تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/01/20 - 16:06
کد خبر: 231948

جلالی: مصرف کالای داخلی، الفبای تحقق اقتصاد مقاومتی است

اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر و به تکرار بر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌فرمایند بیانگر اهمیت این سیاست است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رییس مرکز پژوهش های مجلس، تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند عزم ملی و اراده‌ای جهادی از سوی مردم و مسئولان دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار تحکیم پایه‌های اقتصادی و استقلال سیاسی کشور است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، مراسم میلاد مسعود امام علی (ع) و دیدار نوروزی کارکنان و کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه 20 فروردین ماه) در محل این مرکز برگزار شد.

جلالی در این نشست با تبریک سال نو و فرارسیدن ایام مبارک ماه رجب به ویژه میلاد مسعود امام علی (ع) با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خویش در مشهد مقدس، ثبات سیاست‌ها و قوانین و حذف قوانین دست و پا گیر را از وظایف مجلس در راستای رونق تولید داخلی  برشمردند و پس از این فرمایشات ریاست محترم مجلس طی تماس‌هایی با بنده و روسای کمیسیون‌های تخصصی، دستوراتی مبنی بر ارائه راهکارها و سازوکارهای مناسب در جهت تحقق منویات معظم له در حوزه اقتصاد مقاومتی صادر کردند که براین اساس کار را در سال نو آغاز و مسیر پیشرفت کشور با هدف دستیابی به تولید و اشتغال را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اقدامات تقنینی صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس ماه‌های پایانی سال گذشته گزارش‌های مطلوبی در حوزه اقدامات مجلس در حوزه اقتصاد مقاومتی تهیه کرد که در آن به بررسی این روند به ویژه در دو حوزه برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 کل کشور پرداخت شده بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و کار دقیق تلاش کنیم تا خدمات کارشناسی و پژوهشی مطلوبی از  سوی مرکز به نمایندگان مجلس ارائه شود تا نمایندگان در دومین سال فعالیت مجلس دهم در جهت قانونگذاری کارآمدتر گام بردارند.

وی در ادامه تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند عزم ملی و اراده‌ای جهادی از سوی مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر و به تکرار بر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌فرمایند بیانگر اهمیت این سیاست است.

جلالی اقتصاد مقاومتی را راهکار تحکیم پایه‌های اقتصادی و استقلال سیاسی کشور دانست و یادآور شد: تولید و اشتغال نیازمند قانونگذاری کارآمد از سوی مجلس، اجرای صحیح از سوی دولت و حمایت همه جانبه از سوی قوه‌قضاییه است تا نتایج آن در معیشت مردم به ویژه اشتغال جوانان ملموس و قابل مشاهده باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تصرح کرد: جلوگیری از واردات غیر ملزوم و مصرف کالای داخلی، می‌تواند الفبای مردم و مسئولان در رونق تولید و ایجاد اشتغال کشور باشد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا سال 96 سال شکوفایی اقتصاد ایران در راستای رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه معیشت و اشتغال جوانان باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز همچون گذشته آمادگی دارد تا اقدامات موثر و کارآمدی را در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشتغال به انجام رساند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top