تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/02/07 - 07:59
کد خبر: 233698

گزارشی از فعالیت انتخاباتی این روزهای تشکل‌های دانشجویی؛

در «میز انتخابات» دانشگاه‌ها چه می‌گذرد؟

در «میز انتخابات» دانشگاه‌ها چه می‌گذرد؟

برگزاری نشست های انتخاباتی در این روزها در دیگر دانشگاه ها ادامه دارد. تشکل های دانشجویی از هر طیفی این روزها تدارک ویژه ای برای انتخابات در نظر گرفته اند، برنامه هایی که طی روزهای اخیر نشان داده است، حاشیه های زیادی می تواند داشته باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که موضوع انتخابات بحث اول محافل مردم تبدیل شده است، در دانشگاه ها، تشکل های دانشجویی با برگزاری همایش هایی این فضار را به درون دانشگاه ها آورده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، دو اتحادیه دانشجویی بودند که طی هفته گذشته برنامه های ویژه ای را با حضور نامزدهای انتخاباتی و سیاسیون ترتیب دادند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه، همایشی را با عنوان «عزت ملی و کارآمدی اقتصادی» برگزار کرد. در این همایش که نزدیک به 600 نفر از دفاتر این اتحادیه دانشجویی حضور داشتند، چهره های سیاسی به سخنرانی درباره مسائل روز کشور و انتخابات پرداختند.

محمدیان: هیچ چیزی مثل اشرافی‌گری مسئولان مردم را دلسرد نمی‌کند
حجت الاسلام محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در روز اول این نشست با بیان اینکه در زمان انتخابات همه شعارهای خوبی می‌دهند، گفت: باید دید چه کسی به دنبال زنده ماندن سیرت انقلاب، کمک به محرومان، جلوگیری از رانت‌خواری و فاصله گرفتن از اشرافی‌گری است.

وی افزود: از دانشجویان و اعضای جامعه اسلامی دانشجویان انتظار می‌رود مردم را نسبت به نکات استراتژی و راهبردی آگاه کنند و بیشتر در این رابطه روشنگری داشته باشند و اینکه چرا باید مقابل آمریکا و نظام سلطه بایستیم را تبیین کنند.(ادامه)

حسینی: کاندیدای پوششی یعنی اعتراف به ناتوانی
سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در نشست سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز با حضور در این نشست گفت: بعد از انقلاب سابقه نداشته است یک دولت مستقر برای دور بعدی بگوید چند نفر با عنوان کاندیدای حمایتی کمک من کنند، تاکنون اینگونه بوده که خود فرد یک کارنامه 4 ساله دارد و با افتخار از آن دفاع می‌کند و برایش فرقی نمی‌کند طرف مقابل چند نفر باشند، حتی در دوره اصلاحات رئیس‌جمهور وقت همچنین کاری انجام نداد.(ادامه)

رحیم‌پور ازغدی: زن و مرد باید احساس کنند نوکر و کلفت همدیگرند
حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که عصر سه شنبه در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به نگاه اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به «زن»، گفت: قانون اساسی ما نگاه ویژه ای به نقش و جایگاه زن داشته است و خواسته شده به زنان توجه بیشتری شود به این دلیل که به زنان در نظام طاغوت ظلم و ستم بیشتری شده است.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: در قانون اساسی علیرغم اینکه هر وقت از مردم صحبت می‌شود بحث زن و مرد مطرح نیست ولی باز به طور خاص به زن به عنوان یک شخصیت مستقل و هم به عنوان رکن خانواده یک اشاره اضافه اضافی به زن شده و به مسئله زن به عنوان اولین مسائل پرداخته شده است.(ادامه)

باهنر: جمنا در انتخابات به یک کاندیدای واحد می‌رسد
محمدرضا باهنر نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز در نشست سراسری اتحایه جامعه اسلامی دانشجویان، گفت: قرار ما در جمنا این است که در روز انتخابات به یک کاندیدای واحد برسیم. در دوره قبل اگر هاشمی رفسنجانی رد نمی‌شد و عارف کنار نمی‌کشید و ما هم به وحدت رسیده بودیم، قطعا روحانی رای نمی‌آورد.

وی ادامه داد: نامزدهای ریاست جمهوری نباید اموال مملکت را به حراج بگذارند و مثلا بگویند فلان قدر یارانه می‌دهیم. نقدهای ما در انتخابات باید منصفانه باشد نقدغیر منصفانه در تصمیم گیری مردم تاثیر می‌گذارد.(ادامه)

فروزنده: با افراد پیر و خسته نمی‌توان مشکلات را حل کرد
لطف الله فروزنده عضو جمعیت ایثارگران در نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: رقیب ما در انتخابات روحانی است و نباید بگذاریم رای ما به سمت روحانی برود. دولت با ابن عملکردی که داشته اول به خودش خواهد باخت و رقیب اصلی اش خودش است.(ادامه)

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
این اتحادیه دانشجویی هفته گذشته نشستی را با عنوان "میزانتخابات" با حضور دو نامزد انتخاباتی و دگیر چهره های سیاسی از جناح های مختلف برگزار کرد. در این نشست دو روزه که در دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور دفاتر این اتحادیه دانشجویی برگزار شد، شخصیت هایی از جمله مصطفی هاشمی طبا، مصطفی میرسلیم، مثطفی کواکبیان و محمدمهدی زاهدی به سخنرانی پرداختند.

میرسلیم: اولین لباسی که به تن کردم لباس کارگری بود
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخاب کردن تورم و نپرداختن به رکود یک اشتباه علمی در کشور بوده و در واقع اگر مدیریت علمی در کشور وجود داشت این اتفاقات رخ نمی‌داد.  میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در روز اول این نشست با موضوع « دولت کارآمد در مسیر انقلاب مبارزه با فساد بهبود اقتصاد» شرکت کرده بود، با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی گفت: مشکلات پیش آمده برای تولید در بخش‌های صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌ها گریبان کشور را گرفته و باعث ایجاد بیکاری شده است.(ادامه)

کواکبیان: ما می‌خواهیم در منطقه و دنیا نمونه باشیم
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در این نشست گفت:‌ با وجود اینکه اصلاح‌طلب هستم ولی همیشه در جلسات اتحادیه دانشجویان مستقل شرکت می‌کنم.

وی با بیان اینکه همه باید در افزایش مشارکت مردم در انتخابات حضور داشته باشند، اظهار داشت: یکی از اهداف من افزایش مشارکت مردم در انتخابات است. زیرا ما معتقدیم اقتدار ملت ایران در سطح جهانی مدیون میزان مشارکت سیاسی مردم در تعیین سرنوشت خودشان است. بنابراین هر اقدامی که سبب کاهش مشارکت شود ضد مصالح نظام است.(ادامه)

هاشمی‌طبا: نعمت‌زاده برای تصدی وزارت صنعت مناسب نیست
سیدمصطفی هاشمی‌طبا نیز با حضور در این نشست و در جمع دانشجویان گفت: آنچه را که من به عنوان اولویت مهم کشور می‌شناسم در درجه نخست حفظ سرزمین ایران است این مساله دو مولفه اساسی دارد. اول حفظ مرزهای سرزمینی و دفاع در مقابل بیگانگان و دوم مساله حفظ سرزمین داخلی است.

وی افزود: متاسفانه سرزمین داخلی ما اکنون دچار بیماری‌ شده است به صورتی که 600 دشت حاصلخیز وجود دارد که 200 مورد آن دچار مشکل است، دریاچه هامون مانند دریاچه ارومیه به سمت خشکی پیش می‌رود، فاضلاب‌ها و زباله‌ها تاثیری برای آب‌های زیرسطحی و رودخانه‌ها شده است و پیش‌بینی می‌شود در 10 سال آینده 10 میلیون نفر از روستاها به شهرها مهاجرت کنند.(ادامه)

زاهدی: جوان‌گرایی می‌کنم
محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با حضور در این میزگرد گفت: اگر قرار باشد به جایی برسیم که جایگاه خود را پیدا کنیم و معادلات منطقه بدون ما رقم نخورد و به جایگاه اول در رتبه علمی دست پیدا کنیم، باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و انقلابی حرکت کنیم. با حرف زدن و شعار دادن نمی‌توان به این جایگاه رسید. این مسئله هم روحیه انقلابی می‌خواهد و هم کار جهادی.

وی افزود: اگر دولتی تشکیل دهم حتماً اسمش را دولت تغییر و تحول می‌گذارم. تغییر به معنای اینکه باید در خیلی از جاها تغییر ایجاد شود.(ادامه)

دیگر تشکل ها
برگزاری نشست های انتخاباتی در این روزها در دیگر دانشگاه ها ادامه دارد. تشکل های دانشجویی از هر طیفی این روزها تدارک ویژه ای برای انتخابات در نظر گرفته اند، برنامه هایی که طی روزهای اخیر نشان داده است، حاشیه های زیادی می تواند داشته باشد. برنامه های هفته اول اردیبهشت نشان میدهد که 30 دانشگاه در تدارک برگزاری برنامه های انتخاباتی هستند.(اینجــا)

ردیف دانشگاه برگزارکننده توضیحات پوستر
1 دانشگاه شیراز انجمن اسلامی دانشجویان مناظره سیدیاسر جبرائیلی و داریوش قنبری اینجا
2 دانشگاه مازندران انجمن اسلامی دانشجویان نشست دانشجویان با سیدمصطفی میرسلیم اینجا
3 دانشگاه شهید بهشتی بسیج دانشجویی اکران مستند «نیمه شب 24 آوریل» اینجا
4 دانشگاه شاهد بسیج دانشجویی سخنرانی علی‌اکبر رائفی‌پور اینجا
5 دانشگاه صنعتی امیرکبیر بسیج دانشجویی اکران مستند «فروشنده» با حضور سعید جلیلی اینجا
6 دانشگاه امام صادق(ع) بسیج دانشجویی اکران مستند «فروشنده» اینجا
7 دانشگاه بناب بسیج دانشجویی سخنرانی حسن عباسی اینجا
8 دانشگاه سمنان انجمن اسلامی دانشجویان اکران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اینجا
9 دانشگاه قم انجمن اسلامی دانشجویان اکران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اینجا
10 دانشگاه آیت‌الله بروجردی انجمن اسلامی دانشجویان انتخابات شورای مرکزی اینجا
11 دانشگاه مازندران انجمن اسلامی دانشجویان مناظره دانشجویی با موضوع «تساهل سیاسی» اینجا
12 دانشگاه بوعلی سینا انجمن اسلامی دانشجویان اکران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اینجا
13 دانشگاه هرمزگان انجمن اسلامی دانشجویان مستقل انتخابات «استاد برتر دانشگاه» اینجا
14 دانشگاه شاهد بسیج دانشجویی مناظره دانشجویی با موضوع «عملکرد دولت» اینجا
15 دانشگاه یزد انجمن اسلامی دانشجویان اکران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اینجا
16 دانشگاه اراک انجمن اسلامی دانشجویان مستقل جشن بزرگ مبعث اینجا
17 دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسیج دانشجویی اکران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اینجا
18 دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد بسیج دانشجویی دومین یادواره شهدا با اجرای سیدجواد هاشمی اینجا
19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسیج دانشجویی سخنرانی غلامحسین محسنی اژه‌ای اینجا
20 دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جامعه اسلامی دانشجویان اکران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اینجا
21 دانشگاه فرهنگیان اصفهان بسیج دانشجویی گردهمایی دانشجویان انقلابی اینجا
22 دانشگاه صنعتی شریف بسیج دانشجویی سخنرانی مصطفی کواکبیان اینجا
23 دانشگاه آزاد ارومیه بسیج دانشجویی تریبون آزاد با موضوع «شغل من کو؟» اینجا
24 موسسه آموزش عالی بهار بسیج دانشجویی تریبون آزاد با موضوع «معیارهای رئیس جمهور اصلح» اینجا
25 دانشگاه سیستان و بلوچستان جامعه اسلامی دانشجویان سخنرانی حجت‌الاسلام حدادپور جهرمی اینجا
26 دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی جامعه اسلامی دانشجویان اکران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اینجا
27 دانشگاه مراغه بسیج دانشجویی سخنرانی حسن عباسی اینجا
28 دانشگاه تبریز بسیج دانشجویی اختتامیه راهیان نور اینجا
29 دانشگاه بناب جامعه اسلامی دانشجویان مناظره دانشجویی با موضوع «عملکرد دولت» اینجا
30 دانشگاه اصفهان جامعه اسلامی دانشجویان اکران مستند «فروشنده» اینجا

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top