تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/01/29 - 11:24
کد خبر: 232893

عمده مدارس آموزش از راه دور در کشور استیجاری هستند

وی افزود: امروز آموزش از راه دور یک ضرورت اجتناب ناپذیر و فرصت ارزشمند برای آموزش و پرورش برای نسل جدید و آینده است و آموزش و پرورش بدون آموزش از راه دور نمی تواند موفق باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر عمده مدارس آموزش از راه دور در کشور استیجاری هستند اما در قانون دائمی شدن مدارس غیر دولتی، دو ماده تکلیفی به بانک‌ها برای ارائه تسهیلات جهت احداث این مدارس وجود دارد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، گودرز شاهمرادی مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در دوره آموزشی ـ توجیهی بهره‌وری در آموزش و پرورش که با حضور کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش از راه دور کشور در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس قانون دایمی شدن مدارس غیر دولتی، مدارس آموزش از راه دور هم از امکانات و اختیارات مدارس غیر دولتی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این قانون همه دستگاه‌ها با ذکر نام و فعالیت مشخص شده است، افزود: همچنین بر اساس این قانون، مؤسسان مدارس از راه دور مانند مؤسسان دیگر مراکز غیر دولتی مورد تکریم آموزش و پرورش خواهند بود که این حرکت ارزشمندی است.

شاهمرادی با اشاره به مواد قانونی حمایت از مدارس آموزش از راه دور نیز گفت: در حال حاضر عمده مدارس آموزش از راه دور ما در کشور استیجاری هستند که در قانون جدید دو ماده تکلیفی به بانک‌ها برای ارائه تسهیلات جهت احداث این مدارس وجود دارد که از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی عنوان داشت: شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیر دولتی یک شورای مشورتی و زیر مجموعه کارشناسی آموزش از راه دور و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش است و ما در این شورا به دنبال بهره‌گیری از خرد جمعی و گروهی هستیم.

این مقام وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نیازهای روزافزون و گسترده آموزش، وجود انواع محدودیت‌ها و ممنوعیت برای مخاطبان، نارسایی سیستم آموزش سنتی رایج و فراهم بودن امکان فنی گسترش آموزش‌ها از مهم‌ترین دلایل ایجاد مدارس آموزش از راه دور در کشور است که مدارس روستایی و بازماندگان از تحصیل اولویت برتر ما در این مدارس است.

شاهمرادی اظهار داشت: مدارس آموزش از راه دور مانند همه مدارس دیگر در ذیل سیاست‌های آموزش و پرورش در تحقق اهداف سند تلاش می‌کنند که فرصت‌های مناسبی برای ایجاد عدالت آموزشی و خدمات نوین آموزشی در کشور ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: امروز آموزش از راه دور یک ضرورت اجتناب ناپذیر و فرصت ارزشمند برای آموزش و پرورش برای نسل جدید و آینده است و آموزش و پرورش بدون آموزش از راه دور نمی تواند موفق باشد.

مدیر مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تقویت مباحثی از جمله کیفیت بخشی آموزشی و آموزش آن‌لاین را در مدارس آموزش از راه دور داخل کشور در اولویت برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی جدید قرار دارد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی توجیهی را تغییر در چهار سطح دانش، نگرش، رفتار فردی و گروهی عنوان کرد.

شاهمرادی اظهار داشت: تولیدات محتوایی جدید در قالب الکترونیکی برای پایه هفتم، هشتم، نهم، دهم و پیش‌دانشگاهی برای استفاده بر روی کامپیوتر و سیستم اندروید تهیه شده که در این دوره آموزشی رونمایی می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top