تاریخ انتشار: شنبه 1396/02/16 - 09:55
کد خبر: 234419

ضیاء هاشمی: نمی‌توانیم به حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد نظارت کنیم

وی گفت: حوزه فرهنگی عبارت است از برنامه هایی که در حوزه دانشگاه و زیر نظر و با مجوز مسئولان دانشگاهی انجام می‌شود در این حوزه مکرر گفته شده که قانون حاکم است و اگر خلاف قانون هم انجام شود واکنش های مدیریتی صورت خواهد گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه برخی از انتقادهای فرهنگی در خصوص دانشگاه‌ها در حوزه معاونت فرهنگی نیست، گفت: این معاونت در دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت مکانیزم نظارتی ندارد و امیدواریم در آینده چنین سازوکاری ایجاد شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگویی، با بیان اینکه برخی از انتقادهایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی در خصوص دانشگاه‌ها به وزارت علوم می‌شود در حوزه معاونت فرهنگی وزارت علوم نیست، گفت: ما جدولی از انتقادهای موجود در این رابطه را تهیه کردیم و دیدیم که خیلی از انتقادهایی که می‌شود واقعا در حوزه ما نیست.

وی افزود: اگرچه باید همه مسئولیت آموزش عالی با وزارت علوم باشد و این توقع وجود دارد که وقتی اسم آموزش عالی برده می‌شود همان معنای وزارت علوم را بدهد ولی از بخشی از مصوبات اینگونه تفسیر شده که مسئولیت بخشی از آموزش عالی با وزارت علوم نیست، برای نمونه معاونت فرهنگی وزارت علوم در دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت مکانیزم نظارتی ندارد و به طور مستقل عمل می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: دانشگاه آزاد بخشی از آموزش عالی است و وزارت علوم نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد ولی برخلاف حوزه آموزش و گسترش که مکانیزم هایی برای نظارت تعریف شده ولی در حوزه فرهنگی سازوکارهای مشخصی برای این کار تعریف نشده است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس برای من به عنوان معاون فرهنگی وزارت علوم سازوکار مشخصی تعریف نشده تا بتوانیم در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد نظارتی داشته باشیم. توقعی که از جانب رسانه‌ها و دانشجویان در رابطه با نظارت بر فعالیت های فرهنگی بخش مختلف آموزش عالی از ما می رود توقع قابل فهمی است ولی تا امروز این سازوکار ایجاد نشده و امیدواریم درآینده چنین سازوکاری ایجاد شود.

هاشمی اضافه کرد: در رابطه با انتقادهایی که بخشی مربوط به دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت و دوستانی که در آنجا فعالیت می‌کنند باید پاسخ دهند. گاهی هم انتقادهایی به برخی برنامه ها گرفته می شود که این برنامه صلا مربوط به دانشگاه نیست. برای مثال گاهی تعدادی از دانشجویان بدون اطلاع و در بیرون از محیط دانشگاه برنامه‌هایی را برگزار می‌کنند که البته ما در صورت متوجه شدن برخوردهای لازم را انجام می‌دهیم.

وی گفت: حوزه فرهنگی عبارت است از برنامه هایی که در حوزه دانشگاه و زیر نظر و با مجوز مسئولان دانشگاهی انجام می‌شود در این حوزه مکرر گفته شده که قانون حاکم است و اگر خلاف قانون هم انجام شود واکنش های مدیریتی صورت خواهد گرفت.

هاشمی گفت: ما در مسائل فرهنگی دانشجویان تا جایی که به حوزه فرهنگی مربوط می شود بصورت جدی نظارت های کافی را داریم و در جاهایی که سازوکار تعریف نشده مانند دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های غیردولتی امیدواریم سازوکارهای قانونی انجام شود تا وزارت علوم بتواند در همه بخش های آموزش عالی پاسخگو باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
شایسته
1396/02/16 - 11:37

کسانیکه نمی توانند همیشه آیه یأس میخوانند
خب اگر نمیتوانید جای خود را به کسی که میتواند بسپرید. این که دیگه صغری کبری چیدن نداره!
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top