در محور توجه نیستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) ضمن تاکید بر اینکه نتیجه نهایی نظریه توسعه وابسته، بردگی سنتی ملت‌ها است، گفت: مادامی که مردم در محور اصلی نباشند طبیعتاً گله‌مند هستند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل فارس، حجت‌الله عبدالملکی استاد دانشگاه امام صادق (ع) عصر امروز در همایش با عنوان «مردم گله‌مندند» که در لانه سابق جاسوسی برگزار شد، اظهار داشت: در دولت یازدهم مردم در سه بعد در فشار هستند. بعد اول اقتصاد و معیشت است که مردم نسبت به آن تحت فشار قرار گرفته‌اند، بعد دیگر مسائل فرهنگی و ارزشی و بعد سوم از بین رفتن عزت ملی است.

وی با تاکید بر اینکه 3 تا 5 میلیون بیکار در کشور وجود دارد، ادامه داد:  حتی 23 میلیون شاغل در کشور داریم که عده‌ای از آن‌ها بخاطر تداوم رکود و مشکلات اقتصادی در فشارهستند. اینکه گفته می‌شود تورم کاهش یافته، نرخ تورم کاهش پیدا کرده اما سطح قیمت‌ها دائماً افزایش یافته است. در این سال‌ها رشد اقتصاد نزدیک صفر بوده با این شرایط حتی اگر نرخ تورم بین 8 تا 9 درصد هم باشد بدان معنا است که 8 تا 9 درصد سالیانه فشار به مردم افزایش می‌یابد.

عبدالملکی در مورد گله‌مندی مردم نسبت به از بین رفتن عزت ملی گفت:‌ در مواجهه با مردم مشاهده می‌کنم که گاهی مردم مسائل اقتصادی را کنار می‌گذارند اما نسبت به از بین رفتن عزت‌شان گله‌مند هستند. هر جزیره و شبه‌ جزیره‌ای احساس شاخ و شانه کشیدن برای کشورمان می‌کند حال این بماند که پاسپورت ما اعتبارش کاهش یافته است.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: همچنین مردم احساس می‌کنند اصول دینی‌شان، مهدویت، حضرت زهرا و ارزش‌های دفاع مقدسشان زیر سؤال رفته است. اینها مضاعف شده بر مشکلات اقتصادی که قبلاً بوده و الان بیشتر شده است. بخش عمده گلایه مردم به خاطر این است که اصلاً مردم در محور توجه نیستند.

این استاد دانشگاه بیان داشت:‌ نظریه اقتصادی که دولت یازدهم به آن اعتقاد دارد نظریه توسعه وابسته یا توسعه برون‌گرا است. در این نظریه گفته می‌شود که اقتصادی مثل اقتصاد ایران همچون واگن ایستاده قطار است که توان حرکت ندارد اما اقتصاد آمریکا و غرب مثل لوکوموتیو است در این نظریه می‌گویند اقتصاد ایران باید وابسته به اقتصاد غرب و آمریکا باشد تا بتواند همراه آن کشیده شود.

عبدالملکی در این باره گفت: این نظریه با توضیح اقتصادی شروع می‌شود اما به مسائل فرهنگی و ارزشی گره می‌خورد. در سال 2012 یعنی سال آخر دولت قبل سرمایه‌گذاری خارجی در ایران 4.6 میلیارد دلار بوده است اما در سال 2015 این میزان به 2 میلیارد و 50 میلیون دلار کاهش یافته است در حالی که آقای روحانی سال گذشته زمانی که می‌خواست بودجه کشور و برنامه ششم را تقدیم مجلس کند اظهار کرد که اگر 30 تا 50 میلیارد دلار نتوانیم سرمایه‌گذاری خارجی جذب کنیم عملاً برنامه ششم محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: نظریه توسعه مدنظر دولت می‌گوید باید خارجی‌ها و غربی‌ها حتی بازاریابی نفت و دیگر محصولات ما را نیز برعهده گیرند. طبق این نظریه باید اقتصادی که مثل واگن ایستاده است به لوکوموتیوران هرچه می‌خواهد بدهد لذا برای اینکه قطار غرب و آمریکا ما را بکشد باید به حرف‌ آنها گوش دهیم.

این استاد دانشگاه با تأکید براینکه نتیجه نهایی نظریه توسعه وابسته، بردگی سنتی ملت‌ها خواهد شد، تصریح کرد: براساس این نظریه نباید بر روی کشاورزی و صنعت کار کنیم. مادامی که مردم در محور اصلی نباشند طبیعتاً گله‌مند هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top