تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/01/24 - 17:40
کد خبر: 232405

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه کشاورزی ساری:

ریخته شدن هزاران تن مرکبات به داخل دریا از نشانه های مطلوب بودن شرایط است؟

باغدارانی که به دلیل مشکلات مالی ایام عید خود را با سرافکندگی به سر بردند و برای سال زراعی جدید علاوه بر هزینه های عادی نیازمند تحمیل هزینه های اضافی جهت احیای قسمت های آسیب دیده باغ خود هستند آیا از وضعیت مناسبی برخودار هستند؟ یا اینکه ریخته شدن هزاران تن مرکبات به داخل دریا از نشانه های مطلوب بودن شرایط است؟

خبرنامه دانشجویان ایران: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه کشاورزی ومنابع طبیعی ساری در خصوص گله مندی کشاورزان از بی توجهی به بخش کشاورزی بیانیه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن بیانیه به شرح ذیل است:

استان دار محترم مازندران
جناب آقای ربیع فلاح

در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان مازندران مطلع شدیم که فرموده اید الحمدالله باغداران از کمک‌های دولت برای جبران خسارت برف و سرمای اخیر برخوردار شدند و از وضع مناسبی برخوردار و رضایتمند هستند.

در سخنان منصوب شده به شما سه کلید واژه جبران خسارت، وضع مناسب و رضایتمندی وجود دارد در اینجا لازم می دانیم به چند نکته اشاره کنیم.

اصولا تعبیر شما از جبران خسارت چیست؟ در سرمای اخیر نه تنها دست رنج یکساله باغداران بلکه خود باغ دچار خسارات شدیدی شد که جبران آن نیازمند چندین سال فعالیت می باشد. حال چگونه کمک  دولت که شامل کسر ناچیزی از باغداران بود جبران کننده باشد؟ و آیا منظور شما از کمک زمانی بود که پرتقال از مصر و ترکیه وارد کشور شد؟ در حالی که  به عقیده کارشناسان پرتقال موجود در انبارها برای تامین کشور کافی بود!

تشریح فرمایید چه وضعی را مناسب می دانید؟ باغدارانی که به دلیل مشکلات مالی ایام عید خود را با سرافکندگی به سر بردند و برای سال زراعی جدید علاوه بر هزینه های عادی نیازمند تحمیل هزینه های اضافی جهت احیای قسمت های آسیب دیده باغ خود هستند آیا از وضعیت مناسبی برخودار هستند؟ یا اینکه ریخته شدن هزاران تن مرکبات به داخل دریا از نشانه های مطلوب بودن شرایط است؟

همچنین رضایتمندی باغداران را چگونه برداشت کردید درحالی که ماه گذشته محقق نشدن خرید تضمینی پرتقال و مرکبات خسارت دیده باغبان ها با قیمت مناسب در سال جاری باعث تجمع اعتراض آمیز باغداران با ماشین های پر از مرکبات در مقابل ساختمان جهاد کشاورزی استان شد؟  آیا خرید با قیمت 40 تومان باعث رضایتمندی باغداران شد و یا پس از اعتراض آن ها، وعده خرید پرتقال های یخ زده به شرط آب دار بودنموجب رضایتمندی باغداران شد؟ وقتی به گفته کارشناسان حدود 1000 میلیارد تومان به محصولات باغداران خسارت وارد شده است و  سفره این قشر زحمت بیش از پیش کوچکتر شده است، اصولا امسال با کدام باغ و کدام سرمایه قرار است رضایتمندی از شرایط حاصل شود؟

جناب آقای استاندار پیش تر نیز فرموده بودید و در 16 آذر امسال نیز مجددا تصریح کردید در بازارهای استان مازندران برنج خارجی وجود ندارد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. اما بدانید کشاورزان و شالی کاران و حتی مردم نیز از واردات بی رویه برنج خارجی گله مند هستند. اگه سری به بازارهای مازندران بزنید با کیسه های انباشته شده از برنج خارجی مواجه خواهید شد. اصلا چرا راه دور برویم، کافیست یک روز سر میز نهار دانشگاه  مهمان ما باشید!

سخن آخر اینکه 16 آذر امسال از شما تقاضا نمودیم نماینده ای جهت پاسخگویی به 100 سوال اساسی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی از رئیس جمهور معرفی کنید اما متاسفانه هنوز چشم در راه هستیم.

اکنون بار دیگر بر این خواسته خود پافشاری کرده و امیدواریم با ارسال نماینده خود اندکی ارزش برای قشر  دانشجویی مازندارن قائل شوید.

و من الله توفیق

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top