تاریخ انتشار: شنبه 1396/01/12 - 21:39
کد خبر: 231152

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خبرداد:

خودسازی و محرومیت‌زدایی مهمترین هدف اردوهای جهادی است

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: دانشجویان در چند روزی که در اردو هستند تجربه یک زندگی گروهی را بدست می آورند و چون مسائل و مشکلات را می بینند قدر زندگی و داشته خودشان را هم بهتر می دانند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: در ایام نوروز امسال تعداد ۵ گروه جهادی با حضور در روستاهای محروم شهرستان های نهبندان، خوسف و بشرویه به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، علی قاسمی در حاشیه بازدید از گروه جهادی خیبر پیام نور بیرجند در جمع خبرنگاران گفت: امسال هم مانند سالهای قبل گروه های جهادی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در ایام تعطیلات نوروز با حضور در مناطق محروم استان مشغول به خدمت رسانی به محرومین شدند.

وی افزود: در ایام نوروز امسال تعداد 5 گروه جهادی متشکل از سه گروه از دانشگاه پیام نور بیرجند، یک گروه ابن حسام و یک گروه از بشرویه با حضور در روستاهای محروم شهرستان های نهبندان، خوسف و بشرویه به خدمت رسانی مشغول هستند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اظهارداشت: دانشجویان برادر در این اردو به انجام فعالیت های عمرانی، فرهنگی و آموزشی و خواهران فعالیت های فرهنگی، آموزشی، مشاوره، برگزاری انواع کلاس ها از جمله خیاطی، تابلوفرش، چرم دوزی، قلاب بافی و کلاس های آموزشی برای کودکان مانند قرآن احکام، نقاشی و غیره می پردازند.

قاسمی گفت: مهمترین اهداف اعزام گروه های جهادی خودسازی خود دانشجویان، محرومیت زدایی، ایجاد روحیه نشاط و انگیزه در بین روستائیان است.

وی بیان داشت: دانشجویان بدلیل اینکه مدیران و مسئولان آینده کشور هستند، با حضور در اردوهای جهادی محرومیت ها و مشکلات را می بینند و وقتی مسئول شدند با توجه به شناختی که دارند خدمات بهتری را به مردم این مناطق خواهد کرد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ادامه داد: دانشجویان در چند روزی که در اردو هستند تجربه یک زندگی گروهی را بدست می آورند و چون مسائل و مشکلات را می بینند قدر زندگی و داشته خودشان را هم بهتر می دانند.

قاسمی گفت: در این اردو جهادگران مسائل و مشکلات روستاها را نیز رصد می کنند و برای مسئولان مربوطه ارسال می کنند تا در راستای رفع مشکلات قدم بردارند.

وی افزود: اردوی های جهادی علاوه بر خودسازی و کار و تلاشی که صورت می گیرد برای دانشجویان یک اردوی شاد و بانشاط است، دانشجویان بابرنامه های مختلفی که در این اردو دارند به سلامت روحی و جسمی خود نیز توجه خاصی دارند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: حضور روحانیون و طلاب در گروه های جهادی باعث می شود تا علاوه اینکه در خود گروه مسائل معرفتی بهتر مطرح شود، مردم روستا نیز موضوعات دینی خود را از روحانی گروه می پرسند.

قاسمی افزود: برگزاری حلقه های صالحین در گروه های جهادی از جمله برنامه های فرهنگی خوب گروه ها است که در این اردو توجه خاصی به آن می شود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل روستاهای خراسان جنوبی در حال حاضر بیکاری و اشتغال و معیشت است، لذا باید در به مردم مشاغلی آموزش داده شود که با هزینه کم در خانه انجام می شده باشد و روستایی را در همان محل شکونت نگه دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top