تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/12/26 - 17:36
کد خبر: 230250

اکثر فلسطینی‌ها خواهان استعفای عباس هستند

نتایج این نظرسنجی که در بازه زمانی ۸ الی ۱۱ مارس جاری در هر دو منطقه کرانه باختری و غزه برگزار شد، نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از فلسطینیان (۴۱ درصد در کرانه باختری و ۴۲ درصد در باریکه غزه) اعلام کرده‌اند که در انتخابات شهرداری‌ها که قرار است در ماه مه آینده برگزار شود، شرکت خواهند کرد و ۳۵ درصد اعلام کرده اند که به هیچ وجه در این انتخابات شرکت نخواهند کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: نتایج نظرسنجی مردمی نشان می دهد که ۶۴ درصد از فلسطینیان علاقه مند به استعفای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هستند و نسبت عدم رضایت از عملکرد وی به ۶۱ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، نتایج نظرسنجی مرکز فلسطینی پژوهش‌های سیاسی و میدانی در رام‌الله که نتایج آن بر روی پایگاه اینترنتی این مرکز منتشر شد، نشان می‌دهد ۶۴ درصد از فلسطینی‌ها خواهان استعفای عباس و تنها ۳۱ درصد خواهان بقای وی هستند. این آمار در کرانه باختری ۶۱ درصد و در غزه ۷۰ درصد است و میزان عدم رضایت از عملکرد عباس ۶۱ درصد در مقابل رضایت تنها ۳۶ درصد است.نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در صورت نامزدی اسماعیل هنیه، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس برای تصدی سمت ریاست تشکیلات خودگردان، وی ۴۷ درصد آرای شهروندان فلسطینی را به خود اختصاص خواهد داد و رقیب سرسخت محمود عباس به شمار می‌رود.

در بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی درباره برگزاری انتخابات پارلمانی جدید با مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی فلسطین آمده است که ۶۹ درصد از شهروندان فلسطینی در این انتخابات مشارکت خواهند کرد و فهرست "تغییر و اصلاح" وابسته به جنبش حماس ۳۰ درصد آرای فلسطینی ها را به خود اختصاص خواهد داد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، میزان آرای جنبش فتح نسبت به سه ماه قبل کاهش یافته و از ۴۱ درصد به ۳۶ درصد رسیده است.

نتایج این نظرسنجی که در بازه زمانی ۸ الی ۱۱ مارس جاری در هر دو منطقه کرانه باختری و غزه برگزار شد، نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از فلسطینیان (۴۱ درصد در کرانه باختری و ۴۲ درصد در باریکه غزه) اعلام کرده‌اند که در انتخابات شهرداری‌ها که قرار است در ماه مه آینده برگزار شود، شرکت خواهند کرد و ۳۵ درصد اعلام کرده اند که به هیچ وجه در این انتخابات شرکت نخواهند کرد.

علاوه بر این ، اکثریت (۷۷ درصد) فلسطینیان از واکنش مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به اعلام ساخت شش هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی ابراز نارضایتی کرده‌اند و در مقابل، اکثریت ۷۲ درصدی تاکید نمودند که محمود عباس در تهدید خود نسبت به توقف همکاری‌های امنیتی با اسرائیل در صورت تداوم شهرک سازی‌ها جدی نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top