تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/02/20 - 11:07
کد خبر: 234764

مریم بردبار؛

تحمیل عقاید خود به روش‌های مختلف در ذهن دانشجو؟

تحمیل عقاید خود به روش‌های مختلف در ذهن دانشجو؟

نمی خواهند به سیستم و فضای امنیتی هشت سال پیش بازگردند، در حالی که میبینیم فضای دانشگاهی در این برهه از همیشه امنیتی تر است، به صورتی که ما اجازه اکران یک مستند سیاسی ساده را نیز در سطح دانشگاه نداریم و برای ما بقی برنامه ها نیز باید هفت خوانی را بگذرانیم از جنس رستم.

خبرنامه دانشجویان ایران: مریم بردبار*// دانشگاه یکی از مهمترین و سرنوشت ساز ترین سنگر ها در سرتاسر تاریخ بوده و دانشجویان به عنوان دیده ی بیدار جامعه، همیشه تحولات چشمگیری را رقم زده اند.

اما متاسفانه در روزهایی که جز سرنوشت ساز ترین روزهای تاریخ کشور هستند، شاهد این هستیم که عده ای با به حاشیه راندن و ملتهب کردن فضای دانشگاه، قصد دارند سمت و سو و جهت اصلی فضای علمی کشور را، به ناکجا آباد و حزب و حزب بازی،آن هم به نفع عده ای خاص، کج کنند.

در دانشگاهی که به گفته مقام معظم رهبری، باید محلی برای تحلیل و ارایه بصیرت سیاسی به سایر افراد جامعه باشد، شاهد این هستیم که تشکلی که مدعی پیروی از خط امام بوده! ماهیت به وجود آمدن و شکل گیری آنان از اساس زیر سوال بوده و کل فعالیتی که از آنان دیده میشود، برپایی چند سخنرانی همراه با هیاهو و هوچی گری آن هم در برهه ی انتخابات است، دست به برگزاری برنامه ای می زنند که نامی غیر از میتینگ انتخاباتی دکتر روحانی بر آن نمی توان نهاد.

اما کار به اینجا هم ختم نمی شود و اینان مثل همیشه با استفاده از سیستم هوچی گری و مظلوم نمایی، دست به تخریب تشکل های انقلابی زده و عملا به توجیه کارهای درست و نادرست دولت فعلی می پردازند.

حال سوال ما از اینان این است، که اینان زمانی که به دفاع همه جانبه از میتینگ سیاسی خود می پردازند، خوبی و کیفیت یک برنامه را در چه مواردی میبینند؟

تعداد افراد زیاد حاضر در سالن؟

ترییون دادن به عده ای خاص؟

توهین و کوبیدن جامعه ی انقلابی؟

تحمیل عقاید خود به روش های مختلف در ذهن دانشجو؟ که عین توهین به ذات دانشجوست!

اینان ادعا می کنند، نمی خواهند به سیستم  و فضای امنیتی هشت سال پیش بازگردند، در حالی که میبینیم فضای دانشگاهی در این برهه از همیشه امنیتی تر است، به صورتی که ما اجازه اکران یک مستند سیاسی ساده را نیز در سطح دانشگاه نداریم و برای ما بقی برنامه ها نیز باید هفت خوانی را بگذرانیم از جنس رستم.

برنامه هایی که تا به این جای کار از جانب انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه یاسوج برگزار گردیده، خود به خوبی برای تمامی جامعه ی دانشگاهی، شاهد این مدعاست، که این تشکل، هدفی جز آگاهی بخشی و ارایه ی شاخص، بدون نگاهی جانبدارانه داشته است و وظیفه ی خود می‌داند به این تشکل هایی که مدعای پیروی از خط امام را دارند گوشزد کند، که محیط علمی و بصیرتی دانشگاه، جای تحمیل غیرمنطقی عقاید خود نیست و اگر واقعا عقیده ای مستدل دارند، اخلاق و منطق دو ابزاری ست که می تواند بدون کوباندن تفکر های دیگر، حرفی را ثابت کند پس فراموش نکنید که عقیده ای آزاد است، که مبنایش تفکر است، نه وابستگی های بی پایه و اساس.

در اخر لازم می‌دانم مجددا تاکید کنم، که رهبری سیاست زدگی و سیاست بازی در دانشگاه ها، که موجب در حاشیه قرار گرفتن فضای علمی و منطقی آن است را به شدت نهی کرده و این موضوع را حتی برای بیرون از دانشگاه نیز توصیه نمی کنند،بنابراین لازم است مسئولین محترم دانشگاه یاسوج، هر چه زودتر فکری به حال این فضای غبار آلود کرده و به چنین وضع بی سرو سامانی که به هیچ وجه شایسته ی یک محیط علمی نیست، رسیدگی کنند.

* دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top