تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/02/20 - 10:40
کد خبر: 234760

اعلام دلیل مسمومیت دانشجویان کرمانی تا سه روز دیگر

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم تاکید کرد: دانشگاه ها حتما از کارشناسان بهداشت و ایمنی مواد غذایی در تمام مراحل تهیه طبخ و توزیع مواد غذایی استفاده کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس صندوق رفاه وزارت علوم تاکید کرد: دانشگاه ها حتما از کارشناسان بهداشت و ایمنی مواد غذایی در تمام مراحل تهیه طبخ و توزیع مواد غذایی استفاده کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر ذوالفقار یزادن مهر با اشاره به عیادت از دانشجویان مسموم دانشکده فنی شهید باهنر شیراز گفت: روز گذشته از دانشجویان مسموم دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز عیادت به عمل آورده و از نزدیک در جریان اقدامات کمیته بحران قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: در سلف سرویس و خوابگاه با دانشجویان گفتگو کرده و در جلسه کمیته بحران که با حضور رئیس، معاونان و حراست دانشکده فنی و معاون دانشجویی، دبیر منطقه هفت، رئیس اداره بهداشت و اداره تغذیه دانشگاه شیراز و معاون تسهیلات و صندوق رفاه دانشجویان، تشکیل شد، شرکت کردیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: علویان مهر، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز با ارایه گزارشی از روند حادثه، توضیح داد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابعاد مختلف را بررسی می کنند و نمونه برداری کرده و در حال بررسی منشاء آلودگی هستند.

یزدان مهر افزود: رئیس دانشکده همچنین اعلام کرد، ما همه احتمالات را بررسی  و اقدامات پیشگیرانه، از جمله عفونت زدایی سلف سرویس، خوابگاه ها و اماکن آموزشی را انجام داده و هر روز این کار تکرار می شود و به خاطر ملاحظات کارشناسان سلف سرویس بهداشت و تغذیه، سلف پلمپ و پیمانکار معلق شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دراین جلسه با تشکر از هماهنگی و هم افزایی صورت گرفته گفت: لازم است دانشگاه ها آیین نامه های، شورای کنترل و نظارت بر تغذیه دانشجویی را جدی گرفته و حتما از کارشناسان بهداشت و ایمنی مواد غذایی در تمام مراحل تهیه طبخ و توزیع مواد غذایی استفاده کنند و در قراردادهایی که با پیمانکاران منعقد می کنند، این مهم را لحاظ کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سنتی بودن آشپزخانه ها که متاسفانه مشکل اکثر سلف سرویس دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور است، بودجه لازم را تخصیص دادیم تا با کمک دانشگاه فنی و حرفه ای نو سازی صورت گیرد. 

یزدان مهر از همکاری دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیج دانشجویی، اورژانس شهر شیراز قدرانی کرد و افزود: خوشبختانه با مهار حادثه، تمام دانشجویان در سلامت به سر می برند و غذای د انشجویان از طریق دانشگاه شیراز طبخ و توزیع می شود. 

وی درباره مشخص شدن علت اصلی حادثه گفت: سه روز دیگر منشاء آلودگی اعلام می شود و در دانشگاه یزد نیز موضوع مسمومیت دانشجویان در دو آزمایشگاه در حال بررسی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top