تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/02/10 - 11:10
کد خبر: 233934

تلاش وزارت نفت برای سپردن مناقصه‌ها به توتال!

در مرحله نخست ما برای ارائه طرح جامع توسعه (MDP) میدان‌های نفت و گاز با شرکت‌های بین المللی تفاهم‌نامه امضا کردیم، سپس به مذاکره درباره مسائل مالی و قراردادی خواهیم پرداخت و این روند به زمان دارد، اما ما در حال گذراندن این مراحل هستیم و پیشرفت آن قابل قبول است.

خبرنامه دانشجویان ایران: زنگنه گفت: به طور جدی در حال مذاکره با توتال و دیگر شرکت‌ها مانند مرسک دانمارک، لوک اویل روسیه، پرتامینای اندونزی، وینترسهال آلمان، او ام وی اتریش هستیم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت پس از دیدار با میگل آریاس کانته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در باره این که آیا ایران مانند عربستان و دیگر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای تمدید توافق ٦ ماهه کاهش عرضه نفت خام ازسوی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک حمایت می‌کند و این که شانس تمدید این توافق چه اندازه است، گفت: ما در روزهای اخیر سیگنال‌های مثبتی ازسوی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به منظور تمدید این توافق ٦ ماهه برای نیمه دوم سال ٢٠١٧ میلادی دریافت کرده‌ایم، اگر اعضای اصلی اوپک از تمدید این توافق حمایت کنند، ایران هم مانند گذشته با دیگر اعضای اوپک همراه می‌شود.

وی افزود: سطح کنونی تولید نفت خام ایران بر اساس منابع ثانویه اوپک نزدیک به روزانه سه میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه است و ما در بازه زمانی تعیین شده برای توافق اوپک به تعهد خود پایبند بوده‌ایم اگرچه تصمیم داریم تولید نفت خود را افزایش دهیم.

وزیر نفت در باره این که آیا شما فکر می کنید که در نشست آتی وزیران نفت و انرژی اوپک در وین بر سر تمدید توافق کاهش عرضه به توافق می‌رسند، تصریح کرد: ما سیگنال‌های مثبتی برای حصول این توافق دریافت کرده ایم.

مذاکرات جدی با توتال ادامه دارد
زنگنه درباره این که چه زمانی نخستین مناقصه برای امضای قراردادهای جدید نفتی با شرکت‌های بین المللی برگزار می‌شود و این که هدف شما همکاری با شرکت‌های آسیایی و روس خواهد بود یا با شرکت توتال هم قراردادی امضا خواهید کرد، گفت: ما به طور جدی در حال مذاکره با توتال و دیگر شرکت‌ها مانند مرسک دانمارک، لوک اویل روسیه، پرتامینای اندونزی، وینترسهال آلمان، او ام وی اتریش هستیم.

وی افزود: در مرحله نخست ما برای ارائه طرح جامع توسعه (MDP) میدان‌های نفت و گاز با شرکت‌های بین المللی تفاهم‌نامه امضا کردیم، سپس به مذاکره درباره مسائل مالی و قراردادی خواهیم پرداخت و این روند به زمان دارد، اما ما در حال گذراندن این مراحل هستیم و پیشرفت آن قابل قبول است.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره این که به نظر شما نخستین پروژه چه میدانی خواهد بود، عنوان کرد: شاید فاز ١١ میدان گازی پارس جنوبی باشد.

زنگنه در باره این که آیا به نظر شما مانعی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی در ایران وجود دارد، گفت: این موضوع به خود آنها و خواست اتحادیه اروپا بستگی دارد، در گذشته زمانی که ازسوی آمریکا محدودیت‌هایی برای شرکت‌های اروپایی وجود داشت، این شرکت‌ها می توانستند با حمایت اتحادیه اروپا وارد صنعت نفت و گاز ایران شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که اتحادیه اروپا از شرکت‌های اروپایی برای همکاری در صنعت نفت و گاز و مشارکت در پروژه‌های ایران حمایت کند و بسیار روشن است که ١٥ سال پیش زمانی که ما توسعه ٦ تا هفت فاز پارس جنوبی را آغاز کردیم سیگنال‌های مهمی به بازارهای بین المللی فرستادیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top