تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/12/24 - 11:50
کد خبر: 230002

نامه بسیج دانشجویی 7 دانشگاه تهران خطاب به لاریجانی

بسیج دانشجویی 7 دانشگاه تهران طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نوشتند: مطالبه مشخص جنبش دانشجویی برای اصلاح وضعیت نابسامان بنیاد شهید و امور ایثارگران، شفافیت است؛ که تعیین تکلیف هرچه سریعتر گزارش تحقیق و تفحص از این بنیاد در مجلس کمک شایانی به این موضوع خواهد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جانبازان و خانوده شهدا سالهاست پیگیر مطالبات برحق خود در دولتهای گوناگون بوده اند مواردی همچون درمان، معیشت، آموزش، اشتغال، مسکن، حذف بروکراسیهای کاذب در فرآیندهای اداری بنیاد و ... همواره مورد مطالبه خانواده های عزیز شهید و ایثارگر بوده است .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق(ع)، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی و صنعتی امیرکبیر به دنبال خودسوزی همسر یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس خطاب به رئیس مجلس نامه‌ای نوشتند.

متن نامه این دانشجویان به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً
نهج البلاغه ، نامه47

من لازم میدانم از آنها (همسران محترم جانبازها) تشکر کنم. آنها در رنج‌های زندگی یک جانباز، داوطلبانه خودشان را شریک کردند و مشکلاتی را بر خود هموار کردند، که پیش خدای متعال اجر دارد. همسران جانبازان اجرشان خیلی بالاست و حقیقتاً ما باید از آنها تشکر کنیم. مقام معظم رهبری 4/8/1384

رییس محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر لاریجانی
با سلام

همانطور که مستحضر هستید هفته گذشته همسر یکی از جانبازان سرافراز کشور مقابل ساختمان بنیاد شهید در اثر برخورد ماموران انتظامی دچار سوختگی شد.

هرچند انتشار این خبر موجب تاسف گسترده جامعه شد و ابراز همدردی اقشار مختلف با خانواده این جانباز را در پی داشت اما باید توجه داشت مورد اخیر  تنها یکی از هزاران درد بی پایان خانواده شهدا و ایثارگران است که توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

جانبازان و خانوده شهدا سال‌هاست پیگیر مطالبات برحق خود در دولت‌های گوناگون بوده‌اند ، مواردی همچون درمان، معیشت، آموزش، اشتغال، مسکن، حذف بروکراسی‌های کاذب در فرآیند‌های اداری بنیاد و ... همواره مورد مطالبه خانواده های عزیز شهید و ایثارگر بوده است.

اما سوال اینجاست که چرا بنیاد شهید با حجم انبوهی از دارایی ها(اعم از هتل، زمین و ملک و شرکت‌های متعدد زیرمجموعه همانند سازمان اقتصادی کوثر، بانک و صندوق‌های مالی و انحصار واردات برخی از محصولات راهبردی که می‌تواند سود سرشاری را همراه داشته باشند ) در انجام ماموریت خود که همانا خدمت رسانی به خانواده های شهدا و جانبازان است عملکرد مناسبی ندارد؟

شما را به خدا، آیا جز این است که باید ریشه چنین ضعف شدید عملکرد را در ناکارآمدی عمیق و گسترده مدیران جستجو کرد؟ آیا بازهم غارت ها و اختلاس های کشف نشده ای وجود دارد؟ آیا حقوق های نجومی و املاک اشرافی  در بنیاد شهید هست که جان جانبازان این کشور را می‌سوزاند؟

هرچند بسیج دانشجویی قضاوت در این مورد را به مراجع ذیصلاح واگذار می‌کند اما مختصر اخبار منتشر شده از پرونده تحقیق و تفحص بنیاد شهید در مجلس مبنی بر دستگیری تعدادی از مدیران سابق این نهاد به دلیل فساد اقتصادی تایید کننده این ادعا می‌باشد.

مطالبه مشخص بسیج دانشجویی برای اصلاح وضعیت نابسامان بنیاد شهید و امور ایثارگران، شفافیت است که تعیین تکلیف هرچه سریعتر گزارش تحقیق و تفحص از این بنیاد در مجلس کمک شایانی به این موضوع خواهد کرد، تحقیق و تفحصی که از مجلس قبلی آغاز شده و پس از گذشت چندین سال همچنان پرونده آن مفتوح است.

بسیج دانشجویی تاخیر در قرائت این گزارش را مصداق ظلم سازماندهی شده علیه خانواده های شهدا و ایثارگران دانسته و تک تک نمایندگان مجلس را در اتفاق اخیر و اتفاق‌های مشابه آینده مسئول می داند.

در پایان بسیج دانشجویی ضمن آرزوی سلامتی هرچه زودتر برای همسر جانباز کریم نورمحمدی تاکید می‌کند شفافیت و تعیین تکلیف گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس شورای اسلامی فوری‌ترین اقدام لازم جهت ساماندهی مسائل بنیاد شهید است.  بدیهی هست که منظور از تعیین تکلیف گزارش، به جریان یافتن این پرونده و قرائت آن در مجلس و به دنبال ان رسیدگی به بند بند گزارش توسط مجلس و سایر نهادهای مسئول است.

در ضمن بسیج دانشجویی آمادگی خود را برای رسیدگی به این موضوع اعلام میدارد و مسئولین بنیاد شهید و نمایندگان مجلس بدانند فرزندان انقلابی خمینی کبیر تا احقاق حقوق صنفی این قشر مظلوم در تاریخ انقلاب، همراه و هم قدم خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران خواهند ماند  و از پای نخواهند نشست.

والسلام علی من اتبع الهدی
بسیج دانشجویی دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق(ع)، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی و صنعتی امیرکبیر

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top