تاریخ انتشار: شنبه 1395/12/21 - 10:46
کد خبر: 229628

چشم امید 13 میلیون کارگر به جلسه شورای عالی کار

هر ساله جلسات شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برای تعیین حقوق و دستمزد تعیین می شود. آخرین دستمزدی که دراین جلسه تعیین شد 19اسفند ماه سال گدشته بود که در جلسه شورای عالی کارحداقل دستمزد سال 95 کارگران 14درصد افزایش یافت که با احتساب پایه سنوانی، مزایای مسکن، بن اقلام مصرفی وحق اولاد به ازای دو فرزند، دریافتی کارگران درسال 95 تا مبلغ یک میلیون و134 هزار و599 تومان افزایش یافت.

خبرنامه دانشجویان ایران: هر ساله اسفند ماه برای کارگران پر از دغدغه است چرا که قرار است حقوق و دستمزد آنها برای زندگی یک سال مشخص شود. فردا جلسه شورای عالی کار با موضوع تعیین حداقل مزد سال ۹۶ برگزار می شود و چشم امید کارگران به این جلسه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، روزهای پایانی سال  مهمترین خبر در حوزه تعاون ، اشتغال مرتبط به دستمزد بیش از 13 میلیون کارگر است که عدد و رقمی که در نهایت اعلام می شود ماحصل چندین جلسه کارشناسی شرکای اجتماعی است.

هر ساله جلسات شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برای تعیین حقوق و دستمزد تعیین می شود. آخرین دستمزدی که دراین جلسه تعیین شد 19اسفند ماه  سال گدشته بود که  در جلسه شورای عالی کارحداقل دستمزد سال 95 کارگران 14درصد افزایش یافت که با احتساب پایه سنوانی، مزایای مسکن، بن اقلام مصرفی وحق اولاد به ازای دو فرزند، دریافتی کارگران درسال 95 تا مبلغ یک میلیون و134 هزار و599 تومان افزایش یافت.

فردا جلسه ای دیگر از شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برگزار می شود که دستور جلسه پیشروی این شورای عالی کار تعیین حداقل مزد سال 96 خواهد بود و قرار است گروه دولتی و کارفرمایی پیشنهادات خود را در مورد چگونگی افزایش منجر به جبران دستمزدهای کارگران ارائه کنند.

پیش بینی ها حاکی از این است که نهایتاً در دو جلسه بعدی شورای عالی کار دستمزد بیش از 13 میلیون کارگر تعیین تکلیف شود. یکی از دلایل طولانی شدن جلسات شورای عالی کار مشکلات تولید و مخالفت کارفرمایان در افزایش واقعی حقوق و مقابل تلاش کارگران برای جبران عقب ماندگی مزدی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top