تاریخ انتشار: شنبه 1396/01/05 - 16:05
کد خبر: 230776

گزارش امنیتی اندروید در سال 2016؛

نقش مهم پچ امنیتی گوگل در امنیت کاربران

با رونمایی از اندروید 7 نوقا گوگل چندین قابلیت پشت پرده را برای بهبود امنیت گوشی های اندرویدی در اختیار مصرف کنندگان قرار داد. اولین آن‌ها فرآیند ساده راه اندازی سیستم است که نصب آپدیت های OTA را به مراتب آسوده‌تر می‌کند. همراه آن پشتیبانی از فایل های رمزگذاری شده، بازطراحی مولفه‌ها برای ممانعت از حملاتی موسوم به "Stragefight” و دیگر قابلیت‌های امنیتی کوچک دیگر نیز به اندروید نوقا اضافه شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: اندروید همواره به عنوان یک پلتفرم موبایلی شناخته می‌شود که تاریخچه امنیتی نامشخصی دارد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از الف، در واقع هزاران گزارش از تاثیرگذاری نرم افزارهای مخرب بر روی این سیستم عامل و حتی فروشگاه اپلیکیشن (پلی استور) گوگل منتشر شده است.

اما این شرکت بارها اعلام کرده است که عزم خودش را برای مبارزه با این مشکل جزم کرده است و اقدامات مختلفی را برای اثرگذاری بر روی این قضیه نظیر عرضه به روزرسانی های ماهانه که به پچ امنیتی گوگل معروف هستند انجام داده است. امروز گوگل گزارش امنیتی سالانه پلتفرم خود را منتشر کرد که نکات برجسته‌ای از مبارزات آن‌ها با نرم افزارهای مخرب در سال 2016 را ارائه می‌کند.

اول از همه، با رونمایی از اندروید 7 نوقا گوگل چندین قابلیت پشت پرده را برای بهبود امنیت گوشی های اندرویدی در اختیار مصرف کنندگان قرار داد. اولین آن‌ها  فرآیند ساده راه اندازی سیستم است که نصب آپدیت های OTA را به مراتب آسوده‌تر می‌کند. همراه آن پشتیبانی از فایل های رمزگذاری شده، بازطراحی مولفه‌ها برای ممانعت از حملاتی موسوم به "Stragefight” و دیگر قابلیت‌های امنیتی کوچک دیگر نیز به اندروید نوقا اضافه شده است.

علاوه بر این، گوگل برخی دیگر از اقدامات را انجام داده تا توسعه دهندگان پلی استور را نیز به بهبود امنیت برنامه هایشان تشویق کند که شامل 18 عملیات برای اطلاع به سازندگان در هنگام حملات هکرها است. همچنین این شرکت برای کاربران خود ابزارهای محافظتی نظیر تایید برنامه‌ها در هر سرویس پلی استور جهت اسکن خودکار آن‌ها و عاری بودن آن‌ها از کدهای مخرب را نیز ارائه کرد. در سمتی دیگر گوگل تحت یک پروژه به نام "Android Security Rewards Program” پاداشی حدود 1 میلیون دلار را به 125 تیم تحقیقاتی پرداخت کرده است. البته آن‌ها مسابقات خارجی مختلفی را نیز در همین راستا برگزار کرده‌اند. در زیر می‌توانید لیستی از بیشترین دریافت کنندگان پچ امنیتی گوگل را مشاهده کنید. جالب اینجاست که گوشی های چند تولیدکننده چینی بزرگ نظیر شیائومی و هواوی در لیست زیر دیده نمی‌شود:

پچ امنیتی گوگل و تولیدکنندگان اندرویدی
تمامی این موارد مثبت و امیدبخش است، با این حال پچ امنیتی گوگل با توجه به این که شرکت های کمی از نسخه خام اندروید استفاده می‌کنند کمتر بر روی کاربران نهایی تاثیرگذار است. هرچه به جلوتر می‌رویم تولید کنندگان با فاصله زمانی کمتری از گذشته پچ امنیتی گوگل را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند، بنابراین می‌توان امیدوار بود که سال 2017، سال ایمن‌تری برای گوشی های هوشمند باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top