تاریخ انتشار: جمعه 1396/01/04 - 15:07
کد خبر: 230687

نوروز دانشجویان صنعتی اصفهان در مناطق محروم کرمان

اتفاق های خوبی که در اردوهای جهادی برای اهالی مناطق محروم و متقابلا برای دانشجویان رقم می خورد، سالیان سال پایه و اساس تصمیمات زندگی را در این دو گروه تشکیل می دهد، دو گروهی که تحت تاثیر اردوهای جهادی هستند. همواره فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و ایجاد کسب و کار برای مردم در مناطق محروم از اهداف اصلی اردوهای جهادی خواهد بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ۱۰ روز تلاش عیدانه گروه جهادی قمربنی‌هاشم(ع) در طبق‌نمدار کرمان با هدف کمک به محرومین صورت گرفت.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، اردوی جهادی از آن دست برنامه های دانشجویی است که نه تنها در زمان تحصیل دانشجویان، بلکه تا سال های بعد نیز اثرات مثبت آن بر زندگی حاضران در این اردوها قابل مشاهده است؛ اردوهایی که فارغ از زرق و برق های اردوهای خاص دانشجویی، سادگی و صمیمیت در آن موج می‌زند.

اتفاق های خوبی که در اردوهای جهادی برای اهالی مناطق محروم و متقابلا برای دانشجویان رقم می خورد، سالیان سال پایه و اساس تصمیمات زندگی را در این دو گروه تشکیل می دهد، دو گروهی که تحت تاثیر اردوهای جهادی هستند. همواره فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و ایجاد کسب و کار برای مردم در مناطق محروم از اهداف اصلی اردوهای جهادی خواهد بود.

صادق مفرد، مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: در ایام نوروز ۳۰۰ اردوی جهادی با شرکت ۱۲ هزار دانشجو برگزار می شود.

در این میان هرساله دانشجویان دانشگاه های اصفهان با هدف محرومیت زدایی از مناطق دورافتاده استان و حتی خارج از استان نقش خود را در این امر به خوبی اجرا کرده است. نمونه ای از این تلاش های بی مضایقه دانشجویان در گروه بزرگ جهادی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان نمایان می شود که قسمتی از آن به شرح زیر است:

۱۰ روز تلاش عیدانه گروه جهادی قمربنی‌هاشم (ع) در طبقنمدار کرمان

محسن کاشانی، مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: گروه جهادی قمربنی‌هاشم (ع) دانشگاه صنعتی اصفهان هر ساله نوروز خود را در کنار مردم محروم کشور سپری می‌کند و در شناسایی جدید خود در استان کرمان، با منطقه محرومی به نام طبق نمدار آشنا شده است و همزمان با نوروز ۹۵ فعالیت جهادی خود را در این منطقه آغاز کرد.

کاشانی افزود: گروه جهادی قمر بنی هاشم(ع) شامل جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان است که هر ساله نوروز خود را در کنار مردم محروم کشور سپری می کنند. این گروه تجربه بیش از ۱۵ سال فعالیت در مناطق محروم کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و فارس را دارد که در شناسایی جدید خود در استان کرمان، با منطقه محرومی به نام طبق نمدار از بخش رودبار جنوب شهرستان زهکلوت (روستاهای طبق بال، زیران و ایست کوماچی) آشنا شده است.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: از حدود یک ماه قبل از عید برگزاری اردو، شناسایی های لازم توسط جمعی از دانشجویان انجام شده بود و سه روستا که هر کدام شامل ۳۰ تا ۵۰ خانوار بود، در اولویت کار جهادی قرار گرفت.

لازم به ذکر است: گروه جهادی قمر بنی هاشم(ع) اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان اردوی امسال خود را از ۲۴ اسفند ۹۵ لغایت ۳ فروردین ۹۶ برگزار کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top