تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/12/25 - 16:16
کد خبر: 230137

دهن‌کجی دعایی به تفکرات امام(ره)؛

وقتی یک آخوند مدعی خط امام(ره) برای رهبر جبهه ملی با پرچم شیر و خورشید نماز می‌خواند +عکس

وقتی یک آخوند مدعی خط امام(ره) برای رهبر جبهه ملی با پرچم شیر و خورشید نماز می‌خواند +عکس

سیدمحمود دعایی نماینده ولی فقیه و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات بر پیکر عبدالعلی ادیب برومند، رهبر جبهه ملی در حالی نماز خواند که بر روی پیکرش پرچم شیر و خورشید قرار داده شده بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: سیدمحمود دعایی که در سابقه اش حمایت از سران فتنه را نیز دارا می باشد؛ با حضور در منزل یکی از فعالان سابق جبهه ملی ایران که مرحوم شده است، بر پیکر وی با پرچم شیر و خورشید نماز میت خواند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدمحمود دعایی نماینده ولی فقیه و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات بر پیکر عبدالعلی ادیب برومند در حالی نماز خواند که بر روی پیکرش پرچم شیر و خورشید قرار داده شده بود.

عبدالعلی ادیب برومند که بود؟
عبدالعلی ادیب برومند ۹۲ ساله، گرچه طی سال های گذشته بیشتر به عنوان یک چهره هنری در زمینه شعر در برخی رسانه ها اخباری از وی منتشر می شد، اما با رجوع به سوابق وی به نکات قابل تأملی خواهیم رسید.

نماز میت دعایی با پرچم شیر خورشید +عکس

عبدالعلی ادیب برومند (زاده ۱۳۰۳ گز-۲۳ اسفند ۱۳۹۵) که طی سال های گذشته و پس از کریم سنجابی رئیس هیئت رهبری و شورای مرکزی جبهه ملی ایران شده بود و از اعضای مؤثر این جبهه در سال های پیش از انقلاب و پس از آن بوده است.

گفتنی است جبهه ملی، از همان ابتدا با حاکمیت اسلام و روحانیت مخالف بودند بطوریکه این جبهه حتی حاضر نشد در محکومیت رژیم پهلوی به خاطر سرکوب قیام پانزده خرداد که در آن صدها نفر کشته شدند بیانیه صادر کند. این در حالی بود که شخص مصدق به جزئی‌ترین نامه‌ها و کارت پستال‌ها در موضوعات مختلف و به کوچکترین حوادث سیاسی کشور پاسخ و واکنش می‌داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جبهه ملی در اعتراض به روند و نتیجه انتخابات‌ها، مخالفت با ولایت فقیه و حاکمیت اسلام و روحانیت تا آنجا پیش رفت که ضمن محکوم کردن لایحه قصاص که حکم قرآن و دستور اسلام است، مردم را به راهپیمایی علیه این لایحه دعوت کرد و امام خمینی(ره) با اعلام اینکه «جبهه ملی از امروز محکوم به ارتداد است»، آنها را از صحنه سیاسی بیرون کرد و به حیات سیاسی آنها در کشور پایان داد.... اما بعد از گذشت سیزده سال، جبهه ملی در سال ۱۳۷۳ تحت رهبری ادیب برومند مجدداً احیا شد و به مخالفت‌های خود با جمهوری اسلامی ادامه داد که وی نیز در روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه دارفانی را وداع گفت.

استدلال عجیب دعایی برای توجیه اقدام عجیبش!
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات پیرامون اقدامش در رابطه با نماز خواندن بر پیکر عبدالعلی ادیب برومند، گفت: این پرچم را وسط نماز انداختند و نتوانستم نماز را برهم بزنم!

حال سوال اینجاست که چرا سیدمحمود دعایی پس از اقامه نماز میت، در حالی که پرچم شیر و خورشید روی پیکر ادیب برومند بوده است، همچنان نسبت به این مساله بی تفاوت است و اعتراضی نمی کند. در تصویر زیر این مساله به روشنی مشخص است.

نماز برای میت یا زنده کردن حیات یک جریان سیاسی؟
حضور سیدمحمود دعایی بر سر پیکر ادیب برومند در حالی صورت گرفت که وی مدعی پیروی از خط امام(ره) بوده و مشخص نیست ارتباط وی با جریان جبهه ملی در حالیکه همچنان با عنوان نماینده ولی فقیه در مؤسسه اطلاعات مشغول به فعالیت می باشد، قابل جمع است.

این اقدام دعایی گرچه شاید در خوشبینانه ترین حالت ابتدا در ذهن مخاطب اینگونه مطرح شود که این اقدام جهت گرامیداشت یک شاعر بوده است؛ اما خواندن نماز میت با پرچم شیر و خورشید دوران ستم شاهی این نگاه خوشبینانه را تحت تاثیر قرار می دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1395/12/25 - 20:00

برخی از روز اول نفوذی در بیت امام خمینی بودند.
مرتضی
1395/12/25 - 21:36

این پرچم و نشان شیر و خورشید باید هم برای خرد گم کردگان و وطن فراموش شدگان مثل خارچشم باشه!
1395/12/25 - 23:27

به مرتضی
خرد گم کرده کسی است که یک نشانه را که اولین بار ترکان سلجوقی به خاطر اعتقاد خرافی به طالع بینی وارد ایران کردند به نام مقدس الله ترجیح می دهد. حقا که از تجسم جاهلیت آخرالزمان هستید.
محمدعلی رضایی
1395/12/26 - 17:09

بسمه تعالی این آقای دعایی یکی از حامیان فتنه سال 88 میباشد
محمدعلی رضایی
1395/12/26 - 17:14

بسمه تعالی مرحوم حضرت امام ره در تاریخ 10/12/57 در زمانی که از تهران به قم تشریف آوردند در مدرسه فیضیه این پرجم و آرم شیر و خورشيد را خلاف اسلام اعلام نمودند حالا این آقا که خودش را از همه خط امامی تر میداند این عملش است حالا باید منتظر ماند تا ببینیم مجمع روحانیون مبارز که این آقا عضو آقا است و در فتنه 88 سكوت نموده بوده چیست
محمدرضا
1396/01/16 - 01:31

خدا عاقبتمون رو بخیر کنه
بلعم باعورا که از دانشمندان بنى اسرائیل بود، مقامش آنقدر بالا رفت که مستجاب الدعوه شد، و حضرت موسى(علیه السلام) از او به عنوان مبلّغ استفاده مى کرد، ولى بر اثر تمایل به فرعون و وعده و وعیدهاى او از راه حق منحرف شد و همه کرامات خود را از دست داد، تا آنجا که در صف مخالفان موسى(علیه السلام) قرار گرفت. این موضوع به زمان موسى(علیه السلام) یا سایر پیامبران اختصاص نداشته و بعد از پیامبر اسلام(صلى الله علیه و آله) و تا به امروز نیز ادامه دارد که بلعم باعوراها علم و دانش و نفوذ اجتماعى خود را در برابر درهم و دینار یا مقام و یا به خاطر انگیزه حسد در اختیار گروه هاى منافق و دشمنان حق قرار داده و مى دهند.
این افراد ویژگى هایى دارند که قرآن در آیات 176 و 175 سوره اعراف آن ویژگى ها را چنین بیان مى کند: آنها هواپرستانى هستند که خداى خود را فراموش کرده و همّتهایى پست دارند و تحت وسوسه هاى شدید شیطان قرار دارند و به آسانى قابل خرید و فروشند، آنها همانند سگهاى بیمارى هستند که هرگز سیراب نمى گردند.
چون فرعون تصمیم گرفت موسى و یارانش راتعقیب کند به بلعم باعورا گفت: از خدا بخواه که موسى و اصحابش به دست ما گرفتار شوند. او پذیرفت و به طرف موسى(علیه السلام) و اصحابش به راه افتاد تا آنها را نفرین کند. چهارپاى وى از حرکت امتناع ورزید، بلعم باعورا حیوان را زد؛ خداوند حیوان را به زبان آورد و حیوان گفت: واى بر تو چرا مرا مى زنى؟ آیا مى خواهى همراه تو بیایم که تو پیامبر خدا و قومش را نفرین کنى؟ بلعم باعورا آنقدر آن حیوان را زد تا جان داد. در این هنگام اسم اعظم از دست او رفت.
سید علی حسینی
1396/02/23 - 21:24

این نشان از شعور سیاسی و احترام به اعتقادات سیاسی مخالفین خود هست. یک مسلمان موحد باید اخلاق سیاسی و احترام به مخالف خود را داشت باشد. آن فرد هم حالا جبهه ملی و... بالاخره یک انسان و یک ایرانی بود و فوت کرده خودش میداند با اعمال خودش! مگر اینکه شما برای دنیا پس از مرگ آن نیز برنامه حصری داشت باشید کمی اخلاق سیاسی و مروت و انسانیت داشته باشید. سیاسی کاری نکنید!!!
علیرضا
1397/03/09 - 12:42

پرچم شیر و خورشید هویت ملی هر ایرانی است
فرزین
1397/04/15 - 12:25

لعنت به شما دانشجو نماهای فسیل . خدا لعنتتان کند
فریاد حق
1398/07/08 - 23:30

درود بر آقای دعایی، که به عنوان یک مسلمان حقیقی درست ترین عمل را انجام داده، و به واجبات دین خدا عمل کرده، و به اینکه فرد متوفی چه تفکر سیاسی داشته، کاری نداشته، و وظیفه خود را به عنوان یک اخوند دینی درست انجام داده، و نظرات سیاسی و تفکرات سیاسی افراد احترام گذاشته، و مانند دیکتاتورها که، تمامیت خواه هستن و میخواهند تفکر خود را بر همگان تحمیل کنند عمل نکرده، این افرادی که به ایشان ایراد می گیرند، بی شک در بحث منطقی هیچ در چنته ندارند، و از اون مدل افرادی هستن که، می گویند هرکس مانند ما فکر نکند، کافر هست، و وطن فروش هست، و خود را برترین انسان ها و مومن ترین افراد می دانند، که البته بر همگان اثبات شده که این افراد، پوچ و متحجر هستند، و با این تفکر پوسیده خود بزرگترین ضربه را به دین و مذهبمان زده اند، و فکر می کنند که می توانند دین و مذهب ما را به نفع خود تصرف کنند، بهتر هست این افراد بدانند که ما همه مسلمان و شیعه هستیم، مسایل دینی مذهبی را، با سیاست بنفع خود سوق ندهید، چراکه باعث، خدشه دار شدن اعتقادات افراد خواهید شد.
تورهای مسافرتی آفری
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top