تاریخ انتشار: شنبه 1396/01/19 - 09:14
کد خبر: 231747

پرداخت وام با درصدهای بالا مانع کارآفرینی می‌شود

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک‌های کشور فعالیت چندانی ندارند و با پرداخت وام با درصدهای بالا سبب می‌شوند کار آفرینی رشد نکند. بانک‌ها باید تسهیلات را با درصد کم به کارآفرینان اختصاص دهند تا تشویق به سرمایه‌گذاری شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون یکی از موضوعات اصلی کشور اشتغال جوانان است. اگر بخواهیم بحث اشتغال را رونق دهیم باید بتوانیم فضا را برای بخش خصوصی بازتر و بروکراسی‌های اداری را کم کنیم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی درباره نامگذاری سال به نام "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال،" اظهار کرد: با توجه به اینکه دو سال متوالی است که مقام معظم رهبری سال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی معرفی می‌کنند به اهمیت موضوع پی می‌بریم. اگر شعارهای این چند سال را بررسی کنیم خواهیم دید که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقتصاد را در اولویت اساسی قرار داده‌اند و  در صحبت‌هایشان در ابتدای سال بر تولید و اشتغال تأکید فراوان داشتند. بنابراین اهمیت این سخنان را باید دولتمردان درک کنند و در جهت عملی شدن اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال گام بردارند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک‌های کشور فعالیت چندانی ندارند و با پرداخت وام با درصدهای بالا سبب می‌شوند کار آفرینی رشد نکند. بانک‌ها باید تسهیلات را با درصد کم به کارآفرینان اختصاص دهند تا تشویق به سرمایه‌گذاری شوند.

سلیمی گفت: باید کیفیت تولیدات داخلی را ارتقا دهیم تا تولیدات داخلی با کالای مشابه خارجی بتواند رقابت کند که این امر هم مشروط به استفاده از فناوری‌های روز دنیاست. البته نخبگان زیادی هم داریم که می‌توانند سرمایه‌گذاری اصولی کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «آن‌قدر باید جنس با کیفیت تولید کنیم که تولیدات داخلی تبدیل به برند شوند» خاطرنشان کرد: همچنین باید بازاریابی خوبی در جهان کنیم تا بتوانیم تولیدات خود را به کشورهای هدف صادر کنیم. بخش خصوصی و دولتی باید فعالیتشان را دو چندان کنند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

وی افزود: اگر بخواهیم تولیدمان قابل رقابت با دنیا باشد باید سرمایه‌گذاری خارجی هم داشته باشیم. باید بتوانیم از تکنولوژی‌های نوین روز استفاده کنیم و در کنار سرمایه‌گذاران خارجی رشد خود را داشته باشیم چراکه دیگر فرصت آزمون و خطا نیست، بنابراین با تعامل سازنده با دنیا باید بتوانیم به اهدافمان برسیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top