تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/12/19 - 14:16
کد خبر: 229494

زاهدی: دانشگاه آزاد می‌تواند پیش‌ران دانشگاه نسل چهارم باشد

زاهدی همچنین از خدمات دکتر میرزاده در طول این سه سال و نیم در دانشگاه تشکر کرد و گفت:‌ «رویکرد دکتر میرزاده به خاطر تجربه اجرایی و علمی ایشان رویکرد بسیار خوبی بوده است. ایشان هزینه‌های دانشگاه را از دوش دانشجو کم کردند و به سوی منابع غیر شهریه هدایت کردند. رویکرد کیفی‌سازی حوزه علم و پژوهش و همچنین طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی از رویکردهای بسیار خوب دکتر میرزاده است که بسیار هماهنگ با سیاست‌های کلان کشور است.»

خبرنامه دانشجویان ایران: هفتاد و یکمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه، دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، معاونان و روسای واحدها برگزار شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از آنا، محمدمهدی زاهدی در این اجلاس با ابراز خوشحالی از حضور در جمع شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ «دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه انقلاب اسلامی است و با ایده و فکر مرحوم مجاهد کبیر حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت.»

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: «من زمانی که خطبه‌های آیت‌الله هاشمی را در نماز جمعه سال 61 گوش دادم واقعا به این مرد بزرگ افتخار کردم که آن زمان در آن شرایط در یک دقیقه چنین تصویری را از دانشگاه آزاد اسلامی ارائه دادند و اعلام کردند که هر کس می‌خواهد وارد این دانشگاه شود باید بدون دغدغه وارد شود. ما اکنون 300 تا 400 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها داریم و داوطلبی نداریم.»

زاهدی به نامه تشکر حدود 200 نماینده مجلس از رهبری برای انتصاب دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ «دکتر ولایتی تجربه گرانی در این انقلاب دارند و یک فرهیخته هستند. با این انتصاب دانشگاه آزاد اسلامی در آرامش قرار گرفت و در بستری قرار می‌گیرد که در آینده نه چندان دور شاهد الگو بودن این دانشگاه در عرصه‌های مختلف خواهیم بود. برای جامعه علمی کشور افتخاری است که رئیس هیات موسس و هیات امنای یک دانشگاه می‌تواند در مجله معتبر نیچر مقاله چاپ کند.»

او از خدمات دکتر جاسبی و جامعه علمی کشور تشکر کرد و گفت:‌ «زمانی که در وزارت علوم بودم سعی کردیم در تعامل با همدیگر همه مشکلات را حل کنیم امروز شهادت می‌دهم که دکتر جاسبی زحمات زیادی برای نظام آموزش عالی کشور کشیدند.»

زاهدی همچنین از خدمات دکتر میرزاده در طول این سه سال و نیم در دانشگاه تشکر کرد و گفت:‌ «رویکرد دکتر میرزاده به خاطر تجربه اجرایی و علمی ایشان رویکرد بسیار خوبی بوده است. ایشان هزینه‌های دانشگاه را از دوش دانشجو کم کردند و به سوی منابع غیر شهریه هدایت کردند. رویکرد کیفی‌سازی حوزه علم و پژوهش و همچنین طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی از رویکردهای بسیار خوب دکتر میرزاده است که بسیار هماهنگ با سیاست‌های کلان کشور است.»

او به بازدید خود از واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: «واقعا افتخار می‌کنم که در واحد قزوین 46 شرکت دانش‌بنیان و واحدهای فناور فعال هستند. در حالی که دانشگاه‌های دولتی ما به این اندازه واحد فناور ندارند و این بستر خوبی را برای ما فراهم می‌کند که در این مسیر حرکت کنیم. نگاه ما در سیاست‌های کلان کشور نگاه اقتصاد دانش‌بنیان در آموزش عالی است و هیچ موقع به دولتی یا غیر دولتی بودن دانشگاه نبوده است.»

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: «ما قانون رفع موانع تولید را اواخر سال 92 تصویب کردیم و اخیرا هم برنامه ششم توسعه موادی در این قوانین گذاشته‌ایم که برای نزدیک کردن صنعت و دانشگاه و ماموریت‌گرا کردن حوزه دانش است. من از روسای دانشگاه‌ها خواهش می‌کنم که از این مواد قانونی حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند. شما اگر با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی ارتباط بگیرید می‌توانید تا 10درصد مالیات آنها را قرارداد پژوهشی امضا کنید.»

زاهدی در پایان گفت: «رویکرد کشور، نظام، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی به آینده دانشگاه‌ها این است که ما به دنبال دانشگاه نسل چهار هستیم دانشگاه نسل چهار دانشگاهی خلاق، نوآور، مهارت محور و کارآفرین است و در عین حال خروجی‌های آن نیز افرادی مومن، متدین با باور به آرمان‌های انقلاب و باور به آرمان‌های اعتلای کشور هستند. می‌خواهیم در مسیر ایده به محصول و تبدیل علم به ثروت حرکت کنیم و من معتقدم با حضور دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه می‌تواند پیش‌ران دانشگاه نسل چهار باشد.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top