تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/21 - 16:16
کد خبر: 232082

تا سال 1404 اجرایی می‌شود

برنامه جذب 50 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ آزاد

این دانشگاه‌ با ایجاد شبکه بین‌الملل با همکاری واحدهای دانشگاهی برون مرزی، واحدهای جامع داخل و واحد الکترونیکی توانست پاسخگوی نیازهای آموزشی فارسی زبانان و غیر فارسی زبانان از طریق‌ آموزش مجازی باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرکل بین‌الملل دانشگاه آزاداسلامی از برنامه این دانشگاه برای جذب بیش از 50 هزار دانشجوی خارجی تا سال 1404 خبر داد و گفت: در این راستا اساتید مسلط به زبانهای خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد شناسایی خواهند شد و تعداد دانشجویان خارجی افزایش می یابد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، دکتر حسین ابراهیمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد به منظور پیشتازی در مرزهای دانش و فناوری با مرجعیت علمی در جهان درصدد افزایش دانشجویان غیر ایرانی است، گفت: هدف دانشگاه آزاد اسلامی حضور 50 هزار دانشجوی غیرایرانی تا سال 1404 در این دانشگاه‌ است.

با اشاره به راه اندازی شبکه بین‌الملل در دانشگاه آزاد گفت: با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد در داخل و خارج کشور و مصوبه هیات امنای این دانشگاه مبنی بر تاسیس دفاتر دانشگاه آزاد در کشورهای هدف و همچنین وجود بستر آموزش الکترونیکی تحت عنوان "واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی" شبکه بین المللی این دانشگاه با عضویت واحدهای جامع، واحد الکترونیک، واحدهای برون مرزی و دفاتر دانشگاه در خارج از کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌آزاد، دانشگاهی برتر در ارائه کیفیت بالای خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، گفت: این دانشگاه‌ با ایجاد شبکه بین‌الملل با همکاری واحدهای دانشگاهی برون مرزی، واحدهای جامع داخل و واحد الکترونیکی توانست پاسخگوی نیازهای آموزشی فارسی زبانان و غیر فارسی زبانان از طریق‌ آموزش مجازی باشد.

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه ایجاد بستر تحصیل ایرانیان و فارسی زبانان مقیم خارج از کشور و متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد از طریق واحد الکترونیک در فاز اول صورت گرفت، تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این شبکه، همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های طرح‌های پژوهشی، دوره‌های کوتاه مدت آموزشی، دوره‌های مشترک تحصیلی، طرح‌های مشترک اقتصادی دانش بنیان و تبادلات دانشجویی و اساتید بین اعضای شبکه است.

ابراهیمی به تعداد دانشجویان غیر ایرانی حاضر در دانشگاه‌آزاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در واحدهای داخل کشور 6 هزار و 870 نفر، دانشجویان شاغل به تحصیل در واحدهای برون مرزی هزار و 808 نفر و دانشجویان شاغل به تحصیل در واحدهای بین المللی داخل کشور بیش از 30 هزار نفر است.

ایجاد سامانه دو زبانه ثبت نام اساتید مسلط به زبان های غیر فارسی
وی از ایجاد سامانه دو زبانه ثبت‌نام اساتید مسلط به زبان‌های غیر فارسی در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: در راستای منویات رهبری مبنی بر یادگیری و استفاده از دیگر زبان‌ها در کنار زبان انگلیسی دانشگاه‌آزاد اسلامی سامانه‌ای برای تهیه بانک اطلاعاتی جامع اساتید بین‌المللی دانشگاه آزاد ایجاد کرد تا از ظرفیت این اساتید برای پیشبرد اهداف بین‌المللی، توسعه واحدهای برون مرزی و کمک به بهبود وضعیت شبکه بین‌المللی دانشگاه استفاده شود.

مدیرکل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی همچنین افزود: سامانه دو زبانه ثبت نام اساتید مسلط به زبان‌های غیرفارسی با آدرس www.flpl.iau.ir در کمتر از یک سال توانست بسیاری از ظرفیت‌های بالای علمی و بین‌المللی اساتید ایرانی را برای پیشبرد اهداف کلان توسعه‌ای کشور شناسایی کند.

وی به دیگر سامانه‌های طراحی شده در شبکه بین‌الملل در دوران مدیریت جدید دانشگاه اشاره کرد و گفت: از جمله این سامانه‌ها می‌توان به وبسایت اداره کل بین‌الملل، سامانه ثبت‌نام متقاضیان غیرایرانی، سامانه پذیرش دانشجویان ایرانی و فارسی زبانان خارج از کشور، سامانه ثبت‌نام اساتید مسلط به زبان‌های غیر فارسی و ... اشاره کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top