تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/02/04 - 04:59
کد خبر: 233435

راه‌یابی «ماکرون» و «لوپن» به دور دوم انتخابات فرانسه

در تاریخ معاصر، این نخستین بار است که نامزد هیچیک از احزاب بزرگ فرانسه نتوانستند به دور دوم انتخابات راه یابند و به عبارتی می‌توان نتیجه این انتخابات را «ناکامی بزرگ احزاب بزرگ فرانسه» قلمداد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: بنابر اعلام خبرگزاری فرانسه، «امانوئل ماکرون» و «مارین لوپن» با کسب بیشترین آراء در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و غلبه بر 9 رقیب دیگر خود، به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2017 راه یافتند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ساعت 8 صبح امروز به وقت محلی این کشور در سراسر فرانسه آغاز شد و دقایقی پیش (ساعت 20 به وقت محلی فرانسه) با تعطیل شدن آخرین حوزه انتخاباتی در این کشور پایان یافت و نتایج اولیه آن بر پایه نظرسنجی‌های صورت گرفته در حوزه‌های انتخاباتی از سوی رسانه‌ها اعلام شد.

طبق نتایج اولیه منتشر شده از سوی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فرانسه، «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل میانه‌روی جنبش «پیشرو» و «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی که برخی کارشناسان و تحلیلگران او را «ترامپ فرانسه» می‌نامند، توانستند با کسب بیشترین آراء بر 9 رقیب دیگر خود غلبه کرده و به دور دوم انتخابات که در روز 7 ماه می آینده (17 اردیبهشت) برگزار خواهد شد، راه یابند.

بنابر اعلام مؤسسه نظرسنجی Ipsos، «فرانسوآ فیون» نامزد جمهوری‌خواهان با کسب 19.5 درصد آراء پس از ماکرون و لوپن در دور نخست انتخابات در جایگاه سوم قرار گرفته و «ژان لوک ملانشون» از حزب چپ افراطی نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و این نتیجه دقیقا همان چیزیست که مؤسسات نظرسنجی مختلف در فرانسه از چندی پیش آن را پیش‌بینی کرده بودند.

در تاریخ معاصر، این نخستین بار است که نامزد هیچیک از احزاب بزرگ فرانسه نتوانستند به دور دوم انتخابات راه یابند و به عبارتی می‌توان نتیجه این انتخابات را «ناکامی بزرگ احزاب بزرگ فرانسه» قلمداد کرد.

فرانسوآ فیون جمهوری‌خواه با نزدیک به 20 % آراء و بنوآ آمون سوسیالیست با نزدیک به 7 % آراء در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات از طرفداران خود خواستند که برای مقابله با لوپن و ممانعت از ورود وی به کاخ ریاست جمهوری الیزه، به ماکرون رأی دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top